Prosty i szybki mazurek cytrynowy "a'la lemon pie".

in Polish HIVE3 years ago (edited)

Dzisiaj mam dla Was przepis na cudowny mazurek cytrynowy. Mazurek nazwałam "a'la lemon pie", bo z powodzeniem może uchodzić za znane na całym świecie ciastko z wyższych cukierniczych półek.

20210504_183431.jpg

Przepis pochodzi ze starej babcinej książki o której już wspominałam. Książka jest na naprawdę skarbnicą wiedzy cukierniczej, zwłaszcza że przepisy są proste i zawsze się udają. Polecam!

20210423_162802.jpg

Mazurek cytrynowy jest kolejnym, odkrytym przeze mnie, bardzo łatwym wypiekiem a jego smak po prostu powala. To jest kwintesencja osłodzonego cytrynowego smaku i aromatu.

20210511_153323.jpg

Jak już wspomniałam, wykonanie jest banalnie proste. Zauważcie, że w przepisie jest tylko pół szklanki mąki a aż 4 jajka. Upieczony mazurek ma więc delikatną i puszystą konsystencję biszkoptu!

20210504_183418.jpg

Zgodnie z przepisem, otarłam skórkę z dużej cytryny a cytrynę prosto z drzewa ugotowałam, żeby nie było niespodzianek pokroiłam ją na ćwiartki.

CAM00843.jpg

Dzięki temu udało mi się zblendować ugotowaną i odcedzoną cytrynę blenderem kielichowym i nie musiałam wyciągać żadnego większego sprzętu kuchennego.

20210503_125909.jpg

Ubiłam białka a żółtka dodałam do zblendowanej cytryny razem z cukrem, żółtkami jajek i utartą na początku cytrynową skórką. Potem dodałam mąkę ale pszenną, bo ziemniaczana niestety wyszła a paczki z Polski jeszcze nie widać na horyzoncie.
Na koniec dodałam ubite białka jajek i delikatnie wymieszałam całość.

20210503_130307.jpg20210503_130620.jpg

Gotowe, puszyste i cudownie pachnące cytryną ciasto przełożyłam na niską blaszkę.

20210503_130758.jpg

Według przepisu ciasto należy suszyć w piekarniku a nie piec, więc intuicyjnie ustawiłam temperaturę na 100 stopni C (góra/dół). Po około pół godziny, według metody suchego patyczka, ciasto było gotowe.

Żeby ciasto wyglądało na to z górnej cukierniczej półki postanowiłam udekorować je sosem czekoladowym. Wierzcie mi, to był strzał w 10 - mazurek cytrynowy z czekoladową polewą jest po prostu przepyszny i smakowicie wygląda.

20210504_183410.jpg

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.


Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

Sort:  

Uwielbiam wszystko co cytrynowe.. ciasta, lody.. no i na tym koniec bo więcej nie ma XD Wygląda epicko i pewno smakuje równie jak wygląda, szkoda tylko, że nie jest keto. Pół szklanki mąki ziemniaczanej to mniej więcej tyle samo co 2 szklanki mąki pszennej ale myślę, że można zaryzykować i zrobić to z mąki migdałowej, @minimalna spróbujesz ? a nie .. dupa.. nie ma erytrolu bo podrożał hahaha :D:D tak czy siak smakowe omnomnom.

Dodałam tylko pół szklanki mąki pszennej zamiast ziemniaczanej...

Moje podejście do słodkości jest takie że po prostu ich nie jem. To już jakieś 3 lata :) Skoro nie brakuje mi słodkiego smaku a wręcz mnie od niego odpycha, nie robię słodyczy keto - zwłaszcza że jest to dość drogie wyzwanie ;)
Mazurek cytrynowy (i inne słodycze) robię na użytek mojego lokaliku gastronomicznego, robię ale nie jem :D O cudownym smaku informują mnie klienci i rodzina :)

Jasne, rozumiem, to wiele wyjaśnia ;)

Nie chcę nic mówić ale jeszcze w kolejce czekają cynamonowe ślimaczki z przepisu foggymeadow... 🤣 Zbieraj, przepisy @arka.noego, zbieraj ... kiełbacha nam się znudzi to będziemy sobie eksperymentować 😁

Uwielbiam cytrynowe smaki, przepis zapisany ☺

Spróbuję zrobić dla odmiany z pomarańczą, też powinno być dobre.

Your content has been voted as a part of Encouragement program. Keep up the good work!

Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for Proposal
Delegate HP and earn more

Congratulations @grecki-bazar-ewy! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 25000 upvotes.
Your next target is to reach 26000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Tour Update - Account creation and Account Recovery steps
Hive Tour Update - Decentralized blacklists and Mutes lists
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!