Hive FAQ: BlockTrades czy giełdy?

in Polish HIVE3 years ago (edited)

Pod moim wpisem pt. Co robić z tokenami i skąd bierze się ich wartość? @jozef230 zadał następujące pytanie:

Czy Blocktrades nie pobiera dużych fee?

Odpisałem na nie tak:

Jeśli ktoś ma konto na giełdzie to oczywiście taniej wyjdzie wymienić to na giełdzie, ale jeśli komuś zależy na braku weryfikacji i skróceniu drogi, to Blocktrades jest ok. Jakie jest fee nie wiem. Odkąd Bittrex zdelistował DASHa to używam Blocktrades.

Cóż, coś za coś. Za proste rozwiązania zwykle płaci się dodatkowo. Postanowiłem jednak sprawdzić ile dokładnie. W tym celu założyłem sobie konto na giełdzie Binance, które oczywiście musiałem zweryfikować. Jest to trzecia giełda, z której korzystam (po BitBay i Bittrex), ale jedyna, która obsługuje zarówno HIVE, jak i DASH.

screenshot_2021_10_03_at_23_25_57_blocktrades_cryptocurrency_exchange.png

W ramach eksperymentu postanowiłem wymienić 100 HIVE. Szybka wymiana na BlockTrades dała 0,36296383 DASH. Kilka kliknięć i gotowe.

Na Binance było to bardziej skomplikowane. Najpierw musiałem przelać HIVE na giełdę. Potem zamienić 100 HIVE na USDT. Dało to 66,5 USDT. Następnie 66,5 USDT zamieniłem na DASH. Otrzymałem 0,37765980 DASH. Czyli różnica wynosi 0,01469517. Moim zdaniem nie jest to zbyt duże fee (odpowiadając na pytanie @jozef230). Dodam, że wypłata z Binance kosztuje 0.004 DASH. Oczywiście przy większych kwotach różnica, którą oszczędzamy dzięki giełdzie może być już konkretną sumą.

A zatem odpowiadając na tytułowe pytanie, mogę tylko powtórzyć to, co pisałem w komentarzu: jeśli ktoś nie ma czasu/ochoty ogarniać rejestracji na giełdzie, to BlockTrades jest całkiem dobrą opcją pozwalającą wymienić HIVE na inną kryptowalutę, którą w dodatku od razu (podczas wymiany) możemy zapłacić np. za obiad. Jeśli natomiast ktoś dysponuje dużymi środkami, to trud ogarnięcia giełdy może się opłacić.

obraz.png

Przy okazji postanowiłem sprawdzić również sposób zaproponowany przez @sztorm w komentarzu do wpisu pt. Dlaczego nagroda maleje? Metoda ta zakłada wymianę HIVE na HIVE.SWAP za pomocą Hive Engine (logujemy się tam naszymi danymi konta Hive), a następnie na SWAP.DOGE, które możemy wypłacić na portfel DOGE (-1% fee).

Jak wypadł eksperyment? Otóż wymiana 100 HIVE za pomocą Hive Engine dała 275,5 SWAP.DOGE. Z kolei wymiana na Binance 100 HIVE na USDT, a następnie na DOGE dała 329 DOGE. Różnica moim zdaniem spora (prawie jak VAT): 53,5 DOGE. A ile otrzymalibyśmy na BlockTrades? Więcej niż na Hive Engine ale mniej niż na Binance: 288 DOGE.


Poprzednie wpisy z serii FAQ:
Monomad
Trail, czyli skąd naraz tyle głosów?
Ile w zasadzie zarabiam na Hive?
Co robić z tokenami i skąd bierze się ich wartość?
Jak zamienić HIVE na obiad?
Dlaczego nagroda maleje?

Sort:  

Fajny post i miło tu w końcu widzieć coraz więcej Polaków. ;)

Teraz na nas spada ta misja by dać znać jak najszerszemu gronu ludzi o istnieniu platformy na której nie tylko znajdziemy fajne wartościowe treści ale również realnie zarabiamy przez naszą zwykłą aktywność - gdyby więcej ludzi miała pojęcie o istnieniu czegoś takiego - na pewno byłoby nas tutaj znacznie więcej!
Tak więc, trzeba szerzyć dobre nowiny wśród znajomych i rodziny :D
Pozdro!

Hallman, dziekuje za ten wpis. Czy w kolejnym FAQ tego typu, planujesz napisac coś o proofofbrain etc? Bo chciałbym je wymienic na hajs, ale brakuje mi poradnika napisanego przez kogoś obytego w temacie.

Pozdrawiam.

Dzięki za info! Na bitrefill skorzystałem z dwoch kodow do realizacji zakupu na Ansewear.( Akurat tutaj tak mozna) Mam wallet dash i elegancko odpowiednio kwote pobiera do zakupu kodow. Jeszcze raz dzieki za dobre info jakimi się dzielisz z nami.

Jeszcze raz dzieki za dobre info jakimi się dzielisz z nami.

Nie ma za co. Wrzucam po prostu to, czego samemu mi brakuje. O Bitrefillu dowiedziałem się z jakiegoś amerykańskiego kanału na Odysee i aż zdziwiłem się, że nigdy o tym nie słyszałem w polskojęzycznym Internecie.

Ostatnio zauważyłem, że pyszne.pl akceptuje płatności btc :)

Ciekawe czy kiedyś zaakceptuje HBD... :)

Dodam, że wymiany robiłem przedwczoraj, więc kurs HIVE mocno się różni. Tendencje jednak pozostają takie same. Niezależnie od kursu wymiana na giełdzie zawsze będzie korzystniejsza.


The rewards earned on this comment will go directly to the person sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

Użyteczność takich stron jak BlockTrades będzie maleć wraz z wprowadzaniem przez giełdy krypto kart płatniczych którymi będzie można płacić krypto trzymanymi na giełdzie które będą wymieniać je na fiaty "w czasie rzeczywistym".

Myślę że na taki stan rzeczy jeszcze poczekamy parę lat... szczególnie jesli miałoby to dotyczyć walut innych niż BTC czy ETH...

Pytanie czy sprawdzałeś tribaldex.com 0.5% wymiana. Dobre wiatry się znajdą stealthex.io. Osobiście nie mam czasu tu i tam sprawdzać tylko czas nagli. Giełda to inna para kaloszy i jak powiedziałem szybko do ręki jak ktoś potrzebuje...:)

Congratulations @hallmann! Your post has been a top performer on the Hive blockchain and you have been rewarded with the following badge:

Post with the most upvotes of the day.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Feedback from the October 1st Hive Power Up Day

Jakby ktoś pytał to wyszło ok. 3.9 % różnicy przy wymianie DASH. 😃 Co do SWAP.COINÓW to różnica wynika z bardzo małej płynności na HIVE ENGINE.