herosik cross-posted this post in Polish HIVE 3 years ago


Ellen Page zmieniła płeć, Marvel i Netflix, Finałowy sezon Wikingów, nowe książki w świecie Twilight, Rosario Dawson i Ahsoka, darmowe gry na PS&XBox, Earwig and the Witch, World Trigger, Sailor Moon Eternal, nowy film Boku no Hero Academia

in #polish3 years ago

vikings3.webp

1.jpg

3.jpg

2.jpg

[Ellen Page i jej udział w Umbrella Academy]
Dzisiejszy przegląd newsów zacznę od informacji, którą podesłał mi mój kumpel Mariusz. Sam news nie jest dla mnie szokujący, wręcz przeciwnie. Sam nigdy nie miałem problemów ze swoją identyfikacją płciową, ale trochę na ten temat czytałem i domyślam się, jak bardzo jest to szkodliwe. Cieszę się, że Elliot w końcu czuje się w pełni sobą i tak samo cieszyłem się, gdy Wachowscy stali się siostrami Wachowskimi. Nie cieszy mnie natomiast robienie z tego ważnej sprawy, chwalenie się w ten sposób na social mediach. Jasne, warto mówić o tym, że osoby transseksualne mają ciężej i to nie tylko w mniej progresywnych krajach, jak Polska (na tle UK, czy USA), ale... ciężej ma wiele grup. No i winni tej sytuacji jest również lewica (w USA - demokraci), która okłamuje opinię publiczną ws. problemów i tych mrocznych sfer osób transseksualnych. Tak jak media lewicowe chętnie mówią, czasem wręcz przesadzają z krytyką inceli, narodowców, prawicowców, tak praktycznie nie mówi się o przestępstwach, napaściach seksualnych lesbijek na transseksualistów i odwrotnie, ucisza się przypadki, gdy kobiety i ludzie po operacji zmiany płci wykazują się agresją. Nie wspominając o niepotrzebnej promocji korekty płci, która wg części z tych środowisk jest remedium na wszelkie problemy, podczas gdy tak nie jest. Widać to po samobójstwach transseksualistów, którym operacja w ogóle nie pomogła w życiu, za to bardzo zaszkodziła - bolesnym pobytem w szpitalu, problemami w związku ze zmianami hormonów itd.

A przy okazji, jej zmiana płci nie wpłynie na udział w kolejnym sezonie serialu Netflixa.
https://metro.co.uk/2020/12/01/ellen-page-comes-out-as-transgender-and-changes-name-13684923/

https://www.insider.com/elliot-page-umbrella-academy-season-3-role-vanya-2020-12

[Marvel i seriale Netflixa]
Do Marvela stopniowo wracają prawa autorskie, których udzielili Netflixowi. O ile takie seriale jak "Luke Cage", "Iron Fist", "Jessica Jones" (kolejne sezony), czy nawet "The Punisher" nie cieszyły się zbyt dużą popularnością, o tyle Marvel może chętnie wykorzystać postać sportretowaną przez Charliego Coxa. W jego przypadku dostaliśmy 2.5 dobrego sezonu i świetnie dobranych aktorów (DareDevil, Fisk vel Kingpin), którzy utkwili w pamięci widzów. Moim zdaniem jest to możliwe, że Disney zdecyduje się wykorzystać tych aktorów. Po pierwsze - może to zrobić i nic ich nie ogranicza, po drugie mają już część roboty za sobą, bo aktorzy lubią swoje role, wiedzą co i jak, jest chemia między nimi. Nie muszą wspominać o wydarzeniach z Netflixowych seriali, wystarczy że nie będą im zaprzeczać w twardy sposób. A że będą w ten sposób promować ich platformę? Trudno, takie życie. Z drugiej strony tak samo Netflix może powiedzieć, że Disney przyszedł "na gotowe" i odcina kupony z efektów ich pracy. W linku macie dokładne daty, kiedy wrócą poszczególne marki do Marvela.
https://thedirect.com/article/breaking-down-when-each-netflix-heros-rights-return-to-marvel-studios

[Vikings]
Wyszedł trailer ostatniego sezonu. Obejrzałem go i no fajnie wygląda, ale to samo mówiłem o poprzednim, a podobno wyszedł słaby sezon. Dziwi mnie w ogóle to, że serial jest "ekskluzywnym" tytułem Amazon Prime'a, jak Netflix wydał na niego dużo kasy jakiś czas temu - czyżby stało się coś, co przegapiłem? Ostatecznie w końcu obejrzę, bo skoro widziałem 5 sezonów, to słabo byłoby tak przestać na 6. Jak skończę oglądać "Initial D", oba sezony "City Hunter", "Hunter x Hunter 2011", "Nanę", zaliczę wszystkie filmy z lat '80 i '90, które mam na liście i międzyczasie nie pojawi się coś nowego, co muszę obejrzeć na zasadzie "teraz już", to dokończę ten serial oglądając go do kolacji. Nie spodziewam się jednak nic dobrego, zwłaszcza że paru moich kolegów i kumpli widziało pierwszą połowę 6 sezonu i podobno nie warto marnować czasu. Szkoda, ale taki los seriali, które są przeciągane na siłę.

[Twilight Saga]
Tym razem news, który dostałem od swojej koleżanki - Anny. Mój komentarz będzie krótki - nigdy nie czytałem tych książek, ale przez lata czytałem dużo komentarzy na temat (podobno) żenująco słabych filmów. Pewnie jest to prawdą, ja jednak wolę unikać tytułów, które są słabe. Chyba, że w jakiś sposób mnie zaciekawią, to wtedy jestem skłonny spróbować. Książki Stephanie Meyer są niestety dalekie od zainteresowania mnie.
https://comicbook.com/movies/news/more-twilight-books-coming-stephenie-meyer-midnight-sun/?fbclid=IwAR3wgdKpTa2m5Cy1BxzeibYiEjzECOVI13pfyx32ljb8WbAVGY_9UrAQENI

[Star Wars - Ahsoka]
Mam parę informacji dla fanów Ahsoki i marki "Star Wars". Sam nie znam jej poza tym jednym odcinkiem "The Mandalorian", więc niewiele mi one mówią.
https://www.comingsoon.net/tv/news/1156513-rosario-dawson-reveals-how-she-was-cast-as-ahsoka-tano-in-the-mandalorian

https://www.comingsoon.net/tv/news/1156576-dave-filoni-teases-ahsoka-tanos-mandalorian-timeline

[Playstation i Xbox]Posiadacze PS+ dostaną w grudniu 3 darmowe gry - "Worms Rumble", "Just Cause" i "Rocket Arena". Z kolei subskrybenci usługi Xbox Live Gold i Xbox Game Pass Ultimate dostaną za darmo "Bleed 2", "The Raven Remasted", "Stacking" i "Saints Row: Gat out of Hell".
https://www.comingsoon.net/games/news/1156473-december-2020-free-games-for-playstation-plus-and-xbox-live-gold

[Earwig and the Witch]
Wyszedł trailer promujący najnowszy film ze studia Ghibli. Jak już kilkakrotnie mówiłem, nie jestem fanem ich tworów, ale to CGI wygląda tak ładnie, że chętnie obejrzę ten film. Wiem, nie znam się na CGI i pewnie mówię bzdury, ale mi się autentycznie podoba. Fakt, odbiega od poziomu grafiki, którą widzieliśmy na ostatnim trailerze filmu Disneya ("Raya and the Last Dragon"), ale dla mnie wygląda bardzo sympatycznie i zupełnie nie przeszkadza mi gorsza jakość czy mniejsza szczegółowość wykonania. Premiera w Japońskich kinach odbędzie się 30 grudnia.

[World Trigger]
Studio Toei Animation wypuściło nową grafikę promującą drugi sezon tego anime.
https://www.facebook.com/LiveChart.me/posts/2065002016963759

[Sailor Moon]
Toei Animation wypuściło nową grafikę promującą pierwszy z dwóch filmów kinowych "Sailor Moon: Eternal". Premiera 8 grudnia i 11 lutego, w internecie pewnie zobaczymy go w wakacje.
https://www.facebook.com/LiveChart.me/posts/2064089820388312

[Boku no Hero Academia]
Już wiemy, do czego odnosił się niedawno opublikowany obrazek z tego anime - studio Bones zapowiedziało premierę trzeciego filmu pełnometrażowego. Premiera już latem 2021.
https://www.facebook.com/LiveChart.me/posts/2063942050403089
[Log Horizon]NHK wypuściło opening do 3 sezonu anime. Będzie miało 12 odcinków, pierwszy zostanie wyemitowany 13 stycznia.
https://www.facebook.com/LiveChart.me/posts/2063965363734091