Legalize

in Polish HIVE3 years ago (edited)

Dobry wieczór :)
Do wpisu zainspirował mnie https://hive.blog/@herosik wpisem o konopiach :) przypomniałem sobie że kiedyś zafascynowany wydarzeniami w Urugwaju 2014 rok :
"Prezydent Urugwaju Jose Mujica podpisał ustawę legalizującą i regulującą produkcję i sprzedaż marihuany pod nadzorem organów państwa"
Urugwaj został w grudniu ub. r. pierwszym państwem na świecie, którego parlament uchwalił tego rodzaju ustawę.

W założeniu ustawa ma przeciwdziałać nielegalnemu przemytowi i handlowi narkotykami. Jednym z jej inicjatorów był prezydent Mujica.

Zgodnie z ustawą, obywatele i osoby stale mieszkające w Urugwaju, które ukończyły 18 lat i figurują w specjalnym rejestrze, mogą legalnie kupować 10 gramów marihuany tygodniowo. Cena narkotyku nie może być mniejsza niż 20-22 peso (ok. 1 USD) za 1 gram. Sprzedażą zajmować się będą specjalnie wyznaczone apteki.

Marihuanę będzie też można uprawiać, ale wyłącznie do użytku osobistego:)

Uczciłem to serią znaczków :) które sobie w owym czasie zaprojektowałem :)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg
Nawet testowałem oczywiście w podziemiu jakby to wyglądało gdybym na użytek własny sobie uprawiał :)

20140528_164306.jpg

20140615_133742.jpg

20140615_133751.jpg

20140912_182927.jpg

20140912_183019.jpg

20140912_183031.jpg

Hmm nawet ciekawie to wyszło :)
Nie uważam tej rośliny za zło - uważam ją za jedną ze Świętych Roślin które nam zostały podarowane przez Twórcę systemu :)
ale beton wie lepiej co jest dla mnie dobre :)
oczywiście zdjęcia znalazłem w necie to nie moje :) he he
obraz w tle to w trakcie był malowania :) nie mam ostatecznej wersji pod ręką :) gdzieś jest - nie wiem komuś podarowałem :)
20150327_161536.jpg

Sort:  

Wielka szkoda, że w Polsce nie można kupić dobrej jakościowo marihuany tylko od seby spod bloku, gdzie albo była źle przechowywana / uprawiana albo dostaje się z dopami (kruszone szkło itp.). Jako dosyć młoda osoba chciałbym ze znajomymi w ciszy i spokoju zapalić sobie przy jakimś filmie lub serialu. Niestety w świetle prawa jestem wtedy przestępcą i pozostaje alkohol który ma o wiele gorsze skutki niż zioło. :/

That comment has been deleted.

A co do tej zbiórki, strasznie mi się podoba ten koncept. Może kiedyś się bardziej zainteresuję kiedy będę przy pieniądzach :D

Z tego co wiem to w USA marihuana jest nielegalna właśnie przez koncerny produkujące wyroby tytoniowe. Była cała nagonka na nienawiści marihuany, a papierosy miały reklamy typu: bezpieczne papierosy które można palić przy dzieciach. Manipulacja i pieniądze robią swoje. ;)

That comment has been deleted.

Panie jestem wykształconym człowiekiem. Każdy odcinek nie wiem ale się dowiem obejrzany ;)