Roślinne piękności

in Polish HIVE3 years ago

Witam wszystkich serdecznie.
Niestety aura za oknem sprawiła iż w ostatnich dniach mocno mnie ścięło. Wiem jak to brzmi podejrzanie ale bez obaw, nie jestem wampirem 😉 słoneczna pogoda wywołuje u mnie mega silne migreny, a te swoją mocą sprawiają iż nie jestem na siłach normalnie funkcjonować.

Chciałam Wam dzisiaj przedstawić dwie roślinne piękności, które ze mną mieszkają.
Nie jestem typem „ogrodnika”. Nigdy nie miałam żadnych roślin z prostego powodu, skutecznie wszystkie uśmiercałam. Nie był to efekt zamierzony jakoś tak to się samo działo.
Jakiś czas temu, chyba rok temu jeśli się nie mylę, zamieszkała ze mną pierwsza piękność, muchołówka Dionaea z rodziny rosiczkowatych.

img_1079.heic

img_1080.heic

Trochę się obawiałam, że tak jak każda roślinka w moich rękach, ta również nie pożyje długo. A jednak, ma już rok i miewa się całkiem świetnie.

Muchołówka jest byliną mięsożerną. W naturalnym środowisku zamieszkuje tereny bagienne ubogie w substancje odżywcze. Rośliny te preferują klimat umiarkowany, dobrze znoszą zarówno ciepłe i suche lato, jak i chłodne zimy
Muchołówki wabią owady intensywnie wybarwionymi liśćmi oraz słodkim nektarem. Aby pułapka się zamknęła, owad musi podrażnić włoski czuciowe, które znajdują się na wewnętrznej stronie liścia-pułapki.

Jeśli chodzi o podłoże to powinny one rosnąć w specjalnym podłożu złożonym z torfu i gruboziarnistego piasku lub drobnego żwirku. Wymagają stale wilgotnego podłoża więc rośliny te podlewamy przez podsiąkanie czyli lejemy wodę do podstawki, a nie wprost do doniczki. Musimy zadbać aby w podstawce zawsze była woda.

img_2141.heic

W chwili obecnej moja muchołówka zamieszkuje sobie w szklarence razem z eszewerią i ma się świetnie. Trzymajcie kciuki aby było tak jak najdłużej.

Dzisiaj dołączyła do tego grona kolejna roślinna piękność. To kapturnica.

img_2489.heic

img_2488.heic

Wkrótce napiszę o niej coś więcej, a tymczasem dziękuje za uwagę ♥️

Sort:  

Ładny muchojad, też je hoduje i mam jeszcze dzbanecznik.

To już wiem gdzie pytać o poradę 🙂

your photographs are wonderful and that plant that catches insepto is incredible it must be great to see it in action, greetings and success always

Thank you for the kind words. Yes, these plants are very fascinating. I like watching them. ♥️

Piękne te Twoje roślinki i mają takie ekscytujące nazwy 😁 Trzymam kciuki, żeby nadal rosły i były w dobrej kondycji ❤ A dla muchołówki z okazji przeżycia jednego roku 100 much, 100 much... 🤣🤪

W imieniu muchołówki dziękuje 😅 dzisiaj upolowały całkiem grubiutkie muchy, to chyba dzięki tym życzeniom 😉😋

La verdad es muy hermosa esta planta, gracias por compartir, te dejo mi voto y te sigo.

Roślinki piękne i zabójcze :) trzymam kciuki by ładnie się wszystkie przyjęły i dobrze sobie żyły :) ładne zdjęcia zrobiłaś :)

Congratulations @patipats! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 250 HP as payout for your posts and comments.
Your next payout target is 500 HP.
The unit is Hive Power equivalent because your rewards can be split into HP and HBD

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Tour Update - Decentralized blacklists and Mutes lists
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!