Mój powrót do Splinterlands

in Polish HIVE3 years ago (edited)

spl.png

Podobnie jak swoją aktywność blogową, tak również aktywność w grach w tym związanych z wówczas steem, wygasiłem jakieś dwa-trzy lata temu. Teraz powoli wracam do aktywności zarówno jednej jak i drugiej. Nie które gry już nie istnieją (jak np oceniana przeze mnie tutaj nextcolony, drugwars, steemnova) więc nie ma do czego wracać, ale jedna z nich nie tylko że niee zniknęła ale rozwija się, działa coraz prężnej i wychodzi poza nasz blokchain. Z ciekawością więc wróciłem do gry.

Zmiany na lepsze

Gra się rozwija choć może nie tak szybko jakbym się spodziewał i poza dodawaniem nowych serii kart dochodzą powolutku nowe funkcjonalności. Pierwszą dużą funkcjonalnością jaką dodali były Turnieje, na to jeszcze się załapałem chociaż krótko korzystałem i chyba nic nie wygrałem... Niemniej był to z pewnością krok milowy dla gry. Kolejną nową funkcjonalnością jaką dodano są Gildie, a dodano je już jak mnie nie było. I znów bardzo duży dodatek. Niestety jak na razie żadna Polska gildia nie zechciała mnie przyjąć, ale coś nie cos widać z zewnątrz. Gildie poprawiają możliwość współpracy i interakcji między graczami, ale co pewnie ważniejsze dodają nową formę walki "brawls". Gildia daje też bonusy, pierwszy to większa liczba kryształów jakie dostajemy za wygrane potyczki, a druga to zniżka w sklepie. Co bardzo fajne, aby zdobywać lepsze bonusy i większe możliwości w walce na arenie należy podnosić poziomy budynków. Do tego potrzebne są kryształy i tu potrzebna jest już współpraca i solidarność. Bardzo fajna sprawa. Zdecydowanie zmiana na lepsze.
Drugą zmianą na lepsze którą zauważyłem to dodanie darmowych, wypożyczonych kart. Daje to możliwość zaczęcia rozgrywki, a nwet zarabiania przy minimalnym koszcie (teoretycznie można wziąć udział w turnieju i wygrać pierwsze nagrody, aż do uzbierania tyle crypto by móc kupić "spellbook" i zacząć wygrywać nagrody. No i daje to większą różnorodność kart i strategii.
Zmianą, a właściwie rozwojem jest również, oczywiście dodawanie kolejnych serii kart. To zawsze jest fajne, bo każdy kolejny zestaw to również inne moce specjalne, a więc i inne strategie walki i nowe wyzwania

Zmiany na mniej lepsze

Kolejną zmianą na którą się natknął, a której nie rozumiem i wydaje mi się zła jest ograniczenie awansowania do kolejnych lig jeśli Twój zestaw kart nie jest dość silny. No za cholerę nie mogę tego zrozumieć i wydaje mi się to mało uczciwe. Może chodzi o ograniczenie wyprzedawania niepotrzebnych kart? żeby ich ceny zbyt nisko nie spadały? Nie wiem, pewne jest jednak, że wcześniej ze swoim zesatawem kart mogłem iść tak daleko jak na to pozwalały mi moje umiejętności oraz karty i umiejętności przeciwników. I to było dobre.
Kolejną zauważalną różnicą jest znacznie większa ilość mikstur i surowych kryształów które wypadają ze skrzynek. Kart trafiają się dużo rzadziej niż kiedyś. Co więcej, mimo że dostałem na discordzie inną informację, to te mikstura są do niczego nie potrzebne, albo nie umiem ich użyć. W każdym razie przy otwieraniu standardowych nagród nie zużywają się (zarówno jeśli chodzi o dzienne nagrody jak i sezonowe). Przypuszczam że tak jak kiedyś można ich użyć tylko przy kupnych zestawach, ale tego nie sprawdzę bo wszystkie możliwe do kupienia przedmioty są wyprzedane (poza miksturami oczywiście...)
A jak jesteśmy przy wykupionych rzeczach, zauważyłem że w sklepie są do kupienia "posiadłości", niestety również są wyprzedane i nie wiem nawet do czego służą...

Wiecej zarabiania

Wreszście przechodzimy do tego co najbardziej lubią kryptomaniacy czyli zarabiania ;) Zmiany znaczące są dwie. Po pierwsze wcześniej nie było nagórd za zajęcie wysokiego rankingu w danej lidze, bo i w ogóle nie można było się w danej lidze zatrzymać. Bardzo fajne rozwiązanie. Do tego, co jeszcze ważniejsze, gra wypuściła swojego tokena, i trwa od 24 dni "airdrop". Dostajemy tego tokenu zależnie od wartości naszych kart i ilości posiadanego w grze Kryształu (DEC). Tokeny można stakować z fajną stopą zwrotu, lub od razu transferować np do HIVE ENGINE i wymieniać. Także jeśli macie karty, macie DEC, logujcie się i bierzcie udział w airdropie! :)

Podsumowanie

Jak na razie gra się mi przyjemnie. Pewnie w którymś momencie przyjdzie znużenie, bo mimo nowych kart gra jednak jest dość mocno... powtarzalna. Niemniej zyski z grania mogą być naprawdę pokaźne, są tu tacy którzy już tylo tym się zajmują co świadczy samo za siebie ;) Jedna jeszcze sprawa, pod koniec sezonu mieliśmy poważny problem z działaniem gry, jednak zgodnie z deklaracjami twórców obecnie mają super serwery, naprawili co było do naprawienia i wszystko będzie cacy. No i na razie jest :> także... do zobaczenia w grze ;)

Sort:  

Your post has been manually curated by @monster-curator Team!

Get instant cashback for every cards purchase on MonsterMarket.io. MonsterMarket shares 60% of the revenue generated, no minimum spending is required. Join MonsterMarket Discord.

Monster-Curator-Monster-Market.png

20 HiveDollarów (jeśli dobrze pamiętam) to jak mi się wydało zbyt wysoka cena za kupienie decku potrzebnego do pełnej gry .

10 dolarów jest. więc obecnie byłoby to poniże 10HBD, Myślę że przez jeden max 2 sezony dałoby się to odzyskać

Genialna gra


Posted by Waivio guest: @waivio_marcin-krawczyns