Pożegnanie z Korfu - oby nie na zawsze.

in Polish HIVElast month

Zmieniłam zamiary co do dzisiejszego posta. Miał być o zakątku, który mnie wyjątkowo zauroczył podczas spaceru uliczkami Korfu, ale nic z tego. Nie wiem jak go pokazać i opisać, Nie umiem powiązać tego miejsca z sensowną myślą, coś mi umyka... może zbyt dużo czasu minęło, by ot tak do tego wrócić. Zostawiam to więc na kiedy indziej, albo na nigdy.

Skoczmy zatem do miejsca, w którym spędziłam ostatnie godziny na Korfu - na punkt widokowy, z którego można obserwować nisko przelatujące samoloty. Tuż obok znajduje się popularny cel turystyczny - położony na malutkiej wysepce klasztor Panagia Vlacherna z XVII w.

P1240821.jpg

P1240772.jpg

P1240852.jpg

--
Monastyr jest bardzo mały, co szczególnie odczuwa się po wejściu na jego dziedziniec. Jednocześnie jest niezwykle urokliwy i poruszający jakąś tajemniczą, sentymentalną nutę wspomnień. Dziwne w moim przypadku, bo nie podróżowałam po krajach południowych, nie licząc tygodniowego autostopa po Hiszpanii jakieś 25 lat temu... To nie były moje klimaty. A jednak coś się we mnie uruchamia nawet teraz. Może to echo starych filmów puszczanych w telewizji, gdy byłam dzieckiem?

P1240876.jpg

--
Szczęśliwie nie było wielkiego oblężenia, co zapewne ma miejsce w lecie i mogłyśmy bez przepychanek zajrzeć na dziedziniec, a potem obejść budowlę dookoła.

P1240856.jpg

P1240855.jpg

P1240918.jpg

--
Dziedziniec nie dość że mały, to w dodatku zawłaszczony przez koty, które absolutnie nic sobie nie robiły z kręcących się turystów. Sjesta!

P1240873.jpg

P1240868.jpg

P1240864.jpg

P1240886.jpg

Zaczynam ziewać!

P1240906.jpg

P1240904.jpg

--
Po krótkiej wizycie w klasztorze poszłyśmy oglądać samoloty. Najlepszym punktem widokowym do tego jest betonowy most na Zatoce Kanoni.

P1240786.jpg

--

150 metrów od niego zaczyna się pas startowy, więc samoloty przelatują tuż nad głową. Ich obserwacja jest niesamowicie wciągająca. Po każdym kolejnym mówiłyśmy sobie dobra, następny będzie ostatni, ale wiadomo było, że to ściema. Siedziałyśmy do oporu i dopiero zbliżający się czas odprawy zmusił nas do ruszenia tyłków.

P1240843.jpg

P1240844.jpg

P1240845.jpg

P1240846.jpg

--
Dokładnie na przedłużeniu pasa, niecałe 20 km na północ, wznosi się najwyższy szczyt Korfu - Pantokrator. Byłyśmy na górze dwa dni wcześniej, wyjechałyśmy samochodem. Ta wizyta pozostawiła we mnie olbrzymi niedosyt, ocierający się o frustrację. Kilka było takich momentów podczas tej podróży i dlatego była dla mnie ważna. Chyba po raz pierwszy z taką siłą dotarło do mnie, w jaki sposób chcę poznawać świat, a w jaki nie.

P1240788.jpg

--
Ale ten ostatni dzień w mieście mi się podobał, bo mogłam posiedzieć dłużej tu i tam, pogapić się, pomyśleć.

P1240887.jpg

--
Mysia Wyspa (Pontikonisi) z kościółkiem ukrytym wśród drzew.

P1240890.jpg

--
Rajan z Gdańska.

01.jpg

03.jpg

--
I znów kot. Jeśli jakiś motyw przewodni mógłby spiąć moją krótką, grecką przygodę, to właśnie koty.

P1240930.jpg

--
No i może baklawa, którą jadłam codziennie. Parę kawałków poleciało ze mną do Krakowa, zniknęły w ciągu dwóch dni po powrocie. Ciekawe, czy mogłaby mi się kiedyś przejeść.

1682071577249.jpg

Oprócz baklawy jadłam na Korfu jeszcze jeden deser - ciasto pomarańczowe. Było przepyszne - nasączone słodkim syropem (albo miodem) i aromatyczne. Chyba lubię takie ulepki.

1682071583453.jpg

Zdaje się, że dłuższy pobyt na Korfu mógłby poskutkować ciężkimi konsekwencjami 😁

Sort:  

Wow - it looks both spectacular and spec-cat-ular there !!!

spec-cat-ular

❤️😊

@tipu curate 4

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Hello wadera!

It's nice to let you know that your article will take 6th place.
Your post is among 15 Best articles voted 7 days ago by the @hive-lu | King Lucoin Curator by szejq

You receive 🎖 1.4 unique LUBEST tokens as a reward. You can support Lu world and your curator, then he and you will receive 10x more of the winning token. There is a buyout offer waiting for him on the stock exchange. All you need to do is reblog Daily Report 261 with your winnings.

2.png


Invest in the Lu token (Lucoin) and get paid. With 50 Lu in your wallet, you also become the curator of the @hive-lu which follows your upvote.
Buy Lu on the Hive-Engine exchange | World of Lu created by szejq

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP or to resume write a word START