Bir karga arkadaşım oldu! / A crow has become my friend! (Tr-Eng)

in Trlistelast month

Türkçe

Herkese merhabaaa!

Umarım dünden bugüne daha iyisinizdir. Kendinizle barışık bir şekilde mutlu bir hayat sürmeye çalışıyorsunuzdur. Ben tam olarak bunu yapmaya çalışıyorum. Tabii bunlarından içerisinde bana karın ağrısı veren bir şey var.. Hintçe ve alfabesi.

Görsel olarak öğrenmek benim için kolay olsa da o kadar minik detayları aklımda tutmaya çalışmak bana zor geldi. Umarım yakında, biraz daha pratikle daha rahat bir şekilde bu alfabeyi kullanabilirim. Ki yakında kelime bilgisine geçebileyim. Neyse. Dil öğrenmek her zaman zordur.

20240327_084507.jpg

Dün biraz oyalanarak da olsa bir yürüyüşe çıktım Nabi'nin kanatlarının beni iteklemesi ile. Çok da memnun oldum açıkçası birazdan bahsedeceğim bundan. Hatta bir karga besledim ama gözümü oymadı. Gerçekten memnun oldum.

20240327_074646.jpg

İlk önce Nabi'ye çiçekleri gösterdim. Çok da aldırmamış gibiydi.

20240327_074714.jpg

Eve döndüğümde bu güzel papatyaları bu güzel topluluğa gösterdiğimde çok daha güzel yanıtlar aldım. Teşekkür ederim bunun için 🔆 Günüm daha da bir güzelleşti.

Yürüyüşe devam ederken hem kulağımda Nabi'nin sesi hem de deniz dalgalarının sesi benim için saf mutluluk ve huzurdu. Yolda yürürken bir sürü kuş gördük Nabi ile birlikte. Hatta kuşlara yem olmasın diye korudum da onu. Nasıl bir kelebek kendini koruyabilir kuşlardan değil mi?

20240327_082045.jpg

Buradan sonra sahilin batısına doğru ilerlemeye devam ettim bir süre. İnsanların daha yoğunlukta olduğu bir alandı burası.

20240327_074457.jpg

Biraz ilerledikten sonra yazları her gün standı kurulan bir şeyi hatırladım. Denizin derin olmayan bir kısmına konulan balonlar ve onları saçma sapan bir oyuncak silahla vurmaya çalışan küçüklüğüm geldi aklıma.

20240327_075202.jpg

Bir de eklemeliyim ki gözlük kullanmalıydım. Hâlâ da kullanmalıyım ama bu ayrı bir konu tabii ki. Batıya doğru devam ederken meşhur renkli evler gözüme pek bir güzel göründü.

20240327_074920.jpg

Tabii burası biraz daha şehir içine doğru bakan kısımda kalıyor. Sahile tekrar yaklaştığımda Nabi'ye, kuşları sevdiği için görmek ister misin diye sordum ve hemen kabul etti. Tabii biraz uzak olduklarından mecburen yakınlaştırarak çektim bu fotoğrafı ama olsun.

20240327_074315.jpg

Bu kuşların hangi türe ait olduklarını biliyor musunuz? Ben bunlardan hiç emin değilim. Karabatak olabilirler belki. Neyse. Yoluma devam ederken doğuya doğru ilerlemeye başlamıştım. Sahil doğu ve batı arasında dümdüz uzandığından dolayı bunları söylemek benim için çok kolay doğrusu. Biraz da tembellikten sanırım 😂

Size çok şirin bir kafeyi göstermek istiyorum. Kahve bardağı şeklinde bir kahve dükkanı. Harika değil mi?

20240327_082258.jpg

Kahveleri lezzetli mi değil mi bilmiyorum açıkçası. Daha denemedim ama yaz biraz daha yaklaşsın sabah yürüyüşlerimden birisinde mutlaka deneyeceğime eminim.

Yürüyüşümün sonlarına doğru ilaç saatim yaklaştığından dolayı bir şeyler satın alıp sahile geri döndüm. Oturduğum bankı kalan son peçetelerimle kurutmak zorunda kaldım ama değdi. Bir başlıklı karga ile tanıştık. Daha doğrusu yediğim yemeğin kokusunu mu aldılar da geldiler yoksa gördüler de mi geldiler emin değilim ama zaten yakındalardı.

20240327_083825.jpg

Yediğim yemeğin çeyreğini onlara sakladım. Nabi ile konuşurken de biraz amacım fotoğraf çekmekti. Hatta kapakta gördüğünüz fotoğraf sağda gördüğünüz başlıklı kargaya ait. Kendisi poz vermeyi pek bir sevdi sanırsam ki eve döndüğümde sadece sabahtan çektiğim 70'e yakın fotoğraf karesi bu tatlı kargaya aitti.

20240327_084514-ANIMATION.gif

Biraz onu takip ettim doğrudur. Ama o da yanıma kalıp karga sesiyle kafamı şişirdi. Ne yapayım... Bu tatlı karga ile biraz ilgilenip onu doyurduktan sonra bir anda denizin üzerinde bulunan kuşların hepsi havalanıverdi. Bu fırsat kaçmazdı değil mi?

20240327_084426.jpg

Bu fotoğrafı Nabi'nin de beğendiğini hatırlıyorum. Umarım budur 😂 Artık eve dönme zamanım gelmişti. Eve doğru yol alırken çok güzel bir bitki gördüm. Bu ağaç mı çalı mı emin değilim ama güzelliği beni etkiledi.

20240327_085249.jpg

Yola şehrin içinden devam ederken bir süredir dikkatimi çeken fakat sürekli fotoğrafını çekmeyi unuttuğum bir çalışmayı size göstermek istiyorum.


20240327_085835.jpg

Bununla birlikte yürüyüşüm sonra erdi. Bütün fotoğraflar içerisinde hangisi favoriniz oldu? Ya da bana vermek istediğiniz bir öneri var mı? Bugün de benimle birlikte olduğunuz için teşekkür ederim. Yarın görüşmek üzere.

Kendinize dikkat edin, sağlıkla ve sevgiyle kalın ve lütfen unutmayın ki;

Bu dünyada sizden başka bir tane daha yok.

ailithy.png

gezi.png

English

Hello everyone!

I hope you are better from yesterday to today. You are trying to live a happy life at peace with yourself. That's exactly what I'm trying to do. Of course, there's one thing that gives me a belly ache. Hindi and its alphabet.

Although it was easy for me to learn it visually, it was difficult to try to keep such tiny details in my mind. I hope that soon, with a little more practice, I can use this alphabet more comfortably. So that I can move on to vocabulary. Anyway. Learning a language is always difficult.

Yesterday I went for a walk, albeit with a little distraction, with Nabi's wings pushing me. I was very pleased. I'll talk about it in a moment. I even fed a crow, but it didn't poke my eye out. I'm really pleased.

First, I showed Nabi the flowers. He didn't seem to pay much attention.

When I returned home and showed these beautiful daisies to this beautiful community, I received much more beautiful responses. Thank you for that 🔆 My day became even more beautiful.

As I continued my walk, both Nabi's voice in my ear and the sound of the sea waves were pure happiness and peace for me. While walking on the road, we saw a lot of birds with Nabi. I even protected him from being eaten by birds. How can a butterfly protect itself from birds, right?

After this, I continued to move towards the west of the coast for a while. This was an area where there was a higher crowd of people.

After a little while, I remembered something that was set up every day in the summer. I remembered balloons placed in a shallow part of the sea and my little me trying to shoot them with a silly toy gun.

I should also add that I should have worn glasses, and I still do, but that's another topic. As I continued westwards, the famous colourful houses looked very beautiful to my eyes.

Of course, this place is a bit closer to the city centre. When I approached the beach again, I asked Nabi if she would like to see the birds, as Nabi loves them, and he agreed immediately. Of course, since they were a bit far away, I had to take this photo by zooming in, but that's okay.

Do you know what species these birds belong to? I'm not sure at all. Cormorants, maybe. Anyway. As I continued on my way, I started to move towards the east. Since the coast extends straight between east and west, it is very easy for me to say these things. A little laziness, I guess 😂

I want to show you a very cute cafe. A coffee shop in the shape of a coffee cup. Isn't it marvellous?

I honestly don't know if their coffee is delicious or not. I haven't tried it yet, but I'm sure I will definitely try it on one of my morning walks when summer gets a little closer.

Towards the end of my walk, as my medication time was approaching, I bought something and went back to the beach. I had to dry the bench I was sitting on with my last napkins, but it was worth it. We met a hooded crow. I am not sure whether they smelled the food I was eating or saw me, but they were already close by.

I saved a quarter of the food I ate for them. When I was talking to Nabi, my aim was to take some photographs. In fact, the photo you see on the cover belongs to the crow on the right. I think he liked posing so much that when I returned home, nearly 70 photographs I took in the morning alone belonged to this sweet crow.

I followed him for a while. But he stayed with me and bugged me with his crowing. What can I do...? After I took care of this sweet crow for a while and fed it, all the birds on the sea suddenly took off. I couldn't miss this opportunity, could I?

I remember that Nabi also liked this photo. I hope this is it 😂 It was time for me to go home. On my way home, I saw a very beautiful plant. I'm not sure if it was a tree or a bush, but its beauty impressed me.

As I continue my way through the city, I would like to show you a work that has been attracting my attention for a while, but I keep forgetting to take a photo of it.

With that, my walk came to an end. Which of all the photographs is your favourite? Or do you have any suggestions for me? Thank you for being with me today. See you tomorrow!

Take care of yourself, stay healthy and loving and please remember that:

You are the only one of you.


Bütün fotoğraflar aksini iddia etmediğim sürece benim tarafımdan, akıllı telefonumla çekilmiştir.
All photos are taken by me, with my smart phone unless otherwise stated.

All of my content is written in Turkish first and then with the help of translators and dictionaries below translated in English.

https://www.seslisozluk.net
https://www.deepl.com/translator


P.S. If you know English AND Turkish, I do that too... If you see a translation discrepancy that was on purpose. I did think this is as proper as I could do. Because there are many differences between these languages.

Not: Hem Türkçe hem de İngilizce biliyorsanız, ben de biliyorum... Eğer çeviri farklılığı görürseniz bunun bilinçli olduğunu bilin lütfen. Bunu yapabileceğim en uygun şekilde yaptığımı düşünüyorum. Çünkü bu iki dil arasında çok fazla fark var.

Sort:  

Who cares about those flowers when you got the prettiest flower of your own 😏

Did I ever tell you I am a big fan of your writing? (I am not even biased on this one) And those Pictures, they are absolutely amazing, all of them... birds, sea, flowers, trees and some beautiful architecture, this post has everything that I love!! 🖤

(📉)

Who cares about those flowers when you got the prettiest flower of your own 😏

Good one but will it work 🤔

Oooww 🤗 Thank you so much !LUV 🖤 But I amnot sure about "I amnot even biased one this one". You know, I am trying, I admit it is not my best but I am trying.

pravesh0, bemier sent you LUV. 🙂 (1/10) tools | trade | connect | wiki | daily

Made with LUV by crrdlx.

A nice walk with a nice companion (I guess). I liked the images especially those colorful houses.

Curious about HivePakistan? Join us on Discord!

Delegate your HP to the Hivepakistan account and earn 90% of curation rewards in liquid hive!

50 HP
100 HP
200 HP
500 HP (Supporter Badge)
1000 HP
Follow our Curation Trail and don't miss voting!

Join Binance through this LINK for 10% off trading fees! Let's save together!

Thank you so much for the support! And if you liked them I am waiting for you as guest in here (İstanbul)!

Turkey is on the top of my travel list but I don't know when I will be able to start traveling abroad. Excited to meet some Turkish people because I love Turkish (language)

Oh, then if you can, you should stay on after show. I am sure you'll catch one or two words.

Göze güzel gelen papatya resimleriyle yazıya başlaman çok hoş olmuş. Sahil kenarında, etrafında gördüklerini Nabi ile paylaşıyor olman gerçekten çok güzel. Ayrıca ona güzel vakit geçirtmen ve koruman da çok nazik bir davranış. Besle kargayı oysun, gözünü durumuna düşmemene sevindim. Şu sanat eseri görseli de ilginç bir detay olmuş. Kargayla birlikte çekmiş olduğunuz kısa reklam çekimini de başarılı buldum. Bu güzel sahil yürüyüşünde seninle eşlik etmek çok güzeldi. Çok teşekkürler:))

Harika ve motive edici yorumun için çok teşekkür ederim. Karga gözümü oymadı ama ne yalan söyleyeyim yemeğime kondu 😂

Ne kadar keyifli bir gezi olmuş. Renkli evler ve kahve bardağı şeklindeki kafe harika görünüyor. Karga ile tanışman da çok güzel bir detay olmuş. Fotoğraflara bayıldım. En sevdiğim fotoğrafı seçmek zor, ama benim favorim karabataklar oldu. Onları çok güzel yakalamışsın. Güzel paylaşımın için teşekkür ederim, seninle birlikte bu keyifli yürüyüşü yapmış gibi hissettim. 🤗

Kuşlar buraları pek bir seviyorlar. Sadece karganın 3 çeşidini gördüm. Desteğin için ben teşekkür ederim. Bunu başarabildiysem ne mutlu bana 💫

Papatyalar kargalar kahvaler harika görseller ve süper bir anlatım. Bizi çok ihmal ettin ama bu güzel paylaşımla affedildin🥰

Bundan sonra buradayım. Arada mola vermek de güzeldir zorunlu olsa bile derim. Minik değişiklikler hayata renk katar. Uğradığın için teşekkür ederim 💫