Sessizliğin Sesi..

in Trliste6 months ago (edited)

Herkese merhaba 🙋‍♀️
Uzun bir süre yine ortalarda yoktum sanırım bu duruma alıştınız :) bir aydır sizlerle paylaşmak için sayfalarca yazılar yazdım içimi döktüm ama hep vazgeçtim. Son zamanlarda yaşadığım dost, arkadaşlık kavramı üzerine deneyimlerimi paylaşmak istedim fakat Gazze deki insanlık dramı gözlerimizin önünde yaşanırken bu kavramların kendimce bir hiç olduğuna karar verdim ve biraz da olsa zaman geçsin istedim. Ertelediğim konu hakkında bir şeyler karalama zamanı sanırım geldi. Bizlerin acı, üzüntü diye nitelendirdiği şeylerin aslında onlara yüklediğimiz anlamdan ibaret olduğunun farkına vardım.

Başta belirtmek isterim ki ben şuan gayet mutluyum bana iyi geleceğine inandığım bir sürecin içindeyim, iyi ki diyebiliyorum. Sizlerle yazımı paylaşırken ikileme çok düştüm nedenine gelince yazımı okuyan kişilerin enerjilerinin düşmesini istemedim. Bu yazı da acıdan, üzüntüden çok vermek istedim mesaj başımıza gelen bizlere üzüntü veren şeylerin bizlerin daha iyiye doğru evrilmemiz için geçilmesi gereken biraz engebeli zorlu bir rampa olarak nitelendirilmesi gerektiği, bu inançla yaşarsak sonrası güzel oluyor tecrübe ile sabittir :)

Duygularımı dile getirmek, kaleme almak bu sefer beni zorladı. Yukarıda bahsettiğim gibi acı, üzüntü içinde kıvranan bunlara maruz kalmış kurban rolünde birisi gibi görülmek istemiyorum :)

Evet dost, arkadaş ve sevdaya dair kavramlarının içinin nasıl boş olduğunu yaşayarak öğrendim, ben bunları hak etmiyorum, bu kadar da üst üste gelmez neler oluyor bir değil iki değil yaşadığım şaşkınlık ne yapacağını bilememe duygusunu anlatamam. Şuan düşünüyorum da hayata karşı aslında ne kadar savunmasızmışım, toz pembe bir dünyada yaşıyormuşum entrikaları sadece dizilerde olur sanmışım :) gülüyorum halime.

Hep söylenir ya bekle sabret “zaman” çare olur, oldu da sanki o zaman ki üzüntülerimin nedeni aslıda çaresizlikten dolayı mantıklı düşünememekmiş. Şimdi beynimdeki sis, gözümdeki perde kalktı ve daha net görüyorum nedenleri, niçinleri elle tutulur bir gerekçe olmadan bile en azından bunların ilahi bir güç tarafından benim iyiliğim için yaşanması gerektiğini belki de benim yapamadığım için olduğunu. Rabbim beni seviyor biliyorum bu olaylarla daha da iyi anladım :)

Zor muydu evet ama rabbim tarafından korunduğum hissi ve olayların aslında benimle alakası olmadığını ve karşı tarafın kendi bakış açısı ve kendi bilinç dünyasının bir yansıması olduğunu bilmek artık kurban rolünde olmamak beni kuvvetlendirdi. Çok şeyler yaşadım acının üzüntünün nedeni çok şükür bir vefat değil elbet ama sevdiklerimizin hayatınızdan gitmeleri, bıraktıkları boşluk hissi artık hayatlarımızda olmaması bizler için bir ölüm değil midir?

Değerlim olan, yıllarımı verdiğim, yeri geldiğinde kendimden ailemden zaman çalıp önde tuttuğum kırmamak için on düşünüp bir konuştuğum, daha iyi daha başarılı olsun diye her şeyi ondan daha çok dert ettiğim kişiler hayatımdan beni umursamadan kırarak çıkıyorlardı geriye dönüp bakmıyorlar bile. Bu durumu yaşadığımda hissettiklerim kendimi aşağıya çeken düşüncelerdi sonra dedim ki kedime

Canan sen kimsin?

Kendine niye bunu yapıyorsun?

Kimin kurtarıcısı olma rolüne kendini kaptırdın?

Herkesin bir tekamülü var yaşayarak öğrenecekler hayatı. Kendimi kaptırdığım, gereksiz yere görev bildiğim bu kurtarıcı rolü belki de onların yaşam sınavlarını vermeyi engelliyordu. İyilik yapıyorum diye hangi travmalarımı şifalandırmaya çalışıyorum bunu yaparken aslında kendime nasıl bir kötülük yapmışım yaşadığım bu olaylar bende bir uyanışa ve kendi sorunlarımın köklerine inip şifalanmama sebep oldu.

Yaşadığım bu durum gittiğim Aktiffelsefe kursunda kıvılcım kartlarında çıkan şu sözü okuyunca ne yapmam gerekiyor diye bana ışık oldu

“Çünkü insanın çekilebileceği en güzel yer kendi içidir.” Marcus Aurelius
kaynak

Bende öyle yaptım içime çekildim. Bana en doğru yol göstericinin içimdeki ses olacağını anladım ve öğle de oldu. Uzun zamandır okumaya ara verdiğim kitaplarıma geri döndüm. Okumak için aldığım ama bir türlü fırsat bulamadığım kitapların sayfalar arasında kelimelerde cevaplarını bulamadığım soruların cevaplarını buldum. Kazdağlarının eteğinde herşeyden uzak sadece doğanın sesini ve zihnimi susturup bilincimi dinleyeceğim inziva kampları yaptım.

Hayatım alt üst olacak, alışkanlıklarım, arkadaş gruplarımla yaptığım aktiviteler, gittiğim kurslar herşey etkilenecek diye korkuyordum bu düşünceden sıyrıldım ve hayatımın isteklerimin kimseye bağlı olmadığına karar verdim. Hayatım alt üst oldu ama altının üstünden daha iyi olduğunu nereden bilecektim ve her ne kadar beni yıpratsa da sonu iyi oldu.

Ömür denilen bu yolculukta bizlere yol arkadaşlığı yapacak görevli ruhlarla bedenlenmiş kişiler elbette olacak ama bazı yol ayrımlarında vedalaşmayı bileceğiz iyi ya da kötü bu ayrılık bizlere çok şey öğretecek sadece doğru noktadan bakmayı bilelim.
Biraz savrulsam da ben yoluma devam ediyorum, yolculuğuma eşlik eden herkese bana kattıkları için teşekkür ederim.

Sezen Aksu’nun dediği gibi;

Giden gitmiştir zaten
Kesemem kesemem yolumu
Ben yoluma giderim
Ezdirmem Kendimi…

kaynak

Mucizeler Bizlerle Olsun

UzerCanan☘️

Sort:  

Hoş geldin Canan 🤗 Bu dokunaklı yazıyla geri dönmene sevindim.

Uzun bir süre yine ortalarda yoktum sanırım bu duruma alıştınız :)

Ben alışmadım şahsen. Geri dönmeni hep bekledim. Bugün yarın derken aylar geçti. Bundan sonra göndermeyiz artık 😀 Şu anda mutlu hissetmene çok sevindim. Dilerim bu mutluluğun daim olur.

...sevdiklerimizin hayatınızdan gitmeleri, bıraktıkları boşluk hissi artık hayatlarımızda olmaması bizler için bir ölüm değil midir?

Çok üzüldüm bunları yaşamış olmana. Dediğin gibi ölümden çok farklı değil sevdiklerimizin hayatımızdan çıkması. Yaşadıklarımızla yüzleşmek ve içsel sorgulamalar yapmak kolay değil ve bu süreç bizi güçlendiriyor. Kendini keşfetmen ve yaşadıklarından ders çıkartman herkese ilham olacak nitelikte.

Yazılarının devamını merakla bekliyorum. 🌸

Hoşbuldum canım benim. Bu uzun aradan sonra bile beni böyle karşılamanız nasıl desem ben sizlerin arkadaşlığını kazanmak için nasıl bir sevap işledim.. Şanslıyım hem de çok şanslı (:

Söylediğin gibi kendimi biraz keşfettim ve sanırım biraz güçlendim😉 yol uzun, yolculuk devam ediyor ve sizin varlığınızla bu yol daha keyifli olacak.. iyi ki varsın, varsınız (:

yeniden burada bizimle olmana çok sevindim, hoş geldin 🙋‍♀️

sevdiklerimizin hayatınızdan gitmeleri, bıraktıkları boşluk hissi artık hayatlarımızda olmaması bizler için bir ölüm değil midir?

iç dökmelerin, hayattan çıkardığın dersler ve kendine iyi gelecek şeyleri yapıp bizlere anlattığın satırlar çok değerli..

yaşadıklarına üzüldüm ama sonunda mutlu olduğunu okuyunca sevindim, daim olsun 🌠🌟

Uzun bir süre yine ortalarda yoktum

bundan sonra hep birlikte olacağız hiçbir yere bırakmayız 🙆‍♀️
bu arada eklediğin fotoğraflar da çok güzeldi, devamını bekliyoruz:) 🌼

Bana yorumlarınızı okuman nasıl iyi geldi anlatamam.. Hoş buldum .. Biraz tereddüt ettim acaba fazla negatif enerji yüklü kimseyi bogarmi yazdıklarım diye ama iyi ki yazmışım içimi dökmek rahatlattı. .

Siz isteseniz de ben bırakmam artık (:
Yorumun için çok teşekkür ederim 🥰

Öncelikle seni tekrar aramız da görmek çok güzel. Yaşadığın hayal kırıklıkları ise birer tecrübe ve olgunlaşma maalesef. Evet biliyorum çok üzüldün, çok kırıldın ve kendine kızdın. Ama kendine kızma herşey seninle ilgili değil maalesef. O insanların kaybı senin kazancın. Eğer biri senin hayatın da gidiyorsa bu senin her zaman hayrınadir. Artık sana zarar veremez. Kendi sınavını verecektir. Ve en güzeli senin onunla sınavın bitmiştir bence .
Lütfen kendine iyi bak. Ve kendine hak ettiğin değeri ver. Tekrar hoş geldin.

Öncelikle seni tekrar aramız da görmek çok güzel.
Bunu duyduğuma çok sevindim :) Seni görmeden tanımadan seven insanların varlığını bilmek harika bir duygu.

Eğer biri senin hayatın da gidiyorsa bu senin her zaman hayrınadir. Artık sana zarar veremez. Kendi sınavını verecektir. Ve en güzeli senin onunla sınavın bitmiştir bence .

Herkes kendi karmasını yaratıyor, umarım ben sınavını bitirmiş indir. Yorumun için çok teşekkür ederim 😘

Gazzede yaşanan olaylar beni çok etkiliyor ve o insanların imanları benim kendimi tekrar sorgulamamı sağladı. Hayatta elimizde olmayan şeyler vardır biz değiştiremeyiz. Değiştiremeyeceğimiz şeyler için değil, değiştirebilecekken değiştiremediğimiz şeylere bakmak , olaylardan dersler çıkarmak çok önemli, güzel bir yazı kaleme almışsınız teşekkürler hoşgeldiniz.

Gazze'de yaşanan olayları düşününce bizim yaşadıklarımız şımarıklık olarak geliyor bana eminim senin ve benim gibi birçok kişiyi etkiliyordur. Güzel yorumun için teşekkür ederim 🥰

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @uzercanan.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Tekrar hoşgeldin @uzercanan
Böyle anlamlı bir yazı ve güzel fotoğraflarla geri dönmüş olman harika. 😀

Sevdiğim birinin hayatımdan çıkması benim için de bir tür ölüm gibi. Şuana kadar böyle bir şey yaşamadığım için henüz bunu anlamak benim için çok zor bir şey. Ama bazen düşünüyorum da bunu yaşarsam kabullenmem gerçekten çok zor olacak...
Şimdi bunu düşünmeye başladım garip bir şekilde.

Merhaba (:
Başlarda zor gelse de, üzse de zaman geçince iyi ki olmuş diyorsun. herşeyin bir nedeni var ve ben şuan iyi ki olmuş diyorum.
not: sakın siz böyle ayrılık tarzı şeyler düşünmeyin, düşünceler gerçeğe dönüşür kodlamayalım (:
Yorumunuz için teşekkür ederim.

Congratulations @uzercanan! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You distributed more than 27000 upvotes.
Your next target is to reach 28000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out our last posts:

Our Hive Power Delegations to the November PUM Winners