Upgrade Ściany Chwały

in KBKlast year

Pomysł, aby wyeksponować jakoś darczyńców Królestwa pojawił się na Wiecu pod koniec stycznia 2022 i wprowadzony został bardzo szybko bo 1 lutego. Wykorzystałem do tego przejście z przedsionka do głównej sali. Jako, że na ścianie jest karton-gips to pomyślałem, że można tam przyczepiać pinezkami tabliczki z nazwami kont depozytowych i kwotą wsparcia. Później dodałem informację jak można wesprzeć KBK (w języku polskim i angielskim).

Tabliczki z darczyńcami robiłem z kartonów po pizzy (głównie z Babilonu). Wpisywało się to idealnie z kabekową ideę zero waste. Oczywiście wszystkie zachowywałem na wypadek, gdyby darowizna się powtórzyła. I cóż, na początku wszystko szło gładko. Przez rok jednak nagromadziło się ich tyle, że zacząłem tracić sporo czasu na szukanie właściwych tabliczek. Wiele dublujących się nazw, a każda z inną kwotą.

Uznałem, że najlepszym rozwiązaniem będzie oddzielenie nazwy konta depozytowego darczyńcy od kwoty. Pozwoliło to znacząco zredukować liczbę tabliczek. Gdyby pojawiło się ich za dużo można pomyśleć nad jakimś systemem alfabetycznym.

Jedynym minusem takiego rozwiązania jest konieczność przypinania dwóch pinezek zamiast jednej. Na szczęście ten problem również udało się rozwiązać. Po prostu zrezygnowałem z pinezek. Zamiast tego przyczepiam tabliczki Patafixem.

Opisane rozwiązanie zacząłem stosować wczoraj i nie ukrywam, że jestem z niego bardzo zadowolony. Nie ma ono jakiegoś fundamentalnego znaczenia dla KBK, ale pozwala zaoszczędzić czas (i przy okazji karton po pizzy). Cóż, minuta do minuty i robi się godzina, którą... można przeznaczyć choćby na porządki.

PS. Następne w kolejce jest napisanie różnych instrukcji, bo wciąż zbyt często w skrzyni na brudne naczynia pojawiają się kubki z woreczkami. Swoją drogą specjalny system składowania odpadów też by się przydał.

Sort:  

Wpisywało się to idealnie z kabekową ideę zero waste. (?)

 last year  

Jeszcze jak! Jak można czegoś nie wyrzucić, tylko wykorzystać ponownie/w inny sposób to się to robi :)

Wczoraj na własnej skórze doświadczyłem, że zero waste dotyczy nawet worków na śmieci. KBK ekologią stoi.