Bugün Günlerden Reçel

in GEMS4 years ago

_20200615_205918.JPG

Henüz yaz aylarının başındayken yaz meyveleriyle bütünleşme vakti....

Özellikle yaz aylarına özel bazı meyveleri sırf kış aylarında da tüketmek için bir çok yöntem deneyip bulmuş büyüklerimiz. İyi ki de bulmuşlar. 🙂

Bu buluşlardan en tatlısı bence reçel.
Ha patlıcanı şekerle karıştırıp kaynatmak benin aklıma gelmezdi şahsen. Bunu patlıcana hakaret sayardım ben 🙈
Her neyse
Reçelin tarihini birazcık araştırınca Osmanlıdan kalma ve şifalı bir yiyecek olarak karşımıza çıkar.

Osmanlı zamanında reçel itibarı yüksek bir y tatlıymış ki ona halkın ulaşması galiba biraz da imkansızmış.

Bu arada osmanlı zamanında reçel yapamayan kızlar da evde kalıyormuş 🤷‍♀️🙈

_20200615_205926.JPG

İlk zamanlar bal ve şeker kamışından yapılsa da zamanla bir kısım evrimler geçirerek tamamen şekerle yapılmaya başlanmış.

Tabiki bu reçel olayı biz türklerde iki üç yiyecekle sınırlı kalmamış. Aklımıza ne geldiyse şekerle kaynatmaya başlamışız.
Yetinöedikme yetinmeyip
Mandalinanın, patlıcanın, limonun, karpuzun, sakızın bile reçelini yapmışız. Bizde ki bu azim hiç bir millette yok bence . ..

_20200615_205911.JPG

Biz sadece sofraların en klasik olanları: kayısı ve çilek ile sınırlı kaldık zira bu kafidir.🙂

Tarifini ben hiç vermeyeyim herkes zaten herşeyi biliyor . Ama tereyağı kullanmadan daha orijinal oluyor . 🙂

Sağlıcakla.

Sort:  

Tarlamizdan çıkan Organik çilek ile bizde yapiyoruz, ayrica tarlamizdan çıkan siyah erik, armut ve elma marmelati yaptık.

Tarla mı ? organik mi ?🙈 sizinki daha bi değerlidir lezzetlidir. Takas yapabiliriz 🙈😅


4i88GgaV8qiFU89taP2MgKXzwntUGAvkoQiKU7VxyD37q92y754Dff81hrRnEM5UjdWzKEwTt4CNXDbUc2QRsegwUu3psueAhD5AuSSz2PNF8rJ976Ev9ZjRy8-01.png

Paylaşımınız günün Jumbo yazılarından biri olarak seçildi. Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır. Jumbot TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur. .

Jumbot hakkında daha fazla bilgi için Tıklayın

Her yazın bir öncekinden güzel oluyor da. Nasıl oluyor bu :))

Ama nasıl yani. 🙈 Sadece yoğun ötesi yoğun kafalar bu aralar.
Bu yüzden ben bu yorumu bile anlamadım desem 🙈🙂

:))

bu aralar herkes biraz öyle
discorddan yazmıştım sana. bir ara mutlaka konuşalım

Yemekten sonra hemen dönüyorum. 🙈🙂


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c2-turkish topluluk hesabından oy ve reblog almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and reblogged by the @c2-turkish community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

@thegossip Bu güzel yazı için teşekkürler

Ben teşekkür ediyorum @crysis