Spiral Working

in Alien Art Hive3 months ago

Orbital


This painting is on a canvas roll. I have sewn a channel at the top, to insert a thin flower stick for hanging. Then I found an old sash, which I tied to the flower stick. And for the ends I had 2 large wooden beads.

1.jpg

Typical for me is that I find completely free material. I see potential in everything possible and I have been all my life.

2.jpg

I love to create!

3.jpg

4.jpg

This painting is an expression. I wanted it to look like a wall sweeper, so I wanted to make patterns, both large so it would look old.

5.jpg

6.jpg

I haven't managed to succeed in that but still think the creation is worth showing.

7.jpg

If I criticize myself, it is poor in spirit...

8.jpg

But not soulless!

9.jpg

That's all for today folks


Swedish Translation


Den här tavlan är på canvasrulle, här har jag sytt en kanal, till
sätt in en tunn blompinne, sedan hittade jag ett gammalt skärp, som jag knöt fast på blompinnen. Och till ändarna hade jag 2 stora träpärlor.
Typiskt för mig är att jag hittar helt gratis material. Jag ser potential i allt möjligt och det har jag varit i hela mitt liv. Jag älskar att skapa!

Denna målning är ett uttryck. Jag ville att den skulle se ut som en väggsopare, så jag ville göra mönster, både stora och så. Det skulle se gammalt ut, det har jag inte lyckats med. Men tycker ändå att skapelsen är värd att visa. Om jag kritiserar mig själv är den fattig i andan. Men inte själslös!

Det är allt för idag gott folk

Sort:  

Jag älskar alltid att beundra ditt arbete. Den dominerande färgen är mycket ljus och den oändliga spiralsidan samt temat som du använder som grund för dina skapelser signerar alla dina verk utan signatur.

You are too kind! Thank you dear friend!

Saludos @mandragora88 genial obra de arte, cómo siempre. Felicidades

muy buen trabajo amiga