You are viewing a single comment's thread from:

RE: Commemorative tour around Plaszow Concentration Camp in Krakow

in Pinmapplelast year

Pro sebe považuju za nejcennější, že jsem ještě stačil mluvit s několika lidmi, kteří nacistické vyhlazovací tábory přežili. Pak se na všechno další díváš trochu jinak.

Sort:  

To věřím. Předpokládám, že jsi některé bývalé koncentrační tábory i navštívil...

Byl jsem "jenom" v Terezíně. Ve Varšavě a v Kaziměři. Koncem 90.let. To jsem se jako dějepisář účastnil nějakých seminářů v rámci programů pro učitele pořádaných Pražskou židovskou náboženskou obcí a muzeem. Prolezl jsem si pražské ghetto, Terezín... A prováděli nás pamětníci a pamětnice. Měli jsme hodně času na diskusi i na neformální rozhovory u piva. To se nedá popsat... Kolik jsem tam slyšel třeba nekorektních dobových vtipů!

Tak to se divím, že tě kolegové nevzali i do Plaszowa, když už jste byli v Kazimierzu... Z tama je to už jen kousek, přejde se přes Wislu do Podgorze a jsi tam. Ale jestli to bylo v devadesátkách, tak se tam možná zrovna natáčel ten Schindlerův seznam a mohlo to být uzavřené. Kazimierz je velmi zajímavá čtvrť. Bydleli jsme v ní půl roku a moc jsme si to tam oblíbili...

V Krakově jsem byl asi dvakrát v životě. (Což je na mě výkon.) Solné doly Wieliczka a tak. Zajímavé město s výjimečným osudem. Polsko mám procestovanější než třeba Slovensko. Zaímco ve Varšavě jsem byl, tak v Bratislavě a třeba Berlíně ne...