You are viewing a single comment's thread from:

RE: Budatín castle

in Pinmapplelast year

Je to asi velká ostuda, protože to není daleko od českých hranic, ale myslím, že v Žilině jsem asi ještě nikdy nebyl, o hradu Budatín slyším dnes poprvé a stejně tak o panu Gejzovi Čákovi (zajímavé jméno :D), trapas, co? Ale jako podle fotek to tam vypadá fakt super! Za mě jasná kategorie "hidden gems" :) S tím červeným deštníkem ti to moc sluší, vypadáš jak nějaká pohádková postavička :)

Tipáky pošlu zítra večer, dneska už mám rozdáno ;)

Sort:  

Ja som bola v Žiline len raz a to si teda ani nepamätám, či som bola v centre alebo nie, takže žiadna ostuda 🙂 Vtipné bolo, keď sme si uvedomili, že cesta domov je fakt len pár sto metrov od hradu, ale nikdy sme ho pre tie stromy nevideli 🙂

Veľmi sa nám to páčilo a určite by som ti tento hrad odporučila, ak by ste sa niekedy vyskytli v okolí. A keď už budete na Slovensku, tak chodťe aj na Oravský hrad. Ten je úplne super.

Ďakujem 🙂 Odkedy mám ten dáždnik, tak si dážď normálne užívam 😂

Páči sa mi ako si si to počestil na tipáky 😉

No jo, jenže ty pocházíš z východu Slovenska, ne? Takže to máš z tama do Žiliny (mnohem?) dál než je to od nás ze Slezska, takže trochu ostuda to pro mě je :) O Oravském hradu už jsem slyšel, ale popravdě mě asi nejvíc láká Bojnický zámek, ten vypadá fakt jak z pohádky... Teď se dívám do mapy a vidím, že ty Bojnice taky nejsou zas tak daleko od Žiliny, asi tam fakt budem muset někdy zajet a omrknout všechny hrady a zámky v okolí :D

Tipáky už se nesou :D ;)

Ach, to je pravda. A po naších cestách je to do Žiliny viac ako 4 hodiny. Tak to sa teda utekaj hanbiť 😉

Bojnícky zámok je krásny, ale asi najviac navštevovaný, takže počítaj s tým, že tam bude strašne veľa ľudí. A ak si správne spomínam, tak sa musíte pridať ku skupine a nemôžete si hrad prezerať sami, čo ja teda nemám rada. Ale je tam fakt pekne, takže to stojí za to. No potrebujete predĺžený víkend a hybaj na Slovensko 🙂 Oh, a keď už tam budete, tak zájdite aj do Bánskej Štiavnice. Tam sa vám bude páčiť 😉

Ďakujem, ďakujem 🙂

Já vím, že ty Bojnice budou tak trochu "tourist trap", asi něco jako Karlštejn nebo Hluboká u nás, ale ten zámek vypadá fakt úžasně... Btw, když jsi taky spíš na ty "hidden gems" kde se nemusíš mačkat s davy dalších návštěvníků, tak doporučuju zámek v Hradci nad Moravicí. Je to kousíček za Opavou, odkud pocházím. Ten zámek je fakt nádherný (správně bych měl říkat zámky, protože je to ve skutečnosti dvojzámčí, které se skládá hned ze dvou zámků - Červeného a Bílého), ale není zdaleka tak profláknutý jako třeba právě Hluboká nebo Karlštejn, takže se to tam dá krásně projít a nafotit, v klidu a bez davů :) Jo a ještě jeden fun fact: na hradeckém zámku nějakou dobu pobýval i Ludwig van Beethoven, dodnes tam má sochu ;)