Легегди про Івана Сірко.

in Team Ukraine8 months ago (edited)

Кошовий Сірко був превеликий чаклун. Недарма його турки про­ звали шайтаном... Після смерті Сірка запорожців, говорять, довго боялися ляхи й бусурмани. Б ’ються, було, козаки й праву руку його вперед війська везуть: де рука — там й удача.

Міфи і легенди українців - О.Я Шейніна.

https://na-skryzhalyah.blogspot.com/2021/03/blog-post_27.html

Іван Сірко

Іван Сірко (1605 (1610) — 02.05.1680) — український полководець, подільський шляхтич, козацький ватажок, кальницький полковник, кошовий отаман Запорозької Січі й усього Війська Запорозького Низового. Здобув перемогу в 65 боях. Герой багатьох українських пісень і казок.

wikipedia

Легенда про Івана Сірка

Є одна цікава легенда про його народження та дитинство, вважалося, що народився він з зубами, чула, що такі випадки справді бувають, але подробиць незнаю.
Вважалося , що людина народжена з зубами коли виросте стане вбивцею....
І це "вважалося" стало причиною того, що люди починаючи з моменту його народження, стали його боятися.
Легенда говорить, що навіть піп, не взяв його до рук, а лише перехристив, та швидко втік.

Тож все село, повстало проти немовляти, боючись, що воно принесе біду.

І тоді його батько сказав золоті слова – "Люди добрі, в кого з вас підніметься рука на Боже створіння? А, може, Господь навмисне знак послав? Виросте, та й гризтиме ворогів."

Хлопчик ріс хворобливим, але його всерівно всі боялися, тож був він відлюдником, а одного разу, десь в лісі, вночі....

Що це за хлопчик, що вночі гуляє в дикому лісі?

В легенді, припускають, що там він шукав квітку папороті.

Нуу це відразу все пояснює - Малий мав "нюх" на скарби.

В темряві, він отримав стусана, і відразу вчепився, душити ту істоту, що могла принести загрозу.
В результаті, задушив руками вовчицю, та отримав від неї у спадок,
маленьке вовченя))))))
Що стало його другом.

Я не можу звільнитися, від думок, що один Іван, вже казковий, своєю історією так нагадує легенду про Сірка...
Споріднює їх саме дружба з сірим вовком.
Обидві "історії" нагадують аркан колоди Таро "Дурень"


wikipedia

На цій карті є Дурень, та пес Білко;)

Але є й інші зображення аркану - https://en.wikipedia.org/wiki/The_Fool_(tarot_card)
Де трошки інагші деталі, на деяких з них пес сірий.

Після того як Іван знайшов, цю "схожу на нього" істоту, яку він назвав - Сірко ( потім так назвали і його, тому він і Іван Сірко), він перестав хворіти.... і його почали називати перевертнем.

Якщо цікаво, я продовжу...

Записав легенду про Сірка Я.П. Новицький (1895 р.) (у м. Нікополі Катеринославської губернії) від Ф.І. Потурая. dnipro.libr.dp.uа wikipedia Міфи і легенди українців - О.Я Шейніна

Sort:  

Щей як цікаво, таке питєш. Не можна отак от на середині цікавої історіїї обривати 😤

Я ж дотримуюсь твоїх рекомендацій))))
Чі цікаво іншим я не знаю.
Я цю історію бачила по телевізору. Це було давно - тож, її можливо переглядали й інші. Вона вписується в мої подальші розповіді, тому головне для мене просто нагадати хто такий Сірко, а те що я хочу вплести в інший допис, (про ініціалізацію) я можу написати в ньому не продовжуючи легенди.

Приємно...
До речі, пости стали приємніші в сприйняті. Все що складно відлякує широкі маси. Напевно, тому простота - шлях до популярності, та й до істини.

Я пишу не для мас, а для одиниць)))))