Про медичну реформу

in Team Ukraine3 years ago

image.png

Яка ж я зла від того, як спаплюжили медицинську реформу.
Уляна Супрун - одна з наших найкращих політиків, але вона мені подобалась в тому числі тим, що її команда займалась просвітництвом і вела дуже цікаву і корисну сторінку у Фейсбуці. А також це була людина не з нашого медичного середовища, і тільки така людина могла поставити інтереси клієнта (пацієнта) вище за інтереси лікарів. Бо кінець кінцем медицина існує для людей, і має бути спрямована на підвищення якості медичних послуг, які ми отримуємо.

Ще пару років тому ми жили в Києві на Осокорках і там є приватна клініка "Борис", в яку відповідно легко записатись на той самий або наступний день (в тому числі і зробити УЗД). Для України вона вважається однією з дорогих, але у мене з чоловіком є досвід отримання медичних послуг в інших країнах, і, чесно кажучи, в Україні супер доступні медичні послуги у приватних клініках. І в тому числі коли я розглядала їх сайт, то бачила, що вони пропонували послугу сімейного лікаря. Бо Уляна Супрун спланувала медичну реформу саме так, що якщо ви ходите в приватну лікарню чи поліклініку, то саме туди можуть піти і гроші, які виділяє держава. Зрозуміло, що у таких місцях окрім базових функцій сімейного лікаря, коли вам потрібно щось ще, то ви переходите платити за додаткові послуги вже по цінам клініки, але це в першу чергу вам же зручно. Бо у них зберігаються в електронному вигляді всі ваші візити і консультації, і всі ваші аналізи тощо.

А фінансування від держави планувалось на достатньому рівні, щоб за пацієнта реально почали боротись, щоб гарні лікарі могли відкривати свої кабінети у вашому мікрорайоні, в кварталі, для багатоквартирного будинка прямо у вас у дворі (бо планова кількість пацієнтів 1800). Сімейному лікарю потрібен адміністратор/медсестра і кабінет для прийому та максимум маніпуляційний. Пертись іноді чорт зна куди (бо в Каневі, наприклад, була одна поліклініка на все місто) з температурою або хворою дитиною - це грьобаний совок. Так само як і отримувати медицинські послуги за місцем прописки/реєстрації. Тепер вважалось, що ми можемо обирати будь-якого лікаря, з яким заключило договір Міністерство охорони здоров'я, а для цього потрібна була відповідна кваліфікація, а не місце роботи у державній/муніципальній поліклініці.

І от після того, як ми переїхали у нове містечко, я зрозуміла, як за два роки спотворили реформу. Коли я записувалась були заключені близько 28 мільйонів декларацій з пацієнтами і я була впевнена, що це може стати своєрідним переписом населення. Сама я заключала декларацію у свого лікаря в Каневі десь 600-тою. Мама так і не встигла заключити, а чоловіку можна лише зараз, бо він отримав постійну посвідку на проживання в Україні, але ВСІ ЛІКАРІ ВЖЕ ЗАЙНЯТІ.

Ось що ми дізнались, коли тиждень тому вирішили, що мені треба переукласти договір за новим місцем проживання, а чоловікові відповідно укласти і отримати вакцину. Нам крім того нахамили ще в реєстратурі абсолютно совокового виду поліклініки (в Каневі сім років тому побудували нову будівлю і там дуже зручно, акуратно і красиво). Тут же і фарба лущиться, і подекуди плитка через одну. Ще й вони поставили мені те саме совкове питання: а ви в Українці прописані? І хоча ми обоє прописані в Українці, і хоча це за новою реформою було абсолютно не важливо, медичні послуги за місцем проживання ми через наших нових очільників МОЗу не заслуговуємо ніякого. До того ж я впевнена, що цю фігню міг зробити будь-який з п'яти міністрів Зеленського, бо вони всі з отієї касти лікарів, для яких все має бути максимально зручно. І в яких мізки не повернуться подумати, що державне фінансування може піти не в державну поліклініку, а туди, де пацієнт реально хоче отримувати медичні послуги.

Після того, як ми зрозуміли, що в Українці лікарів не буде, я знайшла приватну клініку в Обухові, і там на сайті було написано, що у них є сімейні лікарі, але після звернення я з'ясувала, що програма сімейних лікарів у них поки що припинена.

І тоді я пішла досліджувати сайт МОЗу по сімейним деклараціям. І там вже побачила, що серед закладів тепер практично можна обрати виключно державні ЦПМСД. А штати в них сформовані так, що всі вже напхані під зав'язку, у декого і більше 1800 пацієнтів. В селах буває по 2000. У Каневі, наприклад, 1300 пацієнтів у старої тітки, до якої раніше взагалі ніхто не ходив, бо вона нічого не тямила. У моєї лікарки вже прийом нових скінчено. І тільки й тієї радості, що вони взяли нову молоду лікарку, до якої тепер мають записуватись всі, хто переїхав або народився. Який там вибір, яка боротьба за пацієнта!!! Ач чого захотіли, щоб лікуватись у бажаних лікарів, а не у тих, яких держава призначила, щоб головні лікарі набирали собі лікарів за конкурсом, а не за гроші.

Ну тобто так, хтось встиг, хоча варіантів виписування від лікаря, окрім підписання нової декларації, я не знаю, і за мене гроші тепер буде отримувати лікарка, до якої я ніколи не звернусь, бо вже переїхала.

І найгірше, що ці паскуди, коли скоро почнуться ось ці скандали від того, що неможливо за місцем проживання звернутись до лікаря, звинуватять у всьому Супрун, бо раніше можна було в черзі три години посидіти, а тепер взагалі ніяк, якщо не втулився вчасно.

Для довідки зараз в Україні підписано 31 мільйон декларацій, тобто зміна по кількості пацієнтів від того часу, коли можна було обирати, до цього часу, коли обрати вже не можна, майже ніяка.

Щоб їх шляк трафив цих ідіотів!

Car vector created by pch.vector - www.freepik.com

Sort:  

Congratulations @lanasaglik! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 800 upvotes.
Your next target is to reach 900 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Feedback from the June 1st Hive Power Up Day