Bist işlem yapmayı öğreniyorum. v1

in LeoFinance3 years ago

Herkese selam ben @keepcalmandread,

Daha önce ekonomi hakkında düzenli olarak haberleri takip eder ve küçük küçük işlemler yapardım.

Buralarda mantıklı bulduğum veya inandığım haberleri paylaşır, ara ara fikir belirtirdim.

Aradan biraz zaman geçti fakat bende pek birşey değişmedi. Halen aynı yerdeyim.

Geriye dönük işlemlerimi burada görmek beni çok mutlu etti. Bu yüzden yapacağım işlemleri burada paylaşma taraftarıyım. 'Söz uçar yazı kalır' diye boş yere söylememişler...

Normalde sadece haberleri takip eder gündeme göre pozisyon açardım fakat bir süredir teknik grafiklerden yardım almaya başladım. Faydalı olup olmadığı konusunda tartışmalar mevcut. Ben ise giriş veya çıkış işlemlerim için kaba taslak yerler belirlemekte kullanıyorum. Çok fazla kullanıcısı olduğu için teknik analiz anlayabilmem ve insanların işlemlerini kestirebilmem gerek.

0203 bist.JPG

Bir süredir bist takip ediyorum.
Takip ettiğim süre boyunca bir alım çılgınlığı ve bir kaç kez kriz günleri yaşadım. Örneğin bir kaç karantina haberi...

Yukarıda belirlediğim mavi çizgiler şuan piyasanın içerisinde bulunan para girişlerinin ve çıkışlarının mevcut gündeme göre hareket ettiği en üst ve en alt noktalar. ( bana göre)

Tabi bu en üst ve en alt çizgiler arasında sadece hakim olduğum haberler mevcut. Yani yarın yeni bir haber, örneğin ; bir savaş haberi duyulursa. Bu işaretlediğim yerlerin bir anlamı yok demektir...

Gücel duruma bakacak olursak, yeni normal şartlara kavuşmuş durumdayız. Bir kaç tane yeni halka arz mevcut ve bolca yeni borsa yatırımcısı...

Haberlerin büyük bir kısmı olumlu olduğu için, şimdi kendimce uygun hisseler bulup girişler yapmak istiyorum. Bu işaretler bana alıcılı bir ortam vaad ediyor.

İlk olarak şuan içerisinde bulunduğum bir hisse ile başlıyorum.

'Smartiks yazılım'

0203 smart.JPG

Kendisini bir süredir izliyorum. 9 liradan 7.5 liraya düşüyor ve bir anda 10 liranın üzerine çıkıyor. Sonra tekrar 8 liraya düşüyor. Buna formasyon vs. birşeyler diyorlar fakat şimdi oralara girmeyeceğim.
Ben 8 liralar bandını gördüğümde giriş yaptım ve kendimce en kötü 10 liralar bandını görür ve buralardan ayrılırım. Cesaret bulursam eğer 11 liranın üzerine gidebilir diye düşündüm ve hatta resimde gördüğünüz gibi siyah renk ile işaretledim.

Sonuç, bistin olumsuz etkilenmesinden dolayı açtığım pozisyon terste kaldı...
Daha önceden belirlediğim kanala kadar inerek tekrar yükselmeye başladı. Daha önceden belirlediğim kanaldan aşağıya inmediği için sakince bekledim.
Şimdi 10 civarını bekleyecek ve ayrılacak mıyız?
11 civarına gelmesini ve ilk hayalimizi mi destekleyeceğiz ?
Yoksa beklentimizin dışında hareket ettiği için aldığımız yere gelir gelmez olay yerini terk mi edeceğiz ?

Not: Kendim öğrenme aşamasında olduğum için kimseye tavsiye verme ihtimalim yoktur. Deneme yanılma yöntemiyle ilerliyorum. Her an yanılabilirim. :)

Görüşmek üzere :)

Sort:  

Hoş geldiniz hocam :) Bist'te ben de işlem yapıyorum. Takipteyim.

Hoşbulduk, senin eline su dökemeyiz ama boğa piyasasında kendimizce birşeyler yapmaya çalışıyoruz bakalım :)

Congratulations @keepcalmandread! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 300 posts.
Your next target is to reach 350 posts.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Feedback from the March 1st Hive Power Up Day
Hive Tour Update - Financial stages