Keep calm and buy bist100 & buy token

in LeoFinance2 years ago (edited)

Herkese selam,

An itibariyle borsa üzerinde ilk işlemimden bu yana 22+ aya ulaşmış durumdayım. ( ilk işlem 20 tl ile 3 lot ereğli alış. )

Bazı olayları geriye dönük anlattığımda gerçek olmasına rağmen mantıkla olan ilişkisi bozuluyor. Yani algılamak zorlaşıyor diyelim.

(Örneğin ilk yıl sadece ayda 250-300 tl gibi bir miktar dışında hiç bir şekilde para ayırmadım. 2. yıl ise hiç para ayırmadım diyebilirim.)

Bunun sebebi bileşik getirinin günlük hayatlarımızda bulunmamasından kaynaklanıyor. Zatten bistte işlem yapmamın sebebi bundan ibaret. Eğer zaman kaynaklı bir sorun yaşamazsam, mevcut pozisyonlarımı ve bundan sonrasını buradan paylaşmayı deneyeceğim. Böylelikle olduktan sonra konuşanlar kategorisinden kurtulmayı planlıyorum.

image.png

Gördüğünüz tablo birleşik getiri hesaplamalarında kullanmam için yaptığım bir tablo.

10 bin tl ile her ay yüzde 10 kazanırsanız ve bunu tekrar işleme sokarak devam ettirirseniz 30. ayda 150 bin 60. ay (5. yılda) 2.7 milyonunuz oluyor.

100 bin tl ile bu işlemi yaparsanız 30. ayda 1.5 milyonunuz oluyor.

Size boş rakamlar vererek vaktinizi çalmak istemem.
100 bin tl olayı, bir arkadaşımızın ev almak yerine temettü hisseleri alırım tezi ile 100 bin tl kredi çekerek borsaya girmesiyle başlamış bir tablo. Yani boş bir excel tablosu değil, şuanda sabit işlemde olan bir yatırım portföyünün gelişmelerini izliyorum. Bildiğim kadarıyla şuanda 350 bin tl bandında.

10 bin tl tablosu ise benim portföyümün tablosu. işaretli renkler ise istediğim tarihlerde kasama girmiş olan rakamlar. Yani evet geçen yıl 10. bin tl olan param bu ay kapanışı ile beraber 41 bin+ üzerine ulaştı. Koyu renkli olanlar genelde trade vs. yöntemleriyle kasama girdi. Açık renkli işaretler direkt elimde tuttuğum hisselerin değerlenmesiyle kasama girdi. Sarı ise şuanda kasamda ama daha ay kapanmadı işareti.

Ne kadar daha sürdürebilirim bilmiyorum. Dünya üzerinde uzun yıllar boyunca bu şekilde kazanç sağlamış birisi yok. ( oran bazında )

O yüzden bende yol haritamı temettü hisseleriyle beraber revize ettim ve vademi 10 yıla doğru çevirdim.

10 yıl hesapları genelde ev satın almalarında vs kullanıldığı için, bir çok şeyle kıyas yapmama olanak tanıyor. Anlamamsa aynı şekilde kolaylaşıyor.

Biraz daha açmak gerekirse, oturduğum ev 450 bin tl aylık kirası 2500 tl. 180 ayda maliyetim sıfırlanabiliyor diyebilirisiniz veya yılda 30 bin tl kira getirim olabilir diyebilirsiniz.

Ben tam olarak maliyet sıfırlama değilde şöyle bakıyorum olaya,
450 bin tl ortalama 17 bin lot ereğli hisse senedi yapıyor. 17 bin lot ereğli hisse senedi bana bu yıl 75 bin tl havale yapabiliyor.

( bazı şirketler yıl boyunca yaptıkları karları, yıl sonunda hisse sahiplerine havale olarak göndereyiyor bunun ismine temettü diyoruz.)

Oturduğum evi satın alırsam bu yıl 30 bin tl getiri elde ediyorum. Aynı rakamla ereğli aldığımda 75.bin tl getiri elde ediyorum. 2.5 kat getiri farkı demek. Yani 180 bin tl yatırım yapsam bu yıl evimin kirasını direkt ödeyebilirim.(450 bin harcamama gerek yok )
Yada 1 ev parası yatırımla 2.5 evim varmış gibi davranabilirim. ( getiri sağlayabilirim)

Bu şekilde bakış açıları geliştirerek ve hesaplamalarda bulunarak bu yola çıkışımın ilk senesini devirmiş bulunmaktayım. Borsaya girişimin 2. yılı evet, temettü hisselerine girişimin ilk yılı.

Bu bakış açısını kazanmamda çevremdeki bir kaç arkadaş, bir kaç twitter yazarı etkili oldu diyebilirim.

Hatırladığım en canlı örnek, mehmet isimli gaziantepli bir arkadaş, (twitterdan takip ettiğim bir vatandaş. ) 3000 bin tl ile temettü hisselerine yatırım yapıyor ve 3. yıl sonunda 1.9 milyon gibi bir portföye ulaşıyor. Şuan ortalama yılda 200 bin tl havale alıyor diyebiliriz.
not= 2 yıldır kendisini takip ediyorum.

Şuan mevcut yatırımlarımın;

  • yüzde 20 si ile kriptolarda
  • yüzde 20 si ile hisse senedi yatırımı yapan fonlarda
  • yüzde 60 ile temettü hisselerinde

bekliyorum. Normalde yüzde 20 yi nakitte tutmak daha güvenli bir yoldur. Fakat son dönemde tl olaylarını bildiğiniz için çok kafa karıştırmak istemiyorum.

Kripto kısmında ağırlıklı olarak stake edilebilen tokenlerde uzun vade pozisyonları almaya çalışıyorum. Değer kayıplarıyla bir miktar başa çıkabilmek için, pancake üzerinden token stakelerinde beklemek gibi kendimce safe zone lar arıyorum.

Başarılı olarak gördüğüm projelerin bir miktar içerisinde kalmaya çalışıyorum. Örneğin sol-bnb gibi uzun süredir tuttuğum küçük miktarlardan bahsediyorum.

fonlar kısmında ise, yabacı hisse senetlerine yatırım yapan, elektirikli araçlar üzerine eğilmiş fonlarda bekliyorum.

Token tradeleri veya stakeleri ile elle tutulur bir gelir elde edersem temettü hisselerine yatırıyorum.

Token ve coinlerle ilgili daha agrasif pozisyonlar almak ve büyük getiriler elde etmek mümkün. Bu yıl birçok örneğini gördük. Şuanda bulunduğum durum itibariyle yeterli sermayemin olmamasından dolayı, küçük bir sermaye üretmeye çabalıyorum. İstediğim rakamlara ulaştığımda Kripto kısmında daha geniş şekilde pozisyon açacağım.

Şuanda oturduğum evi satın aldım. Bir süre daha devam edecek kredim mevcut. Bu sebeple mevcut portföylerim arasında kar realize ederek işlemler açıyorum.

Ev satın almamın sebebi, barınma maliyetimi sıfırlayarak daha riskli ve yüksek miktarlarda yatırım işlemlerine girebilmek diyebilirim. Temel olarak neden bu olsada tetikleyen koşul butik bir nedenden dolayı çok düşük bir fiyatla karşılaşmamdı ve anlık olarak saçma derece ucuz bir kredi faiziydi. Uzatmadan sonuca geleyim. 85 bin tl kredi ile 150 bin tl karşılığında 24 ay önce almış bulunuyorum. Geçtiğimiz ay itibariyle gelen teklif 450 bin tl. Aylık ödemem 1700 kiralama fiyatı ise 2500 tl. Normalde fiyatı 250 bin tl bandındaydı ve ereğliden bile ucuz olduğu için aldım diyelim.

image.png

Şuraya son 12 aylık varlık değişim raporumu bırakayım. ( sadece hisse gelişimi )

Alış satış kararlarını verirken; hisselerin bilançolarına göre, geçmişte yapmış olduğu karlar vb. göstergelere göre, gelecek yatırımlarına bakarak araştırmalarımla karar veriyorum.

Bu araştırmalar için,

  • iş bankasının hisse senedi analiz kısmını kullanıyorum. ( herkese açık ve ücretsiz. )
  • halk bankasının hisse senedi analiz kısmından şirket skor kartlarını kullanıyorum. ( herkese açık ve ücretsiz.)
  • temettühisseleri.com üzerinden temettü verileriyle ilgili bilgileri alıyorum.
  • aracı kurumların araştırma raporlarından faydalanıyorum.
  • finans site ve gruplarından sektör gelişmelerini takip ediyorum.

Gelecek sefer güncel portföyümle beraber, nasıl pozisyon alıyorum ve nasıl karar veriyorum gibi soruları cevaplayalım.

Bunlara şuanda cevap vermem gelecekte ne kadar haklı çıkacağımı public bir şekilde karşılaştırmamıza fırsat verecek o yüzden ilk fırsatta buraya dönmüş olacağım.

( Yatırım danışmanı değilim. Yatırım tavsiyesi vermiyorum. An itibariyle kendi halinde mavi yaka bir çalışanım. Halka açık verilerle,kendime bir strateji geliştirmeye çalışıyorum. Kendim için notlar tutuyorum. )

Şimdilik görüşmek üzere...

Posted Using LeoFinance Beta