You are viewing a single comment's thread from:

RE: "Ostatnio obejrzane" moja recenzja dokumentu, którego połowa ludzi nie da rady obejrzeć do końca.

in Folwark3 years ago

Myślę, że tego problemu nie ma od dawna przełożeni zrozumieli problem. A co do księży przestępców (nie tylko pedofili), to ja poszukiwania zaczynałbym od akt IPN czyli od agentów komunistycznych wtykanych do seminariów. Przecież jak komuna upadła, to który agent przyznał się? nikt by nie wyleciał na bruk bez kasy i zawodu. Dlatego niektórym odbiło, taka przynajmniej jest moja opinia.

Sort:  

Nie przepadam gdy ludzie na podstawie kilku przypadków stosują stereotyp dla całej grupy społecznej. Dotyczy to duchownych, osób homoseksualnych, polityków, lekarzy, prawników, osób czarnych itd... Każdy człowiek powinien być ocenianych indywidualnie za to jakim jest.

Często jednak się generalizuje to co się mówi i o ile daleko mi do stwierdzenia, że duchowni są źli - mimo, że jestem ateistą - to jednak często są skłonni do nadużywania swojej pozycji. Wiadomo, że z czegoś trzeba żyć, ale jeśli widzisz auto za kilkaset tysięcy to jednak coś zgrzyta, z drugiej strony barykady mamy takich co całymi dniami pomagają ubogim. Pytanie, których bardziej widać?

Myślę że ludzie "historia" bardziej zapamiętuje po prostu odmiennych (margines). Wśród nazistów byli tacy co ratowali żydów. Lub tacy po prostu zwykli ludzie. Każdy kto raz spotkał się z taką historią zapamięta bardziej odmienność. U mnie w regionie ludzie Niemców uważają za lepszego okupanta (ludzkiego) natomiast po sowietach jedzie się jak po burej suce. Pewnie dlatego, że Niemiec nigdy nic nie ukradł ;) i to wystarczyło żeby dobrze wspominać okupanta.