(CENT)| Hive Engine Tokens(Diesel Pools Using) | Tribaldex Kullanımı #1

in Cent2 years ago (edited)

centblogtoken.png

Bu yazının devamı olacak..#2 de Tribaldex Borsasında Emirlerle Tribe (Cent) token alıp satım emri vereceğiz. #3 paylaşımımda ise havuz-likidite işlemini yapmaya çalışacağız.

Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır bilgilendirici eğitim içeriği hazırlamamıştım .Burada özellikle Hive ekosistemine yeni katılan arkadaşlarım için ,içerikleri yazarken paylaşırken kullandığımız etiketler sayesinde kazandığımız Hive Engine Tokens olarak bilinen bazen de kabile jetonları, tribe jetonları coinleri dediğimiz Hive altcoinlerinden bahsedeceğim. Ve kazandığınız bu tribe coinleri nasıl Hive' a dönüştürebileceğinizi ve Hive sistemindeki en popüler Tribaldex borsası üzerinde işlemler yaparak öğreneceksiniz diye umut ediyorum. (https://leodex.io/ ve https://hive-engine.com/ borsaları da var ama bugünlük Tribaldex yeterli,karıştırmayalım.)

Yazdıklarımın anlaşılabilmesi için resimler ve grafikler kullanacağım. Geriye doğru yaslanın ve keyiflice takip edin .Normalde Türkçe Hive-TR grubunda paylaşırdım bugün Cent topluluğunda paylaşmamın sebebi Cent Topluluğunun Tribe Coini, Hive Engine Token'ı olmasından kaynaklı. Zaten iki grubun da | topluluğunda kurucusu aynı ,arkadaşımız @ anadolu..

Örnekleri ,başlangıç için #cent etiketi ve CENT tribe coini üzerinden anlatacağım .Türkçe-İngilizce gibi içerik yazan bir çok kişinin bu tribe coine sahip olduğunu, kazandığını biliyorum.. (Çünkü içeriklerinizi paylaşırken etiketler kısmına/bölmüne **cent **yazdınız 😊)

Not: Cent etiketini herhangi bir dilde yazdığınız yazılarda ve herhangi kategorideki içeriklerinizde kullanabilirsiniz.

Kazandığınız Centleri Nerede Görebiliriz ? Ecency ,Peakd,Hive.blog ,Leofinance vb

Benim bildiğim kadarıyla en popüler içerik yazma araçları hive.blog ,peakd,ecency,leofinance gibi uygulama ve web siteleri . Hepsi de Hive sistemine bağlı, arayüzleri biraz değişik ve kapsamlı birbirinden. Peakd ise arayüzü çok gelişmiş bir arayüze sahip, Ecency ise en kolay kullanılan basit ve güzel ara yüze sahip. Hive.blog da en çok kullanılan arayüz sitelerinden. Bu tribe coinlerin de bazılarının web sitesi var örneğin cent tribe projesinin / kabilesinin web sitesi : https://www.centblog.org/

Web sitesi olan tribe coinlerine örnek :

(Hive-Engine, Kabileler ve Tribaldex ile ilgili) içeriklerde; "hive-engine" "tribes" "tribaldex" etiketleri kullanıldığında da BEE kazanılabilir @ ahmetay

Bu saydıklarım benim bildiğim en püpeler tribe coini ve web sitesi olan Hive'a bağlı tıpkı ecency,peakd,hive.blog gibi arayüzler. Daha çok fazlası için Tribaldexte göreceksiniz.

Not: Bu tribe projelerinin web sitesinde yazmak zorunda değilsiniz, sadece kazanmak istediğiniz coinin etiketini içeriğinizde kullanın. Eğer topluluk sayfasında / web sitelerinde içerik paylaşırsanız muhtemelen daha çok o tribe coininden kazanırsınız ama bugün ben genel anlamda ecency,peakd,hiveblog kullanıyormuşsunuz gibi anlatıyorum.. Yani rahat olun. Sadece etiketi kullanın yeterli ..

1-) Öncelikle ödülleri nasıl kazanıyoruz ,sistemi bilmek gerekiyor. Stake sözcüğünü (Kilitlemek | Saklamak | Tutmak) ve zıt anlamlısı Unstake gibi, hatta delagation(Ödünç Güç Verme) gibi kavramlara da değineceğiz.

En basit haliyle Hive'dan örnek vereyim.Diyelim ki Ersen'in 10 Hive'ı var. Ama Hive Power (Hive Stake) a çevirmemiş yani stake etmemiş yani kilitlememiş, bu durumda Ersen'nin beğendiği içeriklerin hiç biri Hive kazanamaz Ersenin beğenmelerinden. Bu yüzden kazandığınız Hive ları stake etmek Hive Power / Hive gücünüz var demek.. Artık siz de başkalarının yazılarını beğendiğiniz de Hive gücünüzle orantılı olarak curation ödülü alıyorsunuz demek.

Bu işleme Küratörlük | Curation deniyor ve yapan kişiye hesaba da kürator | Curator deniliyor .. genel tabirler bunlar..

Unstake ise kilitten kaldırmak demek.Gücü likit kullanılabilir hale getirmek demek. Her coinin unstake süresi aynı değil. Örneğin ben 100 Hive'ı 100 Hive Power'a çevirdim stake ettim. Ama sonra karar verdim gücümü,Hive power'ımı tekrar Hive' e çevirmek istiyorum.Bu işlem Hive coini için 13 haftada gerçekleşiyor. 100/13 haftalık 7,69 hive olarak hesabınıza yatacaktır.Likit halde yani her an kullanılabilir ,çekilebilir hale getirmiş oluyorsunuz..

Cent coini için ise 4 hafta bu süre. Diyelim ki ben 100 tane Centi stake ettim. Cent power'a çevirmiş oldum. Sonraki bir zamanda da Cent power'ı unstake edeceğim . Bu durumda da 100/4 yani haftalık 25 Cent olarak gücünüzü likit hale getirmiş oluyorsunuz. Sonrasında satabilir hive'a dönüştürebilirsiniz.

Tribe coinlerinde de bu durum geçerli.Mesela benim hesabımdaki cent leri stake edersem ,cent power'ım olmuş olur, cent beğeni gücüm var demek olur. Ve adım artık cent staker olur. Cent Küratörlüğüne başladım demek.Hesabımdaki centleri güce çevirdim
demek. Cent Powerım var demek.Bunun anlamı Ersen artık cent etiketi kullanan arkadaşlarının içeriğini beğenirse cent power / cent gücü oranında hem arkadaşına hem de kendisine cent kazandırmış olur.

Bu kadar eş anlamlı kelimelerle tekrar etmemin sebebi ilk zamanlarda hemen anlaşılmıyor olması , ben çok zorlanmıştım..

Peakd kullananlar için Hive Engine Tokenlarınızı görebileceğiniz yer

Aşağıdaki resmi incelediğiniz Beni Hive Engine Tokens | Wallet kısmında tribe jetonlarını görüyorsunuz burda her coinin Liquid denilen her an kullanılabilir olan miktarı, staked menülü kısmında (ne kadarını kilitlediğimi | bu sayede beğendiğim kişiler gücüm oranında o tribe jeton kazanabiliyor) , delegation(Gücümü ödünç olarak paylaştığım miktarlar ) ve dolar türünden value | değer lerini görebiliyorsunuz.
image.png

Ecency kullananlar için Hive Engine Tokenlarınızı görebileceğiniz yer

Ecency kullanan arkadaşlara şunu belirtmem gerekli hive-engine tokens bölümü çok detaylı işlem yapmaya şimdilik izin vermiyor. Ama zamanla olacaktır diye düşünüyorum. Bu yüzden peakd ara yüzü üzerinde ilerleyeceğim.
image.png

Bu centleri nasıl kazandım : İçeriklerim de #cent etiketi kullandım ve CENT stake eden CENT powerı olan arkadaşların beğenmeleriyle..

https://www.centblog.org/@rsntpl bu adresi kendi kullanıcı adınızla değiştirin ve içeriklerinizde ne kadar CENT kazandığınızı detaylı görebilirsiniz.

image.png

Yukarıdaki resmi paylaşmamın sebebi Cent token kazançlarımı takip ettiğim site,centblog.org sitesi 7 gün sonrasındaki hesabıma gelecek olan miktarı güncel olarak en rahat bir şekilde burada inceleyebiliyorum,..

Eğer ecency veya peakd ile incelemeye çalışsam sadece 7 gün sonraki kazandığım miktarı görebiliyorum. Bu sitede ise hemen anlık beğeniler kim beğenmiş ne kadar gücü var meraklısına detay verebiliyor. Örneğin son içeriğimin beğenenlerin cent power gücü , beğeni yüzdesi , belli oluyor.
image.png

Aslında bunları yeni başlayan kişiler için çok önemli değil ama meraklı ve detaylı cent küratörlüğü yapan arkadaşlar da olduğunu biliyorum onlara da hitap etmesini istedim... Belki tribe coinleri kıyaslarken hangi coin hangi miktarda getirisi var diye detaylı incelemek isteyebilirler..

Cent Küratörlüğü ve Cent-Hive Hive-Cent Dönüşüm işlemleri

Hive Engine Tokenları tediğimiz bu tribe coinleri hepsi Hive'a çevrilebiliyor.Ama hepsinin stake özelliği olmayabilir. Hepsinin delagete(ödünç güç kullandırma) özelliğide olmayabilir.. Ama cent coinin hem stake hem de delegate özelliği var.

Cent coini Hive'a çevirelim / Dönüştürelim

Elimden geldiğince tüm senaryoları birlikte uygulayacağız.Öncelikle sizlere hitap eden kısımdan başlamak istiyorum.

İçeriklerinizde Cent etiketi kullandınız ve bir süre sonra baktınız ki hesabınızda diyelim ki 500 tane Cent var. Ve bu ekstra kazanmış olduğunuz coinleri Hive'a çevirmek istiyorsunuz.(Swap İşlemi)

image.png

Öncelikle https://tribaldex.com/ sitesinde oturum açın.Hive Keychain chrome uzantısını kullanıyorum ben belki siz Hivesigner aracılığı ile oturum açabilirsiniz tercih sizin.

Benim genellikle kullandığım iki önemli menüsü var .

image.png

1-) Aceleci olan hemen satmak isteyenler için POOLS menüsü
2-) EXCHANGE menüsü:Borsa emirleriyle ,al sat yapmak isteyen daha karlı işlem yapmak isteyenler ,sabırlı arkadaşlar menüsü :)
Öncelikle daha basit olandan başlayalım.

POOLS bölümü daha basit swap işlemi yapacağız .Dönüştürme İşlemi

Pools sekmesine tıkladığınızda otomatik olarak aşağıdaki gibi bir swap menüsü açılacaktır. From kısmına çevirmek istediğiniz coin, To kısmına ise select token butonuyla çevirmek istediğiniz coini seçeceksiniz ve swap tuşuna basacaksınız bu kadar.. Uygulayalım şimdi beraber..

image.png

Aşağıdaki resme dikkatle baktığınızda yaptığım işlemin : Cent tokenı Hive'a çevirme işlemi olduğunu, ve 100 Cent tokenının şu an da 1.18103883 hive a denk olduğunu, ve mavi swap tuşuna bastığımda bu işlemin gerçekleşeceğini fark etmeniz gerekiyor. Bu tuşa şimdi ben basıyorum ondan sonraki aşamaya geçelim..
image.png

image.png
Yukarıdaki resimde gördüğünüz üzere Tribaldexte Wallet menüsüne girdiğimde Swap işleminin gerçekleştiğini ve Swap.Hive olarak hesaba yattığını fark edeceksiniz ama bu swap hali . Yani yeni bir tribe coini alıp satmayacaksanız bu haliyle işlem göremezsiniz. Aşağıdaki resim daha açıklayıcı olabilir. Tribaldex wallette swap hive'a çevrilmiş olan hive peakd cüzdanıma yansımadı.Çünkü biz tribaldexte swap hive'a çevirdik..

image.png

Swap Hive'ı stake edemezsiniz(Hive Power'a dönüştüremezsiniz) Binance gibi borsalara çekemezsiniz,aktaramazsınız. Bu yüzden onu hemen Likit haldeki Hive çevirelim ve bu işlem bitsin.

Tribaldexte wallet butonuna tıkladıktan sonra Withdraw (Çekim İşlemi) butonuna tıklıyoruz.
image.png
Sonra açılan pencerede Hive'ı buluyoruz..
image.png
Please select token : menüsünden Hive'ı buluyoruz.
image.png
Withdrawal Amount kısmına çekmek istediğimiz Hive miktarını yazıyoruz ve Withdraw.Swap Hive kısmına tıklıyoruz.
image.png
Aşağıdaki değerleri hatırlayın şuan artık Likit halde Hive hesabıma yattı.Artık bu Hive'ı Huobi gibi Binance Upbit Gate io gibi borsalara çekebilirim gönderebilirim..
image.png

Bu işlemleri yaparken tarayıcımda ecency açıktı ,o da hemen uyarı verdi işlem özetini gösterdi. başardık.
image.png

Hive | HBD | LEO | POB ---> Cent Dönüşümleri

Not: Cent Tribaldexte HBD-POB-HIVE-LEO havuz sistemi olduğundan birbirleri arasında anında dönüştürme işlemi yapılabiliyor. Kazandığınız HBD leri de Deposit butonuyla Tribaldex'e aktarabilir ve Cent işlemleri yapabilirsiniz. Ama her coinin havuz sistemi swap sistemi olmadığı için uzun yoldan anlatacağım önce. Önce HBD leri Hive 'a Çevirip sonrasında Swap Hale dönüştürecez.

Hive ekosisteminde bir tribe coinin stake özelliği varsa ve siz o coini stake ettiyseniz, o tribe a özel etiket girilen içerikleri beğendiğiniz de hem size hem de beğendiğiniz içeriğe o tribe jetonu coini kazandırmış olursunuz.

Senaryo: Diyelim ki içeriklerden HBD kazandınız ya da Hesabınızda likit halde Hive bulunuyor. Ve sizde bir tribe projesi seçtiniz CENT gibi, bu vyb de olabilir pob da burda anlattıklarım sadece örnek anlatım için CENT i seçtim diğer tribe coinlerinde de bu işlemler aynı.

Ve diyorsunuz ki ben de sadece içerikleri beğenerek ,(küratorlük / kürasyon yaparak) coin kazanmak istiyorum.

Bu durumda öncelikle HBD varsa hesabınızda Hive a çevirin. Sonrasında ise Hive'ları Swap Hive'a çevireceğiz ve Hive Engine Tokenlarını alabileceğiz ve sonrasında da o tribe coinini stake tuşuna basarak küratör olacağız.

Şimdi anlattığım olayı beraber yapalım.
Hesabımda ödül olarak gelen 6.583 HBD var bunu öncelikle Hive 'a çevireceğim.

image.png
Aşağıdaki resimde market butonuna tıklıyorum
image.png

image.png
6.583 HBD yaklaşık 7.182 Hive a Dönüştürüldü.
image.png
Ok dedikten sonra hesabımı kontrol ediyorum .Hive hesabıma yattı. Biraz fazla miktar olmasının sebebi az önce Centleri Hive a çevirmiştik.

image.png
Şimdi Sıra geldi Hive'ı Swap Hive'a Çevirmeye.Tribaldex sitesine gidiyoruz ve Wallet sekmesindeyken Deposit (yatırma) kısmına tıklıyoruz.

image.png
Sonrasında ise select kısmından Hive ı bulacağız
image.png
Swap hive a dönüştürmek istediğimiz miktarı girdik ve işlem bu kadar. Artık Hive Engine Tokens al- sat-dönüştür-havuz işlemlerini yapabileceğiz..Deposit Hive butonuna tıkladım.
image.png

Aşağıdaki resimde görüleceği üzere Tribaldex te swap halde Hive ler görünüyor. 8.28204096 miktarında. Şimdi bununda pools menüsünden cente çevireceğim bir miktar..

image.png

Amacım 500 tane Cent almak bu yüzden de Pools menüsünde swap işlemine geliyorum ve Hive leri Cente çevireceğim miktarları manuel elle girebilirsiniz.

image.png

500 Cent olacak şekilde ne kadar Hive ' e denk olduğunu otomatik hesapladı.
image.png
5.87 Hive e den geliyormuş , şuan ki cent fiyatı ve havuzdaki değeri.. Borsa alım satımlarına sonraki yazımda bakacağız arkadaşlar. Tahmin ettiğimden çok uzun sürdü video çekmediğime pişmanım şuan :)

İşlemin başarıyla gerçekleştiğini görebiliyoruz. Aldığım Centler geldi.Ama ben bu alım işlemini Küratörlük için yapmıştım , son bir adımımız kaldı stake etme işlemi.
image.png

Cent Küratörlüğüne son adım

Hesabımızda likit halde bulunan tribe tokenları stake tuşuna basarak ,küratörlüğe adım atmış oluyoruz. Bugünkü coin CENT olduğuna göre Cent Stake tuşuna basalım ne kadar stake etmek istiyorsak..

Diyelimki ben 1000 Cent Stake etmek | Cent Power'ım olsun isteseydim bu şekilde miktarı belirleyip ok diyorum.
image.png

1000 adet Cent tribe tokenı stake ettik. Artık bu hesabımdan cent etiketi kullanmış olan yazarları beğendiğimde hem onlar hem de ben CENT kazanacağız. Küratörlüğün hikayesi en basit haliyle budur diyemeyeceğim :) basit anlatabileceğimi düşünmüştüm ama çok karmaşık geldiyse bir gün video çekip paylaşırım söz:) Aşağıdaki işlem de Cent stake edildiğini görebilirsiniz.

image.png

Son olarak merak etmeniz gereken bir şeyi denemek istiyorum. Şuan 1000 cent stake etmek ne kadar küratörlük ödülü kazandırır.

Hemen centblog.org sitesine geçiyorum ve bir gönderiyi beğenmeye çalışalım. Bakalım benim katkım ne olacak.
image.png

Şansımıza @ ahmetay arkadaşımın bir gönderisiyle karşılaştım hemen. Cent etiketi kullanmış ve centblog.org sitesinde gönderisi hemen karşıma çıktı. Ben de 1000 centi stake etmiş olan küratör olarak içeriğine şuan %100 güçle 1.98 adet Cent kazandırdık . Yuvarlak hesap 2 diyelim. Ahmet bu adetin yarısını yani yaklaşık 1 Centi 7 gün sonrasında hesabında görecek. Bende Küratörlük ödülü olarak 7 gün sonra hesabımda 1 cent görecem. Sanırım herkes mutlu :)

Not: %100 güçle günde genelde 10 arkadaşı beğeni yapsanız ..diye kendi hesaplarınızı yapabilirsiniz.

Anlattıklarımın hiç biri yatırım tavsiyesi , teşvik değildir. Kendi tecrübelerimi paylaşıyorum. Yeni gelen arkadaşlara da selam olsun. Başarılar,görüşürüz🙌😊

image.png

Beğeni sonrasında aşağıdaki tabloyu inceleyebilirsiniz. Centblog.org tribe sitesini bu yüzden seviyorum. Diğer tribe siteleri de böyle, detaylı kendi coinlerini beğeni miktarlarını yüzdelerini gösterir.
image.png

Buraya kadar yaptığımız işlem en basit haliyle bir Hive Engine Tokenı ,benim seçtiğim ise CENT tokenı Hive dönüştürmeyi öğrendik.Kazandığımız HBD leri Hive'e sonrasında Swap Hive' a çevirmeyide gördük. Başlangıçta karışık geldiğini düşünebilirsiniz ama önemli olan sistemi anlamak,borsa emir alım satım işlemlerine sonra geçeceğiz.

Merak edenler için şuan ki Cent Piyasası

image.png

Source:TribaldexAll the pictures I use in the post are screenshots.
Pixabay

Ekleme/ Düzeltme / katkılarınızı yorum kısmında yazarsanız sevinirim.

Sort:  

Biraz uzunca olsa da çok açıklayıcı olmuş. Bahsettiğin her şeyi bilmeme rağmen okudum. 😀
Bu tür (Hive-Engine, Kabileler ve Tribaldex ile ilgili) içeriklerde; "hive-engine" "tribes" "tribaldex" etiketleri kullanıldığında da BEE kazanılabilir. Ellerine sağlık.

Katkını hemen güncelleyeceğim,tribes ve tribaldex etiketlerinin BEE yi tetiklediğini bilmiyordum teşekkür ederim. 😀 Bir kaç arkadaşımda siteye dahil oldular onlar için ayrıca uzun uzun yazdım. Yazıyı sonuna kadar okduğun için ,katlandığın için ayrıca 🙌

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @rsntpl.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Çok güzel, bilgilendirici bir yazı olmuş. Yeni gelenlerin de anlayacağı şekilde basitçe anlatmışsın. Ben de faydalanırım. Teşekkürler. 🤗

Çok sevindim okumana 😊🙏 Umarım faydalı ve kazançlı olur. Centleri stake etmeye devam 😉

@veliozdemiroglu bu yazıyı fırsatın olduğunda oku, hafiften dönüşümlerle ilgili denemeler yapabilirsin 😉