You are viewing a single comment's thread from:

RE: GSB (9) Kryzys

in TravelFeed2 years ago

Ambitnie. Ja to rozbiłem na dwa odcinki - Ropki-Krynica i Krynica-Hala Łabowska.

W Ropkach zgłębiałem historię Łemków. Na potoku o którym wspomniałeś, mój towarzysz zamienił się w bobra i zbudował bród :-)

A propos towarzysza - to Ukrainiec. Gdy wchodziliśmy do Ropek, mówię mu

patrz Bogdan, po ukraińsku pisze

Bogdan mnie oświecił, że literka czytana jak "y" (ostatni w nazwie) nie występuje w alfabecie ukraińskim. A z kolei ta która wygląda jak łacińskie "i" nie jest obecna w cyrylicy rosyjskiej. Wtedy do mnie dotarło, że Łemkowie mieli własną wersję cyrylicy. Jak się później dowiedziałem, ich cyrylica jest prosto od Cyryla i Metoda, a wszystkie inne wersje są późniejszymi modyfikacjami

IMG_4679.jpg