Our Home in Nature / Doğadaki Evimiz ( ENG-TR)

in Hive Türkiye15 days ago

Hello to everyone,

My plans for the weekend were ruined by the storm that started in Antalya in the morning. Fortunately; When the weather cleared in the afternoon, I relaxed a bit. I feel happier when I spend time in nature. Today, as I do every weekend, I go to my green grass, trees, and narrow earth-scented roads that are about to be blocked by thorns and weeds that are waiting for me.

Actually, I don't set a specific route in my mind. I go wherever my path leads, wherever my heart and my heart take me. Wherever I go, as long as I can hear the sounds of birds in a place where there is no one else in the lush green nature.

My heart brought me to a region of Antalya called Cakirlar. This is a neighborhood of Antalya's Konyaaltı district. I try to choose places close to the city for my sole purpose of walking in nature. Cakirlar neighborhood is about half an hour away from the center by your own vehicle.

My dreams have always been to live in a single-storey house made of wood in nature. I hope I can realize this dream in the future. At this point today, I came across a few houses like this. I liked it so much that I want to share it with you. Would you look at the picture below? What a peaceful environment, isn't it?

I always love to listen to the wonderful sound of the leaves when the wind shakes the trees and to be in nature where the sun is not looking from the top but warms my skin with its reflection.

I don't know what you think about the idea of living in a house made entirely of natural wood materials, but I would be very happy. You can now see a similar wooden house concept, which is applied almost all over the world, as architectural examples that most of us, like me, dream of. Let's build a tree house in nature with our own designs in mind. As the tree type, I would choose oak. Because oak has a strong and solid trunk. Let's think of an average size that is not too big. I think 50 square meters of space is enough for me. I would give the door and the balcony next to it to the south side. Let me exaggerate a little, let's say there is a ceiling opening to the sky and a tree that wants to grow out of this ceiling. A table and chairs made of tree branches and thick trunks right in the corner of the window wouldn't be bad at all. Let's place a two-person armchair in a corner of the room in a tree color that reminds you of the benches in your garden. Let's put a tree decoration with lots of leaves next to our bed. Let's build a colorful camellia in the garden of the house with a hexagonal roof made of wooden boards. That's it...

Meeting the greenery that you can't get enough of looking at when you open your window or room door in a lush green nature seemed like a therapy to me. Or how about a tent in dense trees close to each other?

Like this...

There are bees behind it.🙂 They can protect you if there is an attack. 😀 I found this place by chance. I don't know exactly where it is. I came across it while walking in nature. More precisely, I came here to escape from the dog that was in my way. I have a bit of a dog phobia...☺️

Just imagine, if nature had gifted us with a lake opposite this tent, how nice it would be to enjoy coffee in your chairs made of colored wood in front of your house, facing the endless lake view. There are orange groves and pine trees here. They happen too.

By the way, this community has just been established. This is my first time writing here. I hope this place brings success and luck to everyone. New changes and new beginnings in life always bring new hopes. I want this community of ours to be seen as the key to success that everyone holds in reaching new goals. I would like to thank @incublus and everyone who contributed to the formation of the community. Take care of yourself, stay healthy.

TR

Herkese Selam,

Hafta sonu için yapmış olduğum planlarım, Antalya'da sabahtan başlayan fırtına yüzünden suya düştü. Neyse ki; öğleden sonra hava açınca biraz rahatladım. Doğada vakit geçirdiğim sürelerde kendimi daha mutlu hissediyorum. Her hafta sonları yaptığım gibi bugün de, beni bekleyen yeşil çimenlerimin, ağaçlarımın, dikenlerle ve otlarla kapanmak üzere olan dar toprak kokulu yollarımın yanına gidiyorum.

Aslında kafamda belirli bir rota belirlemiyorum. Yolum ne tarafa düşerse, yüreğim ve kalbim beni nereye sürüklerse oraya gidiyorum. Gittiğim yerde yeter ki, yemyeşil doğanın içinde kimseciklerin olmadı bir yerde kuş seslerini duyayım.

Yüreğim beni, Antalya'nın Çakırlar adı verilen bir bölgesine getirdi. Burası Antalya'nın Konyaaltı ilçesine bağlı olan bir mahallesidir. Tek amacım olan doğada yürümek için, şehre yakın yerleri tercih etmeye çalışıyorum. Çakırlar mahallesi, merkeze kendi aracınızla yaklaşık yarım saat uzaklıktadır.

Hep hayallerimde, doğanın içinde ağaçtan yapılmış tek katlı bir evde oturmak vardır. Umarım ileride bu hayalimi gerçekleştirebilirim. Bugün geldiğim noktada buna benzer bir kaç eve rastladım. O kadar hoşuma gitti ki sizlerle de paylaşmak istiyorum. Aşağıdaki resme bakar mısınız? Ne kadar da huzur verici bir ortam öyle değil mi?

Ben her zaman rüzgarın ağaçları silkelediğinde, yapraklarının çıkardığı muhteşem sesine kulak verip, güneşin tam tepe noktadan bakmadığı, ama yansımasıyla tenimi ısıttığı bir doğada olmayı çok seviyorum.

Tamamen doğal ahşap malzemelerinden oluşan bir evde yaşama fikrine ne dersiniz bilmiyorum ama, ben çok mutlu olurdum. Artık buna benzer dünyanın hemen her yerinde uygulanan ahşap ev konsepti, belki de benim gibi çoğumuzun hayallerini süsleyen mimari örneklerden görebilirsiniz. Hadi aklımızdan kendi tasarımlarımızla doğada bir ağaç ev yapalım. Ağaç türü olarak ben meşe ağacını seçerdim. Çünkü meşe güçlü ve sağlam bir gövdeye sahiptir. Çokta büyük olmayan ortalama bir büyüklükte düşünelim. Sanırım 50 metre kare alan bana yeter. Kapısını ve yanında düşündüğüm balkonunu güney tarafa verirdim. Biraz abartayım, gökyüzüne açılan bir tavan ve bu tavandan dışarıya büyümek isteyen bir ağaç olduğunu varsayalım. Camın hemen köşesine ağaç dallarından ve kalın gövdelerinden oluşan masa ve sandalyeler hiçte fena olmazdı. Odanın bir köşesinde iki kişilik bahçenizde bulunan bankları anımsatan ağaç renginde seçtiğiniz bir koltuk yerleştirelim. Yatağımızın yanı başına da bol yaprakları olan bir ağaç dekorasyonu koyalım. Evin bahçesine de yine ahşap tahtalardan oluşan çatısı altıgen şeklinde olan renkli bir kamelya yapalım. İşte bu kadar...

Yemyeşil bir doğanın içinde pencerenizi ya da odanın kapısını açtığınızda bakmaya doyamadığınız yeşillikle buluşmak, bana bir terapi gibi gelirdi. Ya da birbirine yakın sık ağaçlar içinde bir çadıra ne dersiniz?

Bunun gibi...

Arkasında arılar var.🙂 Bir saldırı olduğunda sizi koruyabilirler. 😀 Burayı da tesadüfen buldum. Tam olarak neresi olduğunu bilmiyorum. Doğada yürürken karşılaştım. Daha doğrusu yoluma çıkan köpekten kaçmak için buraya geldim. Köpek fobim var da biraz...☺️

Düşünsenize, bu çadırın karşısına, doğa bize bir göl hediye etmiş olsa, evinizin önünde renkli ahşaptan yapılmış, sandalyelerinizde, uçsuz, bucaksız göl manzarasına karşı, kahve keyfi ne de güzel olurdu. Burada portakal bahçeleri ve çam ağaçları var. Onlar da olur.

Bu arada bu topluluğumuz yeni kuruldu. Burada ilk defa yazıyorum. Umarım burası, herkese başarı ve şans getirir. Hayatta her zaman yeni değişimler ve yeni başlangıçlar, beraberinde yeni umutları da getirir. Ben bu topluluğumuzu, herkesin yeni hedeflere ulaşmada elinde tuttuğu başarının anahtarı olarak görmesini istiyorum. Topluluk oluşumunda katkısı olan başta @incublus ve emeği geçen herkese çok teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın.

Sort:  

İnsan topraktan yaratılmış olduğundan toprakla ve dua ile bütünleşmek bizi daha mutlu ve huzurlu olmamızı sağlıyor. Hayal ettiğim ev çok güzel ve herkese hayalinde böyle bir ev vardır.

Ağaçtan evler, bana hem daha sağlıklı hem de daha huzur verici geliyor. Toprağa dokunmayı seviyorum. O zaman hepimizin hayallerinin gerçek olmasını dileyelim. Uğramış olmana sevindim. Teşekkürler.

Bende kendimi doğada olduğum zamanlarda mutlu ve huzurlu hissediyorum. Sanki evim orası gibi

Mutlu kalmak için o kadar çok sebebimiz var ki aslında, bazen görememekte ısrarcı oluyoruz. Antalya'ya dönmene sevindim. Muhtemelen kızını ve seni 23 Nisan heyecanı sarmıştır.:))

Evet 23 Nisan da çok fazla etkinlikte görev aldı.🤗