You are viewing a single comment's thread from:

RE: Mieszka we mnie Polak i Tatar

in PL-TravelFeed3 years ago

Cudowna podróż. Przypomina mi pewnego św. pamięci wariata, którego kiedyś poznałem. Pod koniec życia odkrył w historii swojej rodziny korzenie właśnie tatarskie i się zaczęło. Czub na głowie, charakterystyczne spływające wąsy i krótka bródka (po cichu farbowane na czarno), dywany i kindżały na ścianie :-). Szukanie tatarskich cmentarzy w całej Polsce i mocna fiksacja w tym temacie. Pozytywnie zakręcony człowiek.

A czak-czak sądząc z opisu i nieco ze zdjęcia to musi być to cudo, które odkryłem ostatnio w lokalnej piekarence pod nazwą Mrowiska - przysmaku z kresów :-D. Trochę inaczej podane, uformowane w taki stos, przypominający (szczególni dzięki makowi) rzeczywiście mrowisko. Poszczególne kawałki mogły być nieco większe ale założyłbym się, że smak taki sam albo bardzo podobny. Pychota.

Sort:  

To jest to samo! Sprawdzałam po przyjeździe w internecie, przysmak jest przygotowywany w różnych wariantach, może to zależy od regionu. Widziałam np takie duże "ulepki", które się kroi, są też różne kształty - kulki, robaczki i takie tam.