You are viewing a single comment's thread from:

RE: Amazing nature - natural detail / Úžasná příroda - přírodní detail

in Photography Lovers2 months ago

Detaily, to je nekonečné množství námětů. Já jsem si nedávno koupil v bazaru objektiv Sigmu 18-300 Makro, a teď mám ještě k tomu objednanou v e-shopu předsádkovou čočku, takže počítám, že přes léto budu mít nafocených brouků, motýlů a podobných šušňů hromadu 😉

Sort:  

Je to fakt něco uplně jiného, něco se dá fotit i na zoom třeba 18-55 ale 70-300 je uplně jiné kafe, hlavně na objekty co mužou utéct nebo uletět, tžeba právě ti motýli. Nebo já tu mám rybníky, labutě a kačeny sou krotké, ty čekají že je budeš krmit, ale volavky, roháči, potápky, to vždycky ujede někam doprostřed

Na ptáky mám teleobjektiv šestistovku, která mi (s trochou nadsázky) umožňuje sednout si na břehu do křesílka a mít detailně pod kontrolou celý rybník :) Ale je to těžká mrcha, která v batohu zabírá místo a na delší výpravě se docela pronese.

Dej pokoj, měl jsem to chvilku a prodal to. Aby člověk tahal sebou kárku.

Jenom nevím, makro předsádka ti umožňuje zkrátit minimální vzdálenost pro zaostření. Já to mam třeba 90cm, když jdu blíž na plný zoom tak to nezaostří. Ale jen jestli ti ten motýl dovolí se přiblížit

Ta sigma mi ostří od 39 cm, a to i na plný zoom, což je bomba. Tu předsádku jsem si objednal za pár šupek na aliexpresu a budu ji mít spíš na pokusy. Ale uvidíme.

To makro přímo ve skle je právě ta možnost ostřit na tu krátkou vzdálenost. Předsádka nevím, jestli bude k něčemu. Teda na tomhle skle