You are viewing a single comment's thread from:

RE: Dark Tourism Photography: Sedlec Ossuary in Kutna Hora

in Photography Lovers10 months ago

Já jsem o té kostnici věděl, protože jsem o ni v minulosti několikrát psal :) Dělal jsem kdysi staff writera pro jeden americký web se zajímavostmi a dělal jsem pro ně i nějaké články na téma "creepiest places in the world" apod. a při pátrání na netu jsem párkrát narazil i na tu kostnici právě... Ale naživo jsem ji poprvé viděl až teď :) Teda viděl... vlastně ne tak docela, ale rozumíme si :D

Odkud jsou ty kostry, to je taky zajímavé. Pomůžu si odstavcem z ofiko webu...

"Poté, co podle pověsti jeden ze sedleckých opatů, který do Jeruzaléma cestoval s diplomatickým poselstvím, přivezl z Hakeldamského Pole (posvátné místo v Jeruzalému) hrst hlíny a rozprášil ji na Sedleckém hřbitově, stal se tento hřbitov takzvaným Svatým Polem, nejstarším ve střední Evropě. To vyvolalo zájem o pohřeb v Sedlci a tak se sedlecký hřbitov začal rozrůstat."

Chápu to prostě tak, že být pochovaný v Sedlci bývalo v minulosti velkou poctou a byl o to obrovský zájem, tak se jim tam ty ostatky začaly časem hromadit. Tak pro ně potom postavili tu kostnici :)