You are viewing a single comment's thread from:

RE: hive meetup in breda and grow update

in WeedCash Network11 months ago

"My plants in the garden get eaten all the time ,"

When i was growing outdoor snails were the biggest enemie. They are relentless.

kan het zijn dat het blad vochtig is geweest onder de hete lampen "

In de natuur regent het dagelijks en ik zie niet overal planten die door beestjes worden opgegeten. Dus het lijkt mij niet.

Sort:  

als somige planten worden bevochtigt in de brandende zon, kunnen de bladeren verbranden of in zijn geval lampen vandaar .

https://www.knack.be/nieuws/milieu/kunnen-planten-verbranden-door-ze-te-besproeien-in-volle-zon/

Menig denkt inderdaad dat bladeren kunnen verbranden. Mij is in ieder geval nooit opgevallen dat na een regenbui en zonneschijn bladeren waren verbrandt.

Misschien een beetje cherry picking maar ik vond dit:

"Theorie van lenzenwerking

Waterdruppels breken het zonlicht en werken als een vergrootglas. Een Duits-Hongaars team van wetenschappers ging na of dit vergrootglaseffect groot genoeg is om de verbranding van planten te veroorzaken. Via een computermodel konden ze een experiment opzetten waarbij het gecombineerde effect van de intensiteit van het zonlicht, de druppelvorm en de zonnestand getest werd. De onderzoekers konden concluderen dat het onwaarschijnlijk is dat waterdruppels op gladde, haarloze plantbladeren het onderliggende bladweefsel beschadigen"

Peace

ik weet alleen wat me ooit op de tuinbouwschool is geleerd zo'n veertig jaar geleden :)

regenwater is ook niet het zelfde als kraanwater. pH is anders en in kraanwater zit ook kalk mischien zie je dat. het zou ook die cannacure kunnen zijn geweest dat had ik ook op die bladeren 1 x gespoten. plakkerig spul.

They really are! I could not believe how much they can eat. If they get ahold of a seedling, its a goner!

Like how.. They got the entire garden en green leaves everywhere but some inner snail gps system leads them up to a table with a few tiny little seedling leaves. And even though they move slowly as.. like a thief in the night..Gone

For real! And you know I never knew this until a couple years ago. I found some damage on my leaves, and there was a weird slime substance left behind. I swore it was a caterpillar, but then it occurred to me what it actually was after the next coupe mornings. I never looked at snails the same again.