Hive İzlenimlerim

in #hive3 years ago (edited)

Okula yeni başlamış öğrenci heyecanıyla yazdığımı öncesinden bildirmek istiyorum.
Genelde sunumlarda ya da topluluk önünde konuşurken önce heyecanımı bildirmek beni her zaman rahatlatmıştır. O yüzden biraz sevgili günlük gibi başlayıp sonra içeriğe girebilirim, mazur görün:)

Bu platformu eşim (@suhayunus) sayesinde tanıdım. Açıkcası twitterin kasvetli ve sürekli bunalım havasından sonra yeni bir şeyle tanışmak iyi geldi diyebilirim. Friendfeedi özler olmuştum artık. İnsan geyik yapmaya, gülmeye, bilgi paylaşmaya ya da bir şeyler kapmaya, yeni insanlar tanımaya hasret olmuş. O kadar günlük telaşımızla, ülkenin bitmeyen gündemiyle meşgul olmuşuz ki gülersek kendimizi suçlu hissediyor, dışarıda temiz hava alırken bile tepkilere maruz bırakılabiliyoruz. Bu nedenle burası benim için yeni bir yol, yeni bir nefes alanı gibi geldi. Hatta kendimi yabancı ellerde Türk ile karşılaşmış 'voaaaay kardeş memleket nere?' diyen gurbetçi gibi hissediyorum. Tüm gördüğüm Türk isimlere tıklıyorum:) Oysa tam tersi, Türkiye'de yaşayan bir gurbetçiyim.

Aslında çok büyük beklentilerim yok bu platformda. Her ne kadar bugün (@bilimkurgu) kaliteli içeriğe yönelik yazıyı okuyup 'sanırım ders çalışıp gelcez' diye biraz gerilsem de:) Şaka bir yana, yazı bu platform için tamamen yol gösterici niteliğinde ama bireysel hedeflere göre de değişir bence. Şimdi sonradan gelip yazılı kuralları değiştirmeye çalışıyor gibi olmayayım ama benim hedefim, gündemimden kurtulmak, 'kaliteli içerik' okumak ve anlık nefes dakikalarımda -çöplüğe çevirmeden- içerik üretmek.

Fakat bunun önünde gördüğüm bazı engeller var. Bu plaftorma girebilmek için web arayüzünü kullanmak gerekli. Benim gibi sadece geceleri tez yazma maksatlı laptop açanlar için içerik girmek çok da mümkün değil. Bunun yanında telefondan girmek de son derece ızdıraplı. Bu yavaşlık için bile Türk kullanıcılar girmiyor olabilir. Çünkü biz hızlı tüketim insanıyız. Çekirdek çitler gibi yazmalıyız, az okumalıyız, çok yazmalıyız. Yazdığımız o an gitmeli yoksa o aleti parçalarız:)

Alışkanlıklarımdan vazgeçemem, yeniliklere kolay alışamam. Ama neden bilmiyorum, ısındım buraya. Sanırım biraz blog gibi kullanabilecek olmak iyi hissettirdi. Tez aşamasında bir pHd öğrencisi, psikolojik danışman olarak aranızda onlaynım. Yeri gelir çocuk etkinliği yazarım (evet bir çocuğum var:) ), yeri gelir okuduğum bir makaleden özet geçerim, yeri gelir ben de mercimek köftesi yapar koyarım (evet o postu da gördüm @princeofbeyhive ve canım cekti, bugün yarın yapacağım:)). Fotoğraf severim ve geçmişte iyi bir gözüm olduğuna inanıyordum ama malumunuz çocuk doğduğundan beri gözüm bir tek onu görüyor ve telefonum sadece onun fotoğraflarıyla dolu:)

Hem benimle beraber gelen arkadaşlarımı hem de bizden büyük abi ablalarımızı selamlıyorum. Hoşbulduk!

Yazıya eşik eden şarkı: Jehan Babur- Leyla

IMG_0220.JPG

Sort:  

Congratulations @dubisaniye! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 10 upvotes.
Your next target is to reach 50 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Feedback from the April 1st Hive Power Up Day

Bildigim kadari ile ecency'nin telefon app'i var.

İndirdim ama web kadar kullanisli gelmedi, yavas hissettiriyor. Alismadigim icin olabilir, zamanla alisirim diye tahmin ediyorum:)

Merhaba @dubisaniye ve @suhayunuz öncelikle bana yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim. Bu ekosistemde yoruma gerçekten çok önem veriyorum. İlla ki 10 satırlık yorum yapmaya gerek yok bence 3-5 kelime kesinlikle yeter.
Yazını okudum fotoğraf çok güzel. @suhayunus ' un da gönderileri çok güzel. Ecency uygulaması biraz yavaş olabilir. Bende de yavaş.

Twitter demişken size Hive Blokzinciri tabanlı bir uygulama önermek istiyorum. Uygulamanın adı dBuzz
Hem bilgisayar hem de telefondan girebilirsiniz.
d.buzz
Bugünlerde Hive' da oltalama saldırıları oluyor malum. O yüzden güvenmediğiniz linklere tıklamayın lütfen.
Hive Blog sitesine girdiğinizde üst kısımda Our dApps seçeneğine tıklayarak Hive Blokzinciri tabanlı merkeziyetsiz uygulamaları keşfedebilirsiniz. Bence dBuzz' a oradan ulaşmanız daha mantıklı. Sorunuz olursa yorumlardan istediğiniz zaman sorabilirsiniz.

Ben 2017'de Steemit ile yazmaya başlamış olsam da bazı nedenlerden dolayı bırakmıştım. Eşim de ben de Friendfeed'i özleyenlerdeniz bu nedenle paylaşımların ve benzer ilgi alanlarına sahip insanların bir araya gelerek topluluklar oluşturmasını seviyoruz. Hatta kendi arkadaş gurubumuzu da HIVE ekosistemine davet ettik. Mesela @taylanakil sinema eleştirmenliği yapıyor. Paylaşımlarını İngilizce yapmayı tercih etti ama Türkçe paylaşımlar da yapması konusunda baskılarımız devam ediyor. :) Diğer yandan @alenozkuyumcu hobi olarak çektiği fotoğraflarını paylaşma konusunda baya istekli. Bu mesaj vasıtasıyla ben de onlara hoş geldiniz demiş olayım.

d.buzz'ı severek kullanıyorum, hatta PWA olarak telefonumun ana ekranına ekledim ve bu şekilde kullanıyorum. Bazı alışkanlıklardan dolayı geliştirilmesi gereken çok şey var gibi geliyor ama zamanla çok daha gelişecektir diye düşünüyorum.

Çok teşekkür ederim:) Henüz yeni yeni alışmaya çalışsam da vakit buldukça gerek postlarda gerekse postlarda karşılaşmaya devam edeceğiz:)

d.buzz'ı @suhayunus direkt indirtmişti ama webden mi ecency üzerinden mi dbuzzdan mı derken yavaş yavaş alışmaya çalışıyorum. Sorularım olursa seve seve sorarım. Çok teşekkürler tekrar:)

Rica ederim. Zaten dBuzz kullanıyormuşsunuz. Yorumdan sonra fark ettim.

Hosgeldiniz.

Teşekkür ederiz. :)

Teşekkürler, hoşbulduk:)

Benzer amaçlarla yazıyoruz sanırım. En azından şu anlık o izlenimi aldım yazdığınız yazıdan. Gelecekte dönüp baktığınızda iyi ki yazmışım diyebilirsiniz umarım. Çünkü ben de aynı beklentideyim. Burada yazılarınız oylanabilir ve bu sizi motive eder. Ama lütfen önceliğiniz bu olmasın. Bunu söylememin sebebi çok bilmem ya da bunun bir kural olmasından değil. Ben platformun tadını böyle çıkarıyorum. Yazdığım yazılardan böyle keyif alıyorum. Bu yüzden ufak bir tavsiye olarak bunu eklemek istedim. Sonuçta ben de 1 aylık bir yazarım. Bazı şeylere çok hakim olduğum söylenemez. Mobilden post yazmak isterseniz de peakd bence kullanışlı. Tabi ki küçük ekranda olduğunuz için bazı sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Ama daha önce telefonda peakd yi açıp post yazmıştım ve o kadar da zor değildi. Denemediyseniz denemenizi öneririm. Umarım yazarken keyif alır ve devam edersiniz. Aramıza hoş geldin.

Hoşbulduuk:) eşim burayı tanıtır ve anlatırken ilk dikkatimi çeken postlar size aitti. Her telden her şeyden ama sizi yansıtan bir havası vardı sanki. O yüzden sizinle aynı paralelde ilerleyeceğimi tahmin ediyorum. Bu nedenle paylaşımlarınızı keyifle takip ediyorum.
Geçmişte kendi blogumda yazı yazardım, sonra gündelik telaşlar ve akademik hayat derken bunu rafa kaldırmıştım. Şimdi buradaki amacım da yine eskisi gibi her şeyden yazabilmek. Oylanma gayem hiç olmadı, olmaz da bu konuda rahatım. Kripto dünyasına da olabildiğince uzağım her ne kadar bu platform bunu desteklese de. (Hiç de anladığım ve ilgilendiğim bir konu değil açıkcası) Hem benim, hem de @suhayunus un birincil amacı iletişim. O yüzden bol bol yazar, okur, öğrenir ve insan tanırsak bize yeter:) Bu konuda önerinizi yine de cebime koydum:)
Mobilden post yazmayı denemedim bu arada, hala garipsiyorum ama deneyeceğim. Tekrar çok teşekkür ederim, görüşmek üzere:)