Akvaryum Temizliği

in #hivetr2 years ago

Merhabalar,

Bugün akvaryum temizliği yaptığım için bu konuya değinmek istedim. Akvaryum temizliği balıklar ve bitkiler için çok önemli bir konu. Haftada ya da 10 günde bir defa akvaryum temizliğini yapmalısınız. Akvaryumdan su çekimi yaptığımız için hava hortumu almak işini kolaylaştıracaktır. İlk iş filtrenin ve ısıtıcının fişini çıkarmak olacak. Filtreyi temizlememiz gerekecek. Isıtıcıyı da her ihtimale karşı ben çekiyorum. Sonrasında bir sünger yardımı ile iç taraftan camları sildim. Çünkü camlara da yapışan kirler olabiliyor. Ardından bir hava hortumu yardımı ile suyun %20 kadarını çektim. Çektiğim suyun içinde filtreyi ve filtrenin içindeki kartuşları motor kısmını elyafları iyice yıkayıp temizledim. Filtreyi çektiğimiz suyun içinde yıkamak çok önemli çünkü çeşme suyunda yıkanınca su dinlenmemiş olduğundan bakteri kültürünü olumsuz etkileyebiliyor. Zorunda olmadıkça ben genelde filtreyi akvaryumdan çekmiş olduğum suyun içinde yıkamayı tercih ediyorum. Sonrasında filtrenin parçalarını içine tekrardan yerleştiriyoruz.
Çektiğimiz akvaryum suyunu geri doldurmak için ben 5 litrelik şişelerden kullandım. Çeşme suyundan doldurduğum zamanlarda suya su düzenleyici damlattım. Sonra yavaş bir şekilde akvaryum kenarından tekrar doldurdum. Su düzenleyiciniz yok ise temizlemeden birkaç gün önce suyu şişelerde dinlendirip o şekilde akvaryuma dökebilirsiniz. Aynı miktarda su ekledikten sonra ısıtıcıyı çalıştırıyoruz ve filtenin içine biraz su ekleyip filtreyi de çalıştırıyoruz.
Son olarak camları dıştan da temiz bir bez ile silebilirsiniz.
Haftada ya da 10 günde bir olarak bu temizliği yapabilirsiniz.
2-3 ayda bir suyun yarısını çekip daha detaylı bir temizlik
yapılabilir.
Suyun tamamını çekmiyor olmamızın sebebi oluşmuş bakteri
kültürünü yok etmemek.
Bu temizleme için püf noktalar:
Filtre zorunda olmadıkça çeşme suyunda temizlenmemeli
Filtreyi tekrar çalıştıracağınız zaman mutlaka içine su ekleyerek
çalıştırmalısınız
Temizlik esnasında balıkları akvaryumdan çıkarmayın
Temizlik esnasında ısıtıcıyı prizden çıkarmış olun
Haftalık temizlik ise suyu yüksek oranda çekmemeye özen gösterin
çünkü bakteri kültürünün sürekli kaybolması balıklar için
sağlıklı olmaz.
Suyu çekmeden önce mutlaka camları içten süngerle ya da bezle
silin çünkü camlara yapışan kirler de çok oluyor.

Evett :) Akvaryum temizliği de bu kadar. İnanın gerçekten
ilgi alanınıza giriyorsa temizliği bile sizi çok mutlu ediyor :)

Sort:  

Öncelikle kolay gelsin @yagmurg

Suyun tamamını çekmiyor olmamızın sebebi oluşmuş bakteri kültürünü yok etmemek.

Bu önemli bir nokta gibi, ilgililere güzel bir ipucu vermişsiniz, tebrikler🌸

Kesinlikle en önemli noktalardan bir tanesi :)
Teşekkürler 🌺