Witam się

Cześć!

Nie będę się przedstawiał i mówił, skąd pochodzę oraz kim jestem, ale jak już się tu znalazłem, to wypada chociaż trochę opowiedzieć o swoich zainteresowaniach.

Od najmłodszych lat interesuję się historią. Fascynuje mnie przebieg intryg politycznych, bitew, rozwoju społeczeństw, lubię zastanawiać się nad różnicami między poszczególnymi aspektami kulturowymi tych społeczeństw, przyczynami i skutkami wojen.

Literaturą też. Moja babcia była polonistką, więc dzięki rozmowom z nią posiadam pewien "zmysł filologiczny" i wrażliwość na piękno prozy i poezji. Ulubiony pisarz - Dostojewski. W zasadzie to od niego moja przygoda z poważnym literaturoznawstwem zaczęła się na serio.

No i filozofią. Też dzięki polonistce - tylko że ta uczyła mnie w liceum i nie była moją babcią. Przerabialiśmy epokę modernizmu, a jak modernizm to i Nietzsche. Wtedy po raz pierwszy dowiedziałem się, że pewne "oczywiste" rzeczy można postrzegać absolutnie inaczej niż wszyscy. Od tamtej pory staram się zastanawiać nad różnymi zagadnieniami przynajmniej ze trzy lub cztery razy, zanim wyrobię sobie sąd na dany temat.

W sumie fizyka też całkiem spoko. A to już zasługa kanału Astrofaza z Youtube. Powoli, pomału, ale w końcu zdałem sobie sprawę, że ani literatura, ani historia czy filozofia nie wywarły na mnie takiego wrażenia jak fizyka. W tym momencie nie rozumiem, jak mogłem przez tyle nie interesować się czymś, co tak potrafi przebudować nasz sposób myślenia o świecie.

Oprócz tego interesuje mnie problematyka negatywnego postrzegania racjonalizmu i nauki we współczesnym świecie, religioznawstwo, językoznawstwo oraz problematyka dydaktyki nauczania.

Może będę zamieszczał tu teksty o fizyce lub o teoriach literaturoznawczych. A może nie - nie wiem. W każdym razie cieszę się, że tu jestem i że pierwszy post mam już za sobą.

Sort:  

Witamy w społeczności Steemit :) zainteresowania bardzo ciekawe, juz nie mogę sie doczekać pierwszego "tematycznego" posta ! Pozdrawiam :)

Welcome to the best community ever which values our hardwork . Hope you'll have good time here. Gud people are waiting for you... Feel free to share what you like with me and be in touch @sarinakhan

Cześć! Ciekawie się zapowiada :)

Witaj na Steemit

Witaj na Steemit! Powodzenia :)

Witamy kolejnego Polaka na Steemit!

Życzymy udanego korzystania z tej platformy i tylko kilka takich informacji na początek, które warto wziąć pod uwagę:

  • jeżeli interesują cię dokładniejsze informacje o Steemicie to polecam śledzić @steemit-polska, gdzie pojawiają się tłumaczenie oficjalnych tekstów ze @steemitblog,
  • polski kanał chatu jest dostępny na https://steemit.chat/channel/polish i wymaga osobnej rejestracji,
  • co nieco o Markdown, w którym prosto tworzy się nowe posty,
  • tag polish używamy do postów z polską treścią, jeżeli chcesz pisać w innych językach to prosimy nie wpisywanie do tego polish (dla postów z przedstawieniem robimy wyjątki),
  • najważniejsze: na Steemit tworzymy nowe treści, nie kopiujemy z innych stron.