My original design lily stained glass#24 ユリのデザインのステンドグラスです。

in #japanese7 years ago

◆Yuri's design stained glass◆
I designed lilies that pupil make.There is a pattern in the glass that will be the back of the lily design.I make it so that the that pattern is connected.

◆ユリのデザインステンドグラス◆
生徒さんが制作するものを私がデザインしました。
ユリのデザインのバックになるガラスには模様が入っています。
その模様の柄が繋がるように作っています。

IMG_20170608_161400.jpg

Window stained glass is decorating the window of her house now.

今は彼女の家の窓を飾っています。

IMG_20170608_161436.jpg

IMGガラス.jpg
          Please follow @yoshikoDQmTiCwPX5Eh6J9TrHZ9Aki1E8u7jM6gc2LqvycQ91JFrjQ.gif

Sort:  

It looks like natural lily flowers @yoshiko! Very lovely design again!

Thank you @progressivechef!I'm glad:D

かわいらしいデザイン^^

ありがとうございます^^

豪華ですね。サイズも大きいんじゃないですか?
ステキー。

窓に入れたので、サイズも大きかったですよ。素敵でした^^

上品な百合の花もピンクになると可愛いイメージになるんですね!
大きなガラスにいっぱいの百合の花ステキです☆

うっすらピンクでかわいいですよね〜。
全体的に淡い色でまとめているのが良かったと思います^^

ユリに目が留まりがちですが、バックになるガラスもこだわりがあるんですね。これからバックになるガラスにも注目してみます^^

そういったところに目をやると、こだわって作っているかどうかがわかりますよ^^

バックと繋がるお花に仕上げるデザイン難しそうですね!切り絵みたいなイメージですか?✴✨

切り絵みたいなイメージかもしれませんね。ただ直角にガラスを切り抜くこたができないので制約があるところが難しいです^^

うわわわわわっ
これだけ大くて細やかなものだと、一体、どこをどうやってどういう手順で、どこから製作しているのか、全然検討もつきません・・・それに何?バックのガラスの柄がつながるように作ってるとは・・・ん~アンビリバーボーな匠の世界ですね。

柄や模様が入っているガラスは素敵なんですが、つなぎが大変なんですよぉ〜。失敗したら大変なので神経を使います^^

格子模様普通に見るときれいだなあとしか思いませんが
ステンドで柄をつなげながら作っていくのは大変ですよね

失敗が許されないので、難しいところです><
ただ、うまくごまかす事も覚えますww

Very original and very creative. It's a real art. Keep going.

Thank you.I'm glad:D

こういうステンドグラスが、家にあると家の中が、華やぎますね。
先日行ったアンティークショップにも、ステンドグラスが売られていました。
ステンドグラスは、長く使う事ができる素敵なモノですね!

家の中にあると光のあたり具合で、色々な表情になって楽しめます。
みなさん愛着を持って大切にされる方が多いようです^^

Your lily design was so beautiful and your student did a great job. She has a great teacher so she learned really well! I loved it's lines and color. Just an excellent stained glass piece. Hope you are doing well and getting some moments of rest! :D

Thank you @cabbagepatch.I am having a break now for the summer vacation.In order to make a good work, it is necessary to take a rest:D

Everyone who works hard needs a rest. You certainly deserve it. Life is short and we need to enjoy each moment. Your husband and children also deserve time with you and you with them. I do hope you take some time away to rest not only your body but you mind and soul as well. Please take care Yoshiko!

This post received a 2.7% upvote from @randowhale thanks to @yoshiko! For more information, click here!