Stres Sınavı

in #koal6 years ago (edited)

Belli bir yaşıma kadar her türlü sınava girerken dünyanın en rahat insanıydım. En ben kopya çektirmemci öğretmenin sınavında bile arkamdaki ile kağıt değiştirerek kopya çekerdim. Kim hangi dersi iyi yapıyorsa diğerinin kağıdını o doldururdu. Müthiş tekniklerim vardı. Bir kağıda minik minik yazı yazarsan sınav esnasında okuman zor olabilir şeffaf koli bandı ile kaplarsan çok kolay okunur üstelik kağıt gibi ses çıkarma ihtimali olmaz. En önde oturduğum zamanlar gözlerimin uzağı çok iyi görmesini kullanırdım. Yürürken görünmeyen tahtanın çıkıntısının tam altına sadece benim anlayabileceğim şekilde notlar yazardım. Tüm sınıf arkadaşlarım o kopyayı yazarken görürdü haliyle. Bu sefer de serseri olup hocaya söylerseniz kötü olur diye tehdit ederdim. Rahatlık dolayısı ile kopyayı gerçekten çaktırmadığımı düşünüyorum çünkü hiç yakalanmadım.

Sonunda cezamı buldum. Üniversite sınavına çok bir şey yapamayacağımı bile bile rahat bir şekilde gittim. Türkçe sorularını yaparken kendimi iyi hissetmemeye başladım matematik çözeyim ayılırım diyerek matematiğe geçtim. Benim için dünyanın en kolay soruları hallettim diğerlerine birazdan bakarım türkçeyi bitirmem gerek diyerek geri döndüm ama git gide kötü oluyordum soğuk soğuk terliyorum bayılacak gibi oluyordum derken salondan attım kendimi. Kapıdan çıkarken annem ve ablam yüzümün halinden anlayıp hiç bir şey sormadılar. Annem soracak gibi oldu ablam susturdu. Ne olduğunu anlamamıştım anlatınca sınav heyecanı dediler. Ne alaka hiç yaşamadım nasıl bir şey olduğunu bile bilmiyorum diye düşünüyordum. Okul sınavlarında kopya da çektim kopya da verdim. Bununla da bir alaka düşünemeyip kendimi rahat bıraktım. Diğer seneye kaldığım artık çok belliydi. Diğer sene de aynısı olunca iyi kötü üniversiteye girmem gerektiğini düşündüm. Onayladığım bir düşünce asla değil. İstemediğin bir okulu okumaktansa hiç okuma. Çevremin baskısı beni mecburen o yola soktu. Sınav heyecanını bilirler ama istemediğin bölüme girmeye mecbur kalırsın çünkü aptalmışsın gibi bakarlar. Yanında en büyük destekçin yarım ağızdan yanındayız diyen bir ailedir. Üniversiteye girince yapabildiğim derslere gevşek gevşek çalışıp 90 civarı notlarla geçtim. Yapamadığım derslere çalışmaya çalışırken canımın çok sıkıldığını görüp bıraktım. Şimdi o dersleri vermeye çalışıyorum bir şekilde. Hala kopya çekiyorum. Hala ailemin ve toplumun benden bir şey beklediği sınavlarda bocalıyorum. Bir sınav var 5 kere girmişimdir ve geçemiyorum. Yemin ederim biliyorum çok şey bekliyorsunuz sınavda yapamıyorum beni bir rahat bırakın diyorum bırakmıyorlar. Aralarından bir aptal inanmadı kendisi sınav yaptı, geçer not aldım. Heh dedim aldı cevabını şimdi susar susmadı. Beni bu konularda anlayacak susmayanı susturacak bir insan vardı. O da artık yok. Aptal insanların baskıları yüzünden kendime yazık etmeyeceğim ve şu an yanlış bile olsa kendi bildiğimi okuyup beni geren hiç bir sınava girmeyeceğim ilerde onlara göre büyüdüğüm yani susacakları zaman hala heveslerim varsa onları yapacağım.

Sınav zamanı gelirken beni gerginleştiren bu postu hazırlamama vesile olan @peri ye çok teşekkür ederim. Bir süre gerileceğim ama bence üstesinden geleceğim. Bittiği zaman ayaklarımı rahatça uzatıp finalden şu kadar alsam geçerim hesapları yapacağım. Yine kendimi rahat bırakmayacağım, hoşçakalın.


görsel kaynak 

Sort:  

People who liked this post also liked:

Tarihte Bugün Ve Bize Kalanlar | 05.04.18 by @biriki3

Sınav, Sınav Haftası, Hatıralar... | busy by @agememnon

Yapışkan Notlar#18- Steemit Çekim Yasası by @cashthekush

We are Discover Steem, if you like our work consider giving us an upvote. :) If you don't wish to receive recommendations under your posts and to be recommended, reply with STOP.

Send at least .01 SBD to @lektolek with a post link in the memo field. Support our curation initiative, please donate 1 SBD or delegate Steem Power.

Üniversite yi 11 yılda bitirmiş biri olarak seni çok iyi anlıyorum

Bu sene bitiremezsen yine aptal ilan edilecem 😒

isteyen istediğini desin boşver salla hiç kimseyi takma ben öyle yaptım

deniyorum :)

Ben 5 yıldır mezunum hala diplomam yok, olsa da hayatımda hiçbir şey değiştirmeyecek. Gerçi muhtemelen annem diplomayı büyütüp salonun duvarını kaplayacak, ona göre 10 yıldır okuyorum. Susmayanları bana gönder elimi belime koyup çemkiririm.


Bu arada çalışırken darlanırsan bu hafta il sınırlarınızda olacağım

Bana kalsa susmayanları döveceğim de öyle olmuyor işte engelleyen şeyler var jsjdjs görüşelim yaz müsait olunca 😘

İstemediğin bir okulu okumaktansa hiç okuma.

Mezun oldum ama diplomamı almaya bile gitmedim. Bunun etkisi galiba.

... ilerde onlara göre büyüdüğüm yani susacakları zaman hala heveslerim varsa onları yapacağım.

Şu an tam da bunu yapmaya çalışıyorum. Biraz zor oluyor tabi üstünden onca zaman geçmiş. Ama insanların beklentisi/isteği hiç bir zaman bitmiyor. Sürekli level atlıyor yani. Onun da çözümü uzakta bir hayat. Yoksa kendi hayatın başkalarının elinde oyuncak oluyor.

Ben de uzaklaştım o ortamdan ama hala bağlı olduğum mecburi bağlar var onlar şu an beni engelliyor. Bugün aptal ilan edildiğim o sınavı verdim. Sevinç postu atacaktım zamanım kalmadı 😁

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by fotobot from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.