Koronavirüs Belirtileri (COVID-19 Belirtileri)

in #koronavirus4 years ago

Tüm dünyada şaşkınlıkla karşılanan koronavirüs salgını milyonlarca insanın hayatını etkiledi. Milyonlarca insanın geleceğe yönelik planları suya düştü. Tatil planları, huzurlu geziler, kariyer sevdası gitti ve yerine can korkusu geldi.

koronavirusun-sakasi-yok-izmir.jpg Source
Dışarı çıktığımda her yerde uyarı gördüm. Uzun süredir unuttuğum makineme hemen dokundum!

Her şeyi olduğu halde mutlu olmayan insanları bir korku sardı. Yaşayacak mıyım doktor bey?
Elbette, korkuyu hisseden taraf daha çok bilinci yüksek olan kesimdi. Çünkü, onların yaşamaları için sebepleri var. Hayatta bir amaçları, iyi veya kötü hedefleri var. Bir şekilde 70+ yaşlara doğru ilerlemeyi göze almışlar...

Bazen, virüsün varlığına inanmayan insanlara denk geldim. İnanmadığı için rahatça dolaşan tertemiz kafalarla karşılaşınca insan panik oluyor. Dünyayı kocaman bir tiyatro salonu olarak gören güzel kardeşlerimizin komplo teorilerini dinlemeye bayılıyorum. Elbette, birkaç adım uzaktan...

Kim yaptıysa yaptı, bizim payımıza salgınla mücadele etmek düştü. Yarasanın kini, dünyayı yendi!

Koronavirüs salgınını ciddiye almayan insanların rahatlığı tamamen cahillik soslu fakirlikten geliyor. Sanki yaşıyor muyduk? kafası yaşanıyor... Çıkmamış candan ümit kesilmez güzel kardeşim. Maç 70 dakika güzel kardeşim, ne olur dikkat et.

Durumu ciddiye almamız gerektiğine inanıyorum. Olaylar Çin'de yaşanırken bile ne kadar büyük olduğu belliydi. Kelebeğin etkisi bizi de gerecekti! Vızır vızır kalkan uçaklar, kurtluymuşçasına sürrekli hareket eden insanlar... Gelecekti işte bize de belliydi. Dünya küreselleşmişti.
2 ay önceki yazımda uzak yerlere gitme isteğimin törpülendiğini söylemiştim. Bir nevi, riskten korunmuştum. Sanırım, iktisat öğrenimi işe yarıyor. Tuhaf ama gerçek!

Sonuç olarak, ne olduysa oldu ve salgın başladı. Koronavirüs dünyaya yayıldı, ciddi sağlık sorunları ortaya çıktı. Olmuşu değiştiremeyiz. Şimdi hep birlikte mücadele vakti!
Virüsün belirtilerini en doğru biçimde verdiğine inandığım bir kaynağı buraya bırakıyorum. Hacettepe üniversitesi,
koronavirüs salgını belirtilerini gün gün biçiminde ayırmış. Videoyu yükleyerek kaynak israfı yapmak yerine bağlantı bırakıyorum. Kendinize çok çok dikkat edin!

koronavirus-belirtileri-gun-gun-hacettepe.png