Kriptoparalar ile Maceram Vol 1-2 (Acemi Yatırımcı)

in #kriptopara6 years ago (edited)

Kriptropara Macerası

Seneler önce bir firmada IT olarak çalışırken, Bitcoin’in ilk haberlerini almış ama sentlerden bahsedildiğini örenip çokta sallamadan hayatıma devam ettim taki deli gibi arttığını yavaş yavaş hortladığını görene kadar. Zamanında 112 dolara alıp şuan Lamborghini’ye binenlerden, Bulut madenciliğine yüzbinlerce dolar yatıran insanlara hikayelerini okudum/izledim. Kitaplar okudum hatta çevrim içi kursları araştırdım. Borsalara kaydolup işlem yapmadan sadece kurları izleyerek sistemin nasıl işlediğini anlamaya çalışarak 3 ay geçirdim. Sonra ucundan köşesinden ben de tutayım, biraz düşsün (7000$ civarlarındaydı)Bitcoin alayım kenarda dursun dedim baktım ki düşmeyi bırak her gün rekor kırıyor. Ha düştü ha düşecek falan derken dedim tamam bu beklediğim sürede şu mining işlerine bakayım. Bilgisayardan deneme kazım yapıp üç günde 8 $ kazandım (Nicehash ile uçtu gitti ayrı konu 😊 ilk hüsran da böyle geldi). Farklı kazım havuzlarını denedim. Rig nedir kazım bilgisayarları nasıl olmalı, farm nasıl kurulur Antminerlar, Baikallar, OEM’ler maliyetleri nelerdir vs zilyon konu araştırdım. En sonunda da bulut madencilik hem zamanımı almaması hem de getirisi göz önünde bulundurulduğunda cezbedici geldi. Forumlarda, web sayfalarında az çok hepimizin okuduğu bütün yazıları okudum. Hatta birkaç kişiyle iletişime geçtim daha önce yapan bazısı ömür boyu kontratlar iptal edildiği için kızgın, bazısı kontrat zamanı bitcoin bu kadar para etmediği için 6-7 ay da maliyetini kurtarmış, bazısı yükselirken girmiş memnun … Ponzi midir? Ya kaçarlarsa? Ya Bitcoin düşerse? Ya kazım zorluğu tavan yaparsa? Bir yandan da ya değilse? Ya ben cesaretimi toplayamadan kontratlar kapanırsa? Ya bu hızla giden gemiyi kaçırırsam diye de düşünürken gittim 1000$ yatırdım. Kaybetsem de arkamda unutup gidişiyle göz yaşı dökmeyeceğim bir meblağ. Hesapları nasıl yapılır öğrendim aşağı yukarı bakım maliyeti elektrik havuz ücreti(en üstten %26) çıktıktan sonra 470 $ gibi aylık bir rakam kalıyor görünüyor. Meblağ az da olsa yok sitenin domain süresi doluyor, yok site bakıma giriyor, yok efendim yığılmalardan dolayı para çekimleri duruyor insan endişeleniyor haliyle fakat 4 günlük 0.00469552 BTC bakiye görünce de insan bir umutlanmıyor değil. Tabi bir de bunun yanında çevreden “ya bana da hesap açalım” veya “aklını peynir ekmekle mi yedin? Balon bunlar! Dolandırıcılık!” gibi klişeleri dinliyorum. İşin içinde bir para var, para varsa risk var, risk varsa heyecan var, her gün sevgiliye “günaydın” mesajı atar gibi gözümü açar açmaz hesabımı kontrol ediyorum, piyasaları takip ediyorum yeni ICOlar, telegram mesajlarıdır, tweeterdır, haber siteleridir okuyorum. 😊 Bu kripto para işleri hayatınızın bir parçası oluyor bir süre sonra. Velhasıl kelam okuyun, araştırın, öğrenin çünkü kripto para sistemleri/teknolojileri de biz (amatörler) olarak yolun daha başında.

Bol kazançlar.

Yukarıdaki yazıyı bir grupta yazdığımda tarih 26 Mart 2018 saat 13:54'tü ve başıma geleceklerden habersiz şevkle daha da yatırım yapma kararı aldım. Tabi kripto paralar yüksek meblağlar kazandırıp trendin dibi halindeydi ve ucundan köşesinden girmek isteyen arkadaşlar vardı. Yanıma iki arkadaş daha bulup bunun neresine yatırım yapalım derken, Bitmain firması Blake 2b algoritmasına kazabilen A3'ü duyurdu. Siacoin ile ayda tam 20.000$ !!! makina fiyatı da 2000$ civarı. Başladım araştırmaya bu arada da diğer arkadaşlar "nasıl getiririz?nasıl sokarız?" araştırmasındalar. Bende forumları okuyorum eski D3 mağdurlarının yazdıkları biraz endişelendirse de beni, tatlı para düşüncesiyle kulak asmadım. Hadi makinaları alalım diye gece saat 23:00 sıraları konferans yaparken gördük ki ilk 7 saat içinde bütün ürünler satılmış. Eyvah ! e ne yapacağız? Her gaza gelmiş girişimcinin yaptığı gibi KARABORSA... Hemen alibabadan araştırıp bulduk makineleri tabi fiyat 6.450 $ e ayda 20 bin getiriyor nedir ki deyip üç adet geçtik siparişi. Ertesi gün tedarikçiden mesaj "ürünleri diğer ortağımız ebay'de sattığı için teslim edemiyoruz." yazdım e arkadaş stoğunuzda hala görünüyor hem de "8.750$" ?!? gelen cevap "lütfen vazgeçtiğinizi belirterek ürünü iptal ediniz 14-25 gün arasında paranız iade edilecektir." Ben işi inada bindirip "ya yollayın, ya da şikayet ederim" şeklinde kısmen atarlı tutarlı çinli abiyle münakaşa ediyorum (hatta paypal hesabıma 10 $ yatırmayı bile teklif etti), arkadaşlarım tamam uzatmayalım iptal et birini bulduk Türkmüş ama çinde yaşıyormuş onunla halledeceğiz dedi.

Adamla whatsapp konuşmaları şu bu derken adamdan almaya karar verdik. Tabi bu süreç devam ederken dağıtılan A3'ler başladı kazmaya hatta, kazım zorluğu inanılmaz artıyor her geçen gün. Baktık hala 14.000$ dolar getirisi var devam... Bir Cumartesi sabahı kırdık kafayı 6.450$ dan almaya karar verdik. Tahtakale'de, bu Çin'de ikamet eden arkadaşın abisi varmış gittik görüştük tamam dedik alıyoruz siparişi versin. Adam demez mi para hemen gelecek?!? E bankalar kapalı nereden çıkartalım şimdi 19.350 $? yok dedi "Çin de fiyatlar günlük değişiyor, pazartesi farklı olur." Alibabadan biliyoruz 2000$ oynadı bir günde. Aldı bizi bir telaş. Allem ettik kallem ettik siparişi verdirdik. Dolar da 3.71 civarları pazartesi oldu 3.80 ... Neyse dedik, cumartesi günü parayı yolladık sabah saat 9 da. Öğleden sonra aradı "Bir tane bulabildim makine, stokta yok hiç bir yerde" e birader demezler mi adama biz neyin parasını yolladık sana diye. Neyse hafta sonuna doğru buldu arkadaş 3 makineyi. Bu arada getiri düştü 8000 $...

Sevkiyat yola çıktı bizde bir heyecan. en geç 14 günde teslimat. Ben de o dönem çalışıyorum fakat hem çalışıp hem bunlarla ilgilenemeyeceğim diye işi gücü bırakmaya hazırlanıyorum. Nasıl olsa zengin olacağız (HİÇ! :D ) Fakat 3 makina yeter mi? yetmez daha ilk makineler elimize geçmeden bir de Rig kuralım sevdasına tutulduk. Tabi ekran kartı o dönemde bulmak ne mümkün bulsan da fiyatlar fahiş. Ara tara derken önce İzmir'de bulduk 1200 TL kart başına fakat biz aldık ettik diyene kadar tükendi. Sonra Konya'da bulduk aynı kartları fiyat 1900 TL ! Adamlarda 20 adet varmış, yangından mal kaçırır gibi aldık hepsini. İki adet nur topu gibi aylık 1500$ getiren rigimiz oldu 50.000 TL karşılığı. Artık işten ayrılıp yer tutma vakti gelmişti. Ev müstakil olacak, uzak olacak soğuk olacak derken Bolu'da dağın başında tuttuk bir yer. 1900 TL kira + eve girdikten sonra öğrendiğimiz 1500 TL aylık kömür masrafı. Neyse dedik çok kazanacağız problem değil. Bu arada A3'ler gelmek üzere. Rigler başladı çalışmaya keyifle izliyoruz siyah ekran üzerinde akan hashrateleri. Dedik hatta havuz mu açsak acaba. Sunucu kiraladık akabinde program kurulumları, blok senkronizasyonları, denemeler derken boş bir halde duruyordu. Programlarıda internet üzerinde bulunan herkesin kullandığı standart programlardan kurduk. Fakat bir baktıkki hacklemişler serverı :D 800 dolar da para istemişler bitcoin olarak. Bir aylık sunucu adı yok sanı yok nereden buldun da hackledin.

Bu da bıraktığı mesaj :D
If you want to recover your data, then you need to pay $800 to a BTC
(Bitcoin) address: 19fmQpv7PY9b55kmkenxpPQkrUG3YYrqdC
After payment, send your ID and transaction info to our email: [email protected]
and we'll send access info for our FTP with your data.

Messages without transaction info will be ignored, sorry. If you have not paid within 48 hours,
all your data (Databases, logs, critical files, etc) will be used for our purposes
and/or leaked to the public network and sended to all your customers/clients/users

Her neyse aradan geçen 17 günde A3'lerin haberi geldi. Geldi gelmesine de A3'ler gelmedi. Makina başına 1650 $ para daha istiyor, makineleri aldığımız arakadaş. Neden ?!? Gümrükte takıldı... Makine getirileri düştü 4000 $. Velhasıl verdik paraları aradan günler geçti makineler geldi, aylık kazancı 2000$. Tamam peki amortisman 3 ay olsun sıkıntı yok diyorduk. Bu arada da piyasa hızla çakılıyor. 19.000 $ ları gören BTC olmuş 13.000 $ ama rahatız nasıl olsa yükselecek. Telkin ediyoruz birbirimizi. Siacoin 0.06 cent hala güzel getiriyor derken makineleri çalıştırdığımız 3. gün 0.03'lere indik. Ardından kriptoparalar patır kütür dipleri gördü.

Başladık evin kirası ne olacak, yakıt ne olacak, elektrik, su vırt zırt. Yahu işi bırakmış gelmişim yemek nasıl yiyeceğiz. Hadi dişimizi sıkalım hadi kredi kartı, hadi borç harç derken makineleri kapatıp tıpış tıpış işe geri döndüm. Makinelerin şuan attığı taş ürküttüğü kuşa değmiyor. :)

Bugün itibari ile ise makineleri toptan satacağız. Ha fiyatını yazmayacağım çok komik rakamlara vereceğiz. Sırf kurtulalım da moralimiz bozulmasın diye. Geriye kalan ise 153.000 TL'lik borç, 1,5 ETH ve 155.000 Siacoin. :D

Bu arada kriptoparalardan vazgeçmiş değilim hala plan projelerim var fakat bu kadar amatörce ve ihtiyatsız değil.

Herkese bol kazançlar.

Sort:  

@xtre, congratulations on making your first post! I gave you a $.05 vote!
Please take a moment to read this post regarding commenting and spam. (tl;dr - if you spam, you will be flagged!)

Congratulations @xtre! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You got a First Vote

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Congratulations @xtre! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard - Witness Update
SteemitBoard to support the german speaking community meetups
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!