VILLAGE PEOPLE FOOD

in #malaysia6 years ago

Apa kabar kawan kawan steemit. Hari ini saya mahu share atau kongsi masak lemak cili api versi saya.

IMG20180213183947.jpg

Resipi yang sangat mudah dan cepat di masak. Saya suka masak ini kalau saya kesuntukan masa dan saya percaya kamu akan suka resipi ini.

Ok mari kita lihat bahan-bahan dan cara masak ya...

IMG20180213180313.jpg

Ayam dipotong dadu. Agak agak saja. saya guna 1/2 ekor ayam.

IMG20180213181638.jpg

Bawang besar, Bawang merah, Cili Besr, Cili Api, Kunyit hidup potong kecil kecil dan tumbuk kasar.

IMG20180213181917.jpg

Tidak perlu halus ya.

IMG20180213182816.jpg

Cara cara, Masuk kan bahan tumbuk di kuali dan letak santan. Saya guna paket santan saja. Kalau guna yang perah sendiri lagi sedapppp..

IMG20180213183150.jpg

Masukan ayam tadi. Saya letak juga ubi kayu yang baru saya cabut di belakang rumah. Ini ikut suka hati ya. Tunggu mendidih dan kecilkn api. Masak ayam dalam masa 30 menit api kecil ya atau sehingga ayam masak dan ubi empuk.
Perasakan dengan garam sedikit. Siap untuk di makan.

Enak dimakan dengan nasi panas panas.

Cubalah dan komen kalau menjadi. @verasj @golit @annekins @beverlyjoe @arwine @cyrilovie

Love,
kilathecla

Sort:  

The recipe looks very delicious and yummy

@universalpro yes. Its so simple yet you will love the taste. Creamy, spicy and very oriental. Try it and let me know the results ya.

Meleleh Dan ngiler ku tengok ni bagi dunk... Hehehe....

Silakan coba resipi ini. Gerenti sedap

Bisa ni di coba mba resepnya 😊

Sedam nye @kilathecla.
Jom makan telah tibe. Salam dari kami Indonesia Steemit Community

makasih @irwansyah270889. jom masak dan makan hehehe

Iya, jom masak dan jom makan. Melanconglah ke Aceh makcik. Banyak ni pelancong yang piknik ke Aceh..

Iya. Saya pernah melawat Bali dan Lombok sahaja. Mungkin tahun depan mahu ke Aceh.

Baik makcik.
Kami tunggu ketibaannya di Aceh..👏

ok... bisa di atur

Kami sudah upvote dan resteem ke 4494 follower yah.. ;^)

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

You have earned 5.25 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.05
Server time: 13:26:23
Account Level: 0
Total XP: 43.65/100.00
Total Photos: 8
Total comments: 2
Total contest wins: 0
When you reach level 1 you will start receiving up to two daily upvotes

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank