Türk Indie Boktanlığı!

in #music6 years ago

Merhaba arkadaşlar yazıma ho... Hep bu şekilde bir giriş yapmak istemişimdir. Popüler olduğu için mi yoksa gerçekten güzel bir giriş mi bilemiyorum.

Bildiğiniz gibi son 5 yıldır tüm dünyada ve hiçbirşeyden eksik kalmayan canım ülkemde "İndie" furyası müzik piyasalarında kendilerine güzel yerler edindi. Konserlere insanlar doluştu, "Abiiii yüzyüzeyken konuşuruz çok cooooooolll" veya "Bikinisinde astronomi çooook güzel şarkııeeeyyaa" tarzı konuşmalara şahit olduk. (Yok öyle kararlı şeyler grubunun ilk albümünü bende çok severim. Gitarist reislerinin o albümden sonra ayrılmasından mı artık detayı bilemiyorum onlarda bi boka sardı.)(önceki cümleyi neden parantez içine aldım bende bilmiyorum.)

Şundan kesinlikle eminim ki çoğu erkek ve kadın arkadaşlarımız bu müzikleri bir ilişki kurma aracı olarak kullandı. "Kanka ADAMLAR konserine gidek kız kaldırırız" (erkek tarfında olduğum için böyle bir cümle yazmak istedim. Kadın arkadaşlarımızda yoruma kendi duydukları cümleleri yazsın. Kulaklarımızı tekrar kanatalım.) Konuşmaları duymamazlıktan gelmeyin. Hepinizin kulakları bu cümleleri duydu. Birisi çıkıp demiyor ki "Çok kaliteli müzik yapıyorlar. Kesinlikle müzik tarihimizde yerlerini sağlamlaştırdılar." Adama dönüp HASSİKTİR çekerler...

Bugün bu furyanın yavaş yavaş söndüğüne inanıyorum. Nedenine gelirsek çünkü içi "BOmBOOOŞŞŞŞ". Kardeşim sen bu müziğin içinde ne anlatıyorsun? Mesajın kime? Hangi sosyal konuya değiniyorsun? Hee ben müzik tarihinin en boktan ve gereksiz (YOREKOK reise burdan selamlar) bestelerini icra ediyorum diyorsan saygı duyarım ama böyle birşey içerisinde de değilsin. Hele hele rockstar havaları beni bitiriyor. Hatta bir ara herkes bazı grupların vokalinin sarhoşluğunu konuşuyordu.

BRAVOOOOO ROCKSTARLANDINIZ.

Sinirimi yeterince boşalttığıma inanıyorum. "Sakin ol şampiyon" dediğinizi duyar gibiyim. Kimseye burada nutuk çekmiyorum. İnsanlar istediği müziği dinler. BANANE :) Ben sadece kendi eleştrimi dile getiriyorum.

İşin dinleyici bouyutunu unutmamak gerek. Arkadaşlar klasik arz talep dengesinden başka birşey değil. İnsanlar bu müziği talep ediyor. İnsanların içindeki bu boşvermişliği oluşturan sistemi ayrıca eleştirmek gerekiyor ona sonra değiniriz.

Yeni nesile (2000 doğumlu ve sonrası) gereksiz bomboş geçirilerek daha fazla kaybedecek zamanımızın olmadığını ilham aşılayacak şekilde anlatan bir furyanın çıkacağına inanıyorum.

*Türkçe öğretmenlerimi saygıyla andığınızı biliyorum ama onların bir suçu yok yazıdaki bütün yanlışlar tamamen benim salaklığım.

Sort:  

@ephemeris, welcome and congratulations on making your first post! I gave you a $.02 vote! If you would be so kind to give me a follow in return that would be awesome!

İlk iki paragrafı okudum sonrasında okumadım neden çünkü merak edip araştırırım neymiş bu diye sonra o şey hoşuma gitmez ve varlığından haberdar olurum. Çünkü daha önce başıma geldi. Beyaz Show da Justin Bieber ve selana gomez ayrılığı hakkında ne düşünüyorsunuz diye soruyorlar yurdum insanıda teyzeler amcalar cevap veriyor komik bişey tamam. Merak ettim kimmiş bunlar diye o dakikaya kadar varlığından haberdar olmadığım bu boktan insaları tanımış oldum. Bu ders oldu bi daha böyle yazarın saçma bulduğu şeyleri merak etmemek için okumuyorum. Bu bahsettiğin şeyin varlığından haberdar değilim. Sanırım Justin Bieber gibi boktan bişey eğer öyleyse yorum yap kardeş. Haklısın okuma de bana.

İşte aradığım temiz bir kafa. Haklısın asla okuma.

Eyvallah sağolasın