#hashtag ??

in #nederland5 years ago

Naamloos-1.jpg



Gisteren heb ik goede en leuke reacties gekregen op de eerste post van het support.verhp11 account.
@wakeupkitty heeft een aantal goede bruikbare tips gegeven die ik zeker meeneem in de verdere ontwikkeling van het geheel. Dank daarvoor.

Ook werd er aangegeven dat het wellicht lastig wordt of is om überhaupt Nederlandse Steemians te binden aan een 'soort van community' . Veel Nederlanders spreken en schrijven Engels en doen dat op Steemit ook, velen hebben dan ook geen reden om dit in het Nederlands te doen. Ik deel die mening in zeker zin, er zijn verschillende initatieven geweest om Nederlanders meer te koppelen en dat is tot op heden nog niet echt gelukt.

Ik zet in die zin dan ook laag in, mijn doel is om meer Nederlanders op Steemit te krijgen en met dit account en gebruikte hashtag een uitvalsbasis te bieden met allerhande info die nuttig kan zijn. Verder natuurlijk het delen van ervaringen etc.

Dus mijn vraag aan jullie, welke hashtag zullen we gaan gebruiken als vaste hashtag voor Nederlandste steemians en dit account:

  • Nederland
  • Nederlandstalig
  • Dutch
  • Holland
  • Of een eigen voorstel?

Ik ben benieuwd !! en als jullie input hebben, meer dan welkom natuurlijk

Groet,

Peter

Sort:  

Nederland is de meest geschikte wie weet wat er nog tevoorschijn komt.

Dutch vind ik raar als je in NL schrijft en wie geen Engels kan gaat daarop niet snel zoeken.

Holland is Noord en Zuid-Holland.

Nederlands zou mij liever zijn (doelend op de taal)

Ach noch 1 opmerking over de titel van de vorige post... het klinkt een beetje als een oproep tegen niet nederlanders... misschien veranderen in Nederlandstaligen...

Of: Voor Nederlands hier.

Check :) Dank je wel en je hebt gelijk met de titel van de vorige post, aangepast.. :)

Ik gebruik eigenlijk altijd "Nederlands", dus de naam van de taal. Verder schrijf ik ook meestal in het Engels.

Ik ben het volledig eens met @erikklok
#nederlands lijkt mij een betere # dan #nederland

Nog een tip die je misschien kan gebruiken:
Bovenaan het steemit account (onder de banner) is er een mogelijkheid om een link naar een website/pagina te zetten.
Je zou een pagina kunnen maken waar alle Nederlandstaligen opgelijst zijn.
Als iedereen die daarop staat zijn/haar toestemming daarvoor geeft is er ook geen probleem met de privacy wetgeving.
Zo kan iedereen onmiddellijk toegang tot "ons" clubje, en/of kan deze verder aanvullen door het te melden via een post.

Goed idee, ik ga even kijken hoe we dat in kunnen vullen !!

Congratulations @support.verhp11! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got a First Reply
You received more than 10 upvotes. Your next target is to reach 50 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Je zou eventueel andere Nederlandstalige Steemians direct kunnen benaderen want er is geen garantie dat deze "posts" überhaupt tegen komen. Feelx, hettyrowan, soyrosa, exyle, om er maar een paar op te noemen.