You are viewing a single comment's thread from:

RE: Gevolgen van het leed ... dat PESTEN heet.

in #nederlands6 years ago

Dankjewel voor je reactie @jel! Ik begrijp uiteraard je reactie en ik snap helemaal wat je bedoelt dat niemand van 0 euro per maand kan leven in een land als nederland. Maar wat ik daarmee bedoel is dat ik zelf momenteel echt 0 euro inkomsten heb per maand. Mijn partner werkt fulltime en heeft dus uiteraard wel een inkomen, dat ligt net iets boven bijstandsniveau ... en dus houden wij samen idd niets over per maand, maar is het ook dus echt zo dat IK zelf 0 euro per maand aan inkomen heb. Het is niet dat ik op straat leef, het is ook niet dat ik geen eten of drinken heb ... integendeel. Daar kom ik niets in tekort, maar iets extra's zit er vrijwel niet in. Het is voor mijn partner hard werken om alle vaste lasten te betalen, we kunnen er geen auto meer door rijden, we stoken geen CV, (omdat we achteraf wonen moeten we dat via een gastank naast het huis en zo'n propaangastank vullen is ook geen grapje qua kosten), dat gaat allemaal niet meer nu. We zitten niet in de kou omdat we dus een paar petroleumkacheltjes laten branden. Maar een eigen inkomen om zelf ook weer eens geld op mijn rekening te hebben, en om de kosten voor mijn partner te drukken en gewoon de helft van de lasten te kunnen betalen ... dat is wel hard nodig.

Ik hoop ook dat ik met dit verhaal mensen kan helpen om een verleden van Pesten bespreekbaar te maken. Ook om te laten zien dat niet alles negatief hoeft te blijven ... en ook dat je nooit te oud bent om alsnog te proberen je dromen waar te maken! Ik ga jou ook volgen, en even kijken naar je blogs.

Sort:  

Misschien dat Steem dan de start kan zijn van jouw eigen inkomen. Ik gun het je in ieder geval van harte. Heb ook je andere blogs gelezen, je kan erg mooi schrijven. Dus wat dat betreft volop kansen hier.

Ik ben niet z'n schrijver. Dus ik moet je helaas teleur stellen, er valt weinig van mij te lezen.

Dankjewel voor je compliment. Ik hoop ook dat Steem een nieuwe start kan zijn :-)

Als ik je antwoorden zo lees denk ik dat het wel meevalt en dat je gewoon eens er voor moet gaan zitten. Iedereen heeft wel iets waar hij / zij veel over weet te vertellen, en als je van veel dingen een beetje weet kun je ook daar over schrijven toch? Ik gun het jou ook!