Waarom ik gek ben op cryptomunten

in #nederlands7 years ago (edited)

Cryptocurrency.jpg


Hoe ik anders denk...

Al van toen ik klein was hield ik niet van regeltjes en begreep ik ook niet waarom iedereen zo angstig rondliep in de wereld, ik dacht bij mezelf is dit nu later wat ik zie? Maar hoe meer ik begon te begrijpen dat geld de oorzaak was hoe meer ik een afkeer kreeg over ons systeem.

Ik had totaal geen zin om zo te leven, natuur en rust spraken me meer aan maar dit was ondenkbaar geworden in onze moderne samenleving. Na het behalen van je diploma kon je zonder tegenwerken mee doen in de ratrace...

Een systeem mooi gemaakt om mens te hypnotiseren onder de ontelbare leuke en noodzakelijke artikelen die bij je leven horen en hoe meer je koopt hoe liever het iedereen heeft. Op zich lijkt het me ook logisch als een wereld rond crypto bestaat, je ze op de een of andere manier moet verdienen maar het systeem zit mooi in elkaar voor hen boven ons...

De centrale banken en de politiek

De banken en al de politiek rondom verdienen zoveel geld aan de werkende mens om een zogenaamde samenleving te crëeren dat het maffioos is geworden. We zien het wel in ons dagelijks leven, de parkeermeters schieten als paddestoelen uit de grond, elke dag worden er nieuwe wetten gemaakt waarop bij overtreding men graag wat extra centen op hun eigen rekening plaatst en zo kunnen we blijven doorgaan.

Als je weet dat bij een employee tussen de 52 - 55% van zijn loon naar de overheid gaat weten we al genoeg, maar dan heb ik het nog maar alleen over ons loon. Elke handeling die we uitvoeren zijn bijna voorzien van extra taxen maar de mensen zijn er aan gewend geraakt, onze hardware is met deze  software geprogrammeerd. 

Het is normaal geworden om zoveel af te geven voor een goede samenleving...tot je dagelijks naar het nieuws kijkt...lijkt er toch iets mis te gaan met de investeringen in de samenlevingen.

In 2012-2013

Ik was bij een vriend op bezoek en die vertelde me over een virtuele munt de bitcoin. Ik had er nog nooit over gehoord en was ergens wel benieuwd. Toen hij vertelde dat het werd gebruikt om geld wit te wassen, en je er alles met kon kopen wat je maar wou, begreep ik al snel waarom dit wel een succes zou kunnen worden al leek het mij dan alleen voor underground zaken.

Ik besloot er niet verder op in te gaan want de munt stond toen al 2-3 dollar. Ik ging niet investeren in virtuele niet tastbare munten.

Maar zoveel jaren later toen ik het nieuws vernam dat deze bitcoin al 1200 euro waard was ging ik toch even zitten...had ik toen maar een investering gedaan van pakweg 1000 euro. Ik zag mezelf eventjes genieten van een wit strand...lekkere temperaturen...en wat cocktails :)

Helaas lig ik daar niet maar gewoon thuis op de bank, zoals iedereen te genieten van zijn weekendje vrij als de doorsnee werkmens.

Een nieuw tijdperk?

Crypoturrencie is iets wat nu wel mijn aandacht kreeg. Ik begon er veel over te lezen, youtube filmpjes te bekijken en te leren wat een cryptomunt nu eigenlijk is.

Het is volgens mij een fantastsich gegeven dat je nu je eigen bank kan zijn, geen extra kosten en niemand die inzage heeft over jou vermogen en dit los van de waarde die een munt kan behalen. Na al die tijd heeft bitcoin zich bewezen dat het een krachtig middel is om onafhankelijk te zijn van banken.

Het is een teken dat we als mens terug wat meer rechten mogen hebben over onze financiële zaken en dit is dan ook direct de krachtigst recht die we kunnen behalen als vrije mens.

Er zijn nu heel veel munten waaronder ook veel scam, maar op termijn zullen alleen die overblijven die een echte oplossing te bieden hebben...open staan voor transparantie...en goede projecten op lange termijn bekijken. Bitcoin heeft ons al veel geleerd en daarom staat hij zeker mooi op zijn eerste plaats in de cryptowereld.

Maar er zijn nog meer mogelijkheden met de blockchain zoals we nu zien met dit sociaal platform steemit die ons terug wat meer vrijheid kan bieden op gebied van social media.

En nog veel mooie projecten zullen volgen en ons als mens beter maken...Er zullen gelovers zijn en mensen die er nooit van zullen houden maar uiteindelijk denk ik als we de digitale evolutie zien je het niet meer kan ontwijken.

JP



Sort:  

Mooi geschreven blog. Ga je volgen!

Hartelijk dank, bij deze volg ik je ook 😉