Avrupa'nın astronotları neden Çince öğreniyor?

in #news6 years ago

ABD ve Rusya, şu andaki tek büyük uzay milletleri değil.Çinde bu alanda çok ileride

Matthias Maurer'ın Çin astronotlarıyla denizde hayatta kalma eğitimi için kaydolduğunda beklediği şey değildi.

Alman Avrupa Uzay Ajansı (Esa) astronotu “Çok güzel ve rahattı” diyor. “Ben orada salyada yüzüyordum, gökyüzüne bakarken - sadece bir müziğe ihtiyacım vardı ve bana gerçek bir Hawaii tatili hissi verecekti.”

Bu çalışma, geçen yıl Pekin'in güneydoğusundaki bir saatlik uçuşla kıyı kenti Yantai yakınlarındaki yeni inşa edilmiş bir eğitim merkezinde gerçekleşti. İki hafta boyunca Maurer ve diğer Esa astronotu Samantha Cristoforetti, Çinli meslektaşlarıyla birlikte yaşadılar ve çalıştılar.

Maurer, “Birlikte eğitim aldık, Çin astronotlarıyla aynı binada kaldık, aynı yemeği paylaştık ve oldukça yoğun bir deneyimdi” diyor Maurer. “Bir ailenin parçası olmak gibi hissettim - bir apartman kiraladığım ve meslektaşlarımı sadece iki veya üç saatlik bir eğitim seansında görebildiğim Houston'da olmaktan tamamen farklıydı.”

Diğer uzay ajansları, astronotların birlikte çalışmasına yardımcı olmak için özel takım oluşturma egzersizleri yürütürken, Çinliler daha temel bir yaklaşımı benimsemişlerdir.

Maurer, “Çinli astronotlar tatillerini birlikte geçiriyorlar, birbirlerini iyi biliyorlar, bu yüzden erkek kardeşler gibiler” diyor Maurer. “Orada yaşadığımızda, ailelerine çok sıcak yürekli olarak kabul edildiğini hissettik.”