De Realist vs Dromer, keer tekstje schrijven!

in #nl7 years ago (edited)

De mensen die mijn teksten lezen zullen direct inzien, dat mijn schrijffouten die ik schrijf een geschrift is van een letterfretter met een eigen geschriftsel! Ik bied jullie een kijk in mijn hoofd, een open boek van een psychoot die weet dat hij niet zot is, maar kristalhelder denkt in een chaotische wereld waarin ik de schoonheid elke dag zie. Ze noemen mij gestoord, MAAR:

Wat is gestoord zijn? Een goede vraag voor de realist, die zijn dromen heeft opgeven en zijn frustratie projecteer op de dromer die naar zijn mening gestoord en buiten de normen van de vastgeroeste mens handelt. Hoor de realist denken:"Wat een hoogmoedig ventje, wat een arrogante zak, wie is hij dat hij zomaar kan doen wat hij graag doet, hij zou beter gaan werken en een bijdrage doen aan de samenleving"! Ik zie de realisten die eigenlijk alles behalve realistisch zijn, mij bekijken met een veroordelende, afgunstige blik. Als of hij met zijn negatieve attitude en ongelukkige uitstraling een bijdrage is aan de samenleving. Het enige dat hij bijdraagt zijn de zakken vullen van hen die boven hem staan, waar hij weer, op zijn beurt over klaagt! Elke dag moet hij zichzelf uit het bed sleuren door een te lange marathon van hersendodende tv series. Met de ogen naar de grond gericht beweegt hij zich als een moedeloos, verzwakt rund naar zijn werk, wetend wat hem te wachten te sta. Weer die sleur van afbeulend werk die hem lichamelijke kwalen schenken door de stress. Hier is dan wel de Ironie, op zijn werk is hij soms aan het dagdromen om straks weer in zijn zetel te ploffen, en een eer brengen aan de propaganda machine beter gekend als de oow zo machtige Goddelijke Televisie. Hier is dan het meest grappige, terwijl hij naar de televisie kijkt is hij zich al druk aan het maken voor de volgende dag om weer de sleur te moeten ondergaan van een hersenloze job. Hier is mijn open boek en de pagina die jullie nu lezen vanuit mijn hart, IK WAS DIE MAN! Maar:

Wat werkelijk gestoord is! Na een lange bedevaart in mijn innerlijk landschap kwam ik tot het inzicht dat alleen ik mezelf kan veranderen van realist naar een dromer. Nu applaudisseer ik elke ziel die zijn dromen najaagt. Schenk ik alleen maar lof aan zij die de waarheid hebben leren inzien met de ogen van de geest, om uw energie te sturen naar waar je wilt gaan in plaats van te klagen waar je staat. Geheel mijn denken is nu gewijd aan dankbaarheid voor zij die hun dromen waarmaken, Zij zijn nu mijn inspiratiebron, in plaats van een pispaal om mijn frustratie op af te reageren. Gehaal mijn mindset is nu verlicht van het gewicht die mij op mijn zelfde plaats hield. Afgunst op anderen hun succes is weggerot uit mijn geest als de bladeren die vervagen in de winter en 1 worden met de grond. Nu geef ik geen kritiek meer op de dromer maar heb ik geleerd om te luisteren van hoe zij hun dromen hebben waargemaakt. De hoogmoed in mijn hart heb ik aan duizenden stukken geslaan en maak ik met de brokken een nieuw kunstwerk van appreciatie. Door de dromer heb ik nu ook terug mijn dromen opgenomen. Door dat ik nu elke dag geloof in mijn droom lach ik en ga ik dansende door het leven, dit is de ware bijdrage aan de samenleving. Een gelukkig mens is een gevende mens!

Volg uw droom, uw droom schenkt kracht aan zij die hun dromen verloren zijn. Life is good!

Sort:  

Ja mike, je moet eerst weten wat je niet wil om te weten wat je wel wilt. Ik heb ook enorm contrast geleefd en mijn verlangen/vraag was, hoe werkt het leven, hoe kan ik me goed voelen, en toen kwam de filosofie van Abraham Hicks op mijn pad, en me goed voelen is nu werkelijkheid voor me, ik ben heel stabiel nu in me goed voelen (dat gaat steeds gemakkelijker)

Zalig, bij mij juist hetzelfde. Door jou ben ik nu geïnspireerd om een blogje te schrijven van mijn transformatie en de kracht van repetitie ;) ik ga er de boeken in tonen die mijn leven transformeerde. Ik ben op abraham hicks gekomen door "Kevin Trudeau" Heel blij voor jou dat je ook de weg vindt.

Ik zal eens kijken wie die Kevin Trudeau is, ik ken hem niet :-)

zeker doen, veel mensen houden het niet vol om de cd reeks van 12 uur uit te luisteren hahaha, ik luister er nog altijd naar ;)

Thanks for sharing, enjoy the vote!

thank you