Waar gaat dit naartoe

in #nld7 years ago

Ik had er in het verleden al over gehoord maar kon me niet voorstellen dat het ooit zou gebeuren...microchips om ons nog meer te controleren.

Waar gaat dit naartoe...gaan we echt al onze vrijheid afgeven? Wanneer gaat de grote massa wakker worden van deze moderne slavernij?

Hieronder een video over de microchip

Bron: highlmpactFlix

Sort:  

@jean-pierre Ik denk dat de grootste motivatie van het bedrijf vooral is om het personeel veel geld te laten spenderen zonder dat ze er zelf veel zicht op hebben. Nog niet zo erg als het stelen van persoonlijke data maar het doet wel denken aan de vorige eeuw waar mijnwerkers betaald werden in het café van de baas.

Het meest beangstigegende is inderdaad de deuren dat dit opent, het bijhouden van data van de werknemers is fysieke toestand lijkt de volgende stap te worden.

Kleine nuance wel over het microshippen. Ik zou er zelf niet tegen zou zijn in een wereld waar jij alleen zicht hebt op deze data. Het kan helpen om sneller tekorten of mankementen (voedingsmiddelen, ziektes, tekort/teveel aan sport, etc...). Maar als ik iets geleerd heb tijdens mijn loopbaan is dat het vaak niet uitmaakt hoe beveiligd iets is, er is altijd wel een achterpoortje voor mensen met slechte bedoelingen. Ik ga het maar bij een smartwatch houden denk ik :p

Ik kijk er meer sceptisch naar. Als je goed oplet zie je stapsgewijs hoe ze meer en meer in onze privézaken zitten. Terrorisme welke een eigen creatie is kan nu gebruikt worden als excuses om meer controle uit te voeren. Slimme camera's...drones...en we kunnen nog wel even doorgaan...zorgen ervoor dat we altijd zichtbaar zijn. Als het louter en alleen om de veiligheid zou gaan ben ik akkoord maar als je dieper spit zie je hun strategie. Veel die beweringen hebben gedaan hoe alles zal verlopen is al vrij goed uitgekomen. En zoals deze microchip nog op vrijwillige basis is denk ik dat het in de verre toekomst een verplichting zal worden en ze zoals in het filmpje elke beweging van je kunnen traceren. Ik ga het ook,houden bij een smartphone 😀

Inderdaad die wereld zal een utopie blijven vrees ik :D