You are viewing a single comment's thread from:

RE: RR - Ramtareward - SteemitSkolen som betaler deg - Formatering del 2 - Utgave 8

in #norway7 years ago

så bra! endelig en som har forstått at det ikke er vits å laste opp 16MP bilder, steemit viser bare etpar hundre pixler uansett!
det er flere måter du kan gjøre dette på, jeg pleier å skallere ned bildet før jeg laster det opp på steemit, siden da er den faktiske størrelsen på bildet mye mindre enn orginalt. til dette bruker jeg open source programmet GIMP.
det er også mulig å skallere ned bilder med kommandoer, men da er fortsatt bilde størrelsen like stor og folk må laste ned hele bildestørrelsen for å se posten, anbefaler derfor å bruke GIMP
slik gjør du:

  1. åpne bildet i GIMP (høyre klikk- open with.. GIMP)
  2. trykk på fanen "image" så på "scale image"
  3. velg størrelse, jeg pleier å bruke 800x600 da blir mine bilder 0,1-0,3MB store.
  4. trykk "file" så på "export as..." eller bare trykk CTRL+SHIFT+E

lurer du på noe er det bare å spør :)