You are viewing a single comment's thread from:

RE: Welcome to the Garage Sale continuation Issue 2 - Velkommen til garasjesalgets forsettelse utgave 2

in #norway6 years ago

For guds skyld @Flatman, du må jo si i fra til meg når du skal hit for å fiske gjedde!!!
Jeg har jo 100-vis av gode plasser for stor gjedde. Har også noen store, feite damer på samvittigheten :)
Guider deg gjerne slik at vi i vert fall kan sikre deg en minst 5 kg, kanskje så mye som 10.
Bare hyl ut når du kommer og har lyst

Sort:  

Ja det skal jeg gjøre, det blir jeg jo nødt til, da det er du som vet hvor det skal fiskes :D
5kg sier du?!10kg?! :O tror jeg må ta med alt av fiske utstyr jeg har i tilfelle noe går i stykker.
må jeg ha stål line eller funker det greit med fireline?

5 kg skal i vert fall være grei skuring så lenge du har noen timer å sette av i løpet av kveld/natt.
Vi bruker stålvaier som fortom. Alt annet blir klippet i stykker av sylskarpe gjeddetenner.
Er vi heldig får vi stor Gjørs som bifangst.

jeg kommer nok til å sette opp hengekøya i skogen ved vannet, så jeg har nok av timer å slå ihjel.
da må jeg skaffe meg stål fortom og lære meg å bruke fluestanga mi som ligger å støver ned.
er det noen spesielle fluer den biter best på? våt eller tørr? hvis du har bilder av noen bra fluer hadde vert kjekt, så jeg kan lage meg etpar

Etter gjedde er det ikke så ofte jeg bruker flue faktisk. Her går det mer i Wobblere eller agn.
Men, vi kan godt teste ut flue også. Da er det store fluer i skrikende gule og grønne farger, hvit og rød eller man kan fiske med mus imitasjoner.
Men, skal vi ta de store på sommeren er det meite med mort eller laue som gjelder. Da fisker vi fra land fra tidlig kveld til litt ut på morgenen.

Da skal jeg gå til anskaffelse av stålfortom, tror jeg kan glemme fluestanga, kan ikke med den uansett.. tror jeg har liggende en wobbler eller to, så da er jeg snart klar for monster fiske!