Kvitveis og humle. Windflowers and bumblebee.

in #norway6 years ago (edited)

Når det vert varmare i vêret, kjem insekta fram. Her har eg teke med eit par bilete av humle som besøkjer ein kvitveis (Anemone nemorosa).
Det finst 35 artar humle i Norge, og eg vil ikkje prøva å bestemma kva humle som kryp på denne kvitveisen.
Ein vakker blomst og eit fint og nyttig insekt som på denne årstida, er i gang med eit svært viktig pollineringsarbeid.

When the weather gets hot, the insects come on the flowers. Here I have a couple of pictures showing a bumblebee who visits a windflowers (Anemone nemorosa).

There are 35 species of bumblebee in Norway, and I do not want to decide what type of the bumblebees which are on this flower.
A beautiful flower and a nice and useful insect that is undergoing a very successful pollination work this season.

Skjermbilde 2018-05-09 kl. 18.28.19.png

Skjermbilde 2018-05-09 kl. 18.25.21.png

Skjermbilde 2018-05-09 kl. 18.32.15.png

Skjermbilde 2018-05-09 kl. 18.35.08.png

Sort:  

Fine bilder @Siggjo og for en søt liten humle da :)

Takk for hyggeleg kommentar @Gyldenhorn.
Fint at du likte humla ôg.

Med vennleg helsing
@Siggjo

Dette var kjempefine bilder av hvitveisen. Her fikk du virkelig med mange detaljer fra blomsten! Selv om vi har 35 humler i Norge er de ofte nokså enkle å artsbestemme, men det krever at man har litt flaks når man tar bildet, slik at man får med kjennetegn som mønster på kroppen, og form på antenner. Her så man antennene godt, men vanskelig å se mønsteret skikkelig. Så jeg tror ikke jeg skal prøve meg på denne jeg heller ;)

Hilsen @valth

Mange takk for anerkjennande vurdering av bileta av kvitveisen @Valth
Det var hyggeleg.

Med vennleg helsing
@Siggjo

Hva en fantastisk anemone Dubravnaya ))
Og bumblebee så nær ikke har sett før. Takk for at du viste.
Du er en fantastisk fotograf!
Jeg har så klart ikke jobbet for å fange insekter )

Bravo, @siggjo Veldig fint at du gjorde det

Med vennlig hilsen, @singa

vi har i fjellet den kalde bumblebee )

Your work is amazing you exactly take a photo of flowers with bee sucking flower extract. Photos of beautiful and extraordinary flowers. @siggjo

fantastisk fotografering, @ siggjo ,, Sommersesongen er det usikkert, men dette er tiden da disse får riktig lys. Din fangst ferdighet er så bra ,, jeg liker det ,, takk for deling ,,
Jeg vil være takknemlig hvis du sjekker innlegget mitt
https://steemit.com/art/@nishuxr/drawing-express-the-unknown-creativity

marvelous photography,@siggjo
i love flowers
thanks