Życie nigdy nie jest czarno białe, to pełna paleta odcieni szarości.

in #photographylast year

Są ludzie, którzy aspirują, albo wręcz potrafią postrzegać życie binarnie, w dwóch kolorach.
Gdy byłem młodszy, uważałem to za jedyny słuszny sposób postrzegania świata i starałem się nauczyć tak robić. Jednak życie bez przerwy dawało mi sygnały, że tak nie jest. Nawet czarno-białe zdjęcia nie są czarno-białe... I tak mógłbym dalej ciągnąć filozoficzne wywody ale nie znajdziecie ich już więcej w tym poście - jestem bardzo słaby w filozofowaniu dlatego oszczędzę wam tego.

_DSC4751.jpg
_DSC4719.jpg
_DSC4746.jpg
2022 sierpień - Zakrzówek

Moja przygoda z fotografią zaczęła się dosyć dziwnie. Nigdy nie przepadałem, za robieniem zdjęć telefonem ale zawsze podobała mi się lustrzanka i jakość zdjęć robionych za jej pomocą.
Moja była dziewczyna, kiedyś zajmowała się fotografią hobbystycznie i twierdziła, że kiedyś do tego wróci. Gdy mieszkaliśmy razem, chciałem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i kupiłem lustrzankę, z myślą, że ona zacznie biegać z aparatem, ja się trochę podszkolę i powstanie nowe hobby. Ale związki jak to związki, nie zawsze są tak trwałe jak chwile uchwycone obiektywem. I tak aparat został, a kobieta nie... 🤷‍♂

_DSC4913.jpg
_DSC4870.jpg
2022 sierpień - Kraków - Estakada Tramwajowa

Zacząłem uczyć się obsługi lustrzanki, o trójkącie ekspozycji, jak uchwycić odpowiedni kadr... Kupiłem sobie pismo "Photographer", żeby dowiedzieć się czegoś z profesjonalnej prasy dla fotografów i tak po trochę wiedza przychodziła, ale powoli. Od listopada 2021 do sierpnia 2022 nie zrobiłem dużych postępów. Czułem, że rozmowa z profesjonalistą, albo chociaż z doświadczonym amatorem bardzo by mi pomogła.

_DSC5215.jpg
_DSC5219.jpg
2022 sierpień - Kraków - Stare Miasto

Jeszcze na dodatek program do obróbki zdjęć, który używałem nie był zbyt udany. Jeszcze zanim kupiłem lustrzankę, znalazłem na Pepperku (taki portal dla cebulaków z promkami z różnych sklepów) świetną ofertę na darmowy program do obróbki zdjęć (konkurent Adobe Lightroom), wystarczy wejść na stronę (niemiecką) wpisać maila i otrzymasz linka do pobrania programu za darmo, na dożywotniej licencji 👀 Oczy jak 5 złoty, za darmo to uczciwa cena więc pomimo, że do niczego mi taki program nie był potrzebny to sobie go pobrałem... I tak czekał sobie na lepsze czasy, aż w końcu kupiłem lustrzankę 😊 No to program mam, lustrzankę mam, kobiety nie mam... Nie ważne... Trzeba robić zdjęcia. Kilka fotek porobiłem. Zacząłem się uczyć korzystać z programu i ogólnie zajęło mi to 2-3 miesiące, żeby poruszać się po nim swobodnie.

_DSC6719.jpg
2022 grudzień - Kraków - Uniwersytet Jagielloński Collegium Novum

Jednak jak już mówiłem, efekty mojej pracy wciąż mnie nie zadowalały. Aż w końcu na lekcjach polsko-ukraińskich @lekcje poznałem @sunriced56, która zajmuję się już kilka lat fotografią i w ramach koleżeńskiej pomocy udzieliła mi kilku lekcji. Dlatego sierpień miałem najbogatszy w wyjścia stricte fotograficzne i z pomocą Niny podniosłem swój poziom wtajemniczenia. Za namową Niny, zmieniłem program do obróbki zdjęć, co dodatkowo podniosło mi komfort pracy. Udało mi się pod koniec tego roku wypracować powtarzalność przy obróbce zdjęć zrobionych w @krolestwo i zacząłem być zadowolony ze swoich efektów.

_DSC6836.jpg
2022 grudzień - Kraków - Park Imienia Henryka Jordana

_DSC6892.jpg
2022 grudzień - Kraków - gdzieś w okolicach Parku Jordana

Najbardziej w zdjęciach podoba mi się to, że mogę uchwycić fajny moment, przyjaźń, miłość, wyraz twarzy, czy piękny pejzaż. Podoba mi się fotoreportaż i dlatego uwieczniam spotkania Towarzystwa Czwartkowego w @krolestwo. Ponadto dobre zdjęcie to wspaniały prezent, pamiątka którą można powiesić na ścianie albo położyć na stoliku nocnym. A gdy pojrzysz na zdjęcie to od razu wracają wspomnienia i uczucia z tamtej sytuacji.
A czy wy też macie takie zdanie o zdjęciach?