Zawód Account Manager - co właściwie robię?

in #pl-artykuly6 years ago (edited)

Jestem Account Managerem, wielu osobom to stanowisko nic nie mówi. No tak, jakieś dwa obce słowa co mogą znaczyć? Dziś opowiem, jak wygląda moja praca, co robię, czym się zajmuję.

Screenshot_2.png

W wielkim skrócie zajmuje się obsługa klientów. Ktoś może pomyśleć, ale Pani Jadzia w sklepie na osiedlu też się zajmuje obsługa klientów na dziale z warzywami. To co ty właściwie robisz? Nie potrafię krótko zdefiniować stanowiska. I w każdej firmie może się nieco różnić zakres obowiązków na stanowisku account managera.

U mnie wygląda to tak. Mam pod swoją opieką kilku-kilkunastu klientów. Dbam i stare buduje z nimi dobre relacje. Moi klienci mają co jakiś czas problemy lub sprawę do mnie. Jestem pierwszą osobą, która się o tym dowiaduje. Moim zadaniem jest im pomóc, udzielić informacji, szybko zareagować. Najczęściej dalej idę do specjalisty lub jeśli wiem jak pomóc, robię to sama. Muszę być takim człowiekiem orkiestrą i trzymać rękę na pulsie. Nigdy nie ma dwóch takich samych dni. No i wszyscy klienci chcą wszystko NA JUŻ! Muszę umieć decydować co wymaga interwencji, a co może faktycznie poczekać.

Współpracuje z grafikami, działem seo, marketingiem, a nawet programistami. Więc wiecie, muszę z każdej tej działki mieć wiedzę i być na czasie z tematami. Każdy dział to inne charaktery 🙈

Moim zadaniem jest koordynowanie zadań i pilnowanie terminów ;)** Dedlajny na każdym kroku. No i asap poganiany asapem** Muszę umiejętnie manewrować terminami, aby wszyscy wyrobili się na czas i klient był zadowolony! Codziennie gaszę jakieś małe pożary, ale też przynoszę dobre wieści w postaci lepszych wyników sprzedaży czy zasięgów.

Ostatnio zostałam rzucona na głęboką wodę i koordynuje dużym projektem dla jeszcze większej korporacji. Kosztuje mnie to dużo nerwów, ale czuje, że dużo się uczę każdego dnia.

Czy jest na sali jakiś Account Manager albo Key Manager, jak wygląda Wasza praca? A może jesteś project managerem i robisz podobne rzeczy?

Sort:  

Przynajmniej się nie nudzisz :)) kontakt z klientem byłby dla mnie nie do przejścia, ale z opisu wynika, że Twoja praca jest bardzo ciekawa no i dynamiczna :) Najważniejsze to lubić to co się robi, a mimo tych małych nerwów to chyba lubisz to co robisz?

Tak, lubię. Ale czasem natłok "pożarów" potrafi przytłoczyć. Ale dzielnie daje rady :) Co robisz w tyskim razie na co dzień?

Dorobiłam zadanie już wiem czy się zajmujesz! Życzę sukcesu

Dziękuje :))

I just upvoted You! (Reply "STOP" to stop automatic upvotes). Do społeczności: Jeżeli uważasz że głos został przyznany niesłusznie, przedstaw krótkie uzasadnienie w odpowiedzi do tego komentarza.