[Poradnik] Jak wycofać tokeny z konta Bittrex na portfel Steemit!

in #pl-artykuly6 years ago (edited)

Jako że nazbierało mi się już jakiś czas temu sporo tokenów i postanowiłem zrobić z nimi coś pożytecznego postanowiłem przelać je na Bitrexa i „pobawić się” trochę w handel na giełdzie aby nieco je pomnożyć. O ile przelanie ich na konto bittrex było banalnie proste i nie wymagało jakichś wielkich poszukiwań gdyż pierwszy lepszy tutorial znaleziony na Steemit pozwolił mi szybko i sprawnie to zrobić, to droga powrotna okazała się jednak zagwozdką.

Gdy już wyhandlowałem kilka dodatkowych tokenów które chciałem na próbę przelać z powrotem i zasilić swój SteemPower napotkałem na problem powtarzający się nieustannie za każdym razem gdy chciałem wysłać urobek wg instrukcji znalezionych na steemie w postaci informacji:

Invalid:

"The address you submitted is not valid for the STEEM network. Cancel this withdrawal and resubmit it."


Długo głowiłem się o co chodzi i co robię źle gdyż bylem pewien że adres który podaję jest poprawny i wszystko robię dobrze. Masa pozytywnych komentarzy pod poradnikami którymi się kierowałem, dodatkowo utwierdzała mnie w tym błędnym przekonaniu. Jednak oczywiście jak to zwykle bywa, winna temu była niewiedza oraz nieaktualne poradniki.

Okazuje się bowiem że odmęty blockchaina pełne są przestarzałych artykułów, które wprowadzają czytelnika w błąd sugerujących metodę która już nie działa.

Dodatkowo zauważyłem że po polsku również ciężko znaleźć coś na temat wypłacania tokenów z giełdy z powrotem na nasze konto Steemit(chociaż być może źle szukałem gdyż skupiłem się głównie na angielskojęzycznej społeczności). Tak czy siak, to właśnie zmotywowało mnie do napisania tego wpisu, który mam nadzieję posłuży innym podobnym do mnie noobom, w uniknięciu podobnego problemu;)

Dosyć więc tego wstępu i czas przejść do konkretów:

Zacznijmy więc od tego jak się tego NIE robi:


Większość tutoriali na które natrafiamy gdy wpisujemy frazę „Withdraw STEEM from bitrex” takich jak chociażby ten:

https://steemit.com/bittrex/@cryptos/how-to-transfer-steem-from-bittrex-to-steemit-com

...informuje nas że w celu wycofania swoich tokenów należy posłużyć się tzw Kluczem publicznym MEMO rozpoczynającym się od STM znajdującym się w Portfel>Uprawnienia, który należy wkleić w pole Address w okienku które wyskoczy nam gdy naciśniemy w swoim portfelu na Withdrawal czyli tu:

bittut.jpeg

Wydaje się to logiczne zważywszy że gdy WPŁACAMY pieniądze na Bittrex, również musimy użyć Klucza MEMO wygenerowanego przez bittrex. Dodatkowo nazwa rubryczki Address również nasuwa na myśl coś ala MEMO.

Okazuje się jednak że o ile kiedyś rzeczywiście tak było, dziś w polu tym należy podać jedynie swojego nicka ze Steemit!, natomiast inne rozwiązania nie działają i zwracają powyższy błąd. Pole tag nie służy natomiast do podawania nicka( jak w drodze pokrętnej dedukcji wywnioskowałem;) ), a do przekazywania wiadomości.

Jak więc wypłacić poprawnie tokeny z Bittrex?


Gdy już przejdziemy do zakładki Wallets i zobaczymy taką stronę na której po wpisaniu w polu Find nazwy naszej waluty, wyświetlą nam się BTC oraz STEEM

bitrex1.jpeg

...klikamy na ikonkę withdrawal i oczom naszym ukazuje się formularz, gdzie w polu address wpisujemy poprawna nazwę swojego konta steemit, co ważne BEZ znaku „@”.

bit.jpeg

Pole Tag pozostawiamy puste (ew piszemy jakiś komentarz w stylu „Moje tokeny z bitrex ;)” ), natomiast pole Quantity uzupełniamy sumą jaką chcemy wypłacić.

Gdy już wypełnimy formularz naciskamy oczywiście przycisk WITHDRAWL STEEM po czym musimy zatwierdzić transakcję naszym hasłem lub kodem z google authenticator, jeśli mamy ustawione podwójne zabezpieczenie.

Transakcja oczywiście nie dokona się od razu.. minutę albo dwie będzie widniała w zakładce:

Pending Withdrawals


..jako „Authorized” jednak już po chwili Tokeny powinny pojawić się na naszym koncie steemit którymi możesz zasilić swoje konto aby upvoteować ten artykuł większą siłą głosu w podzięce za pomoc :D ;)

Mam nadzieję że poradnik przyda się jak największej liczbie osób a także zapraszam do czytania innych moich wpisów

UPVOTE <> FOLOW <> RESTEEM

Zezwalam na użycie tego poradnika przez @michalx2018x w celach promocyjnych.

Sort:  

Jak najbardziej chociaż jeszcze nie wiem jak to do końca ma działać i czy @fervi nie wywali mnie ze swojego boota no ale generalnie było by miło szczególnie ze rpgówców jest tu mało i te posty zazwyczaj kiepsko zarabiają..


to szkoda. jakby nie mogło być tak żeby cała społeczność zarabiała więcej dzięki 2 botom a co z tym idzie wszyscy mieli by więcej tokenów SP i zarobki były by jeszcze większe... a czemu ma przestać działać bo się nie doczytałem takiej info?


a no jak najbardziej ;)

Dobrze że to przygotowałeś bo czeka mnie ta procedura w najbliższym czasie, więc zaoszczędzę dużo czasu a pierwszy raz zawsze najtrudniejszy. dzięki.

To się ciesze że chociaż jednej osobie się przyda :)

Dodatkowa wiedza zawsze przydatna :) Nawet jak nie przyda się mnie to może ktoś inny skorzysta... Resteem :)

Bardzo przydatne, dzięki :)

tak a gdzie to jest? nie mówię ze niema ale jak przeszukiwałem ich faq to nie znalazłem. Co więcej pisałem do supportu w tej sprawie tyle mi pomogli ze polecili wyczyścić ciasteczka a jak nie poszło to powiedzieli ze nie mogą pomóc ;] ponadto tak jak pisze zasugerowałem się tutkami z steemita. Błąd głupi i banalny ale dla nooba z ograniczoną ilością czasu poważny :P