You are viewing a single comment's thread from:

RE: #7 Co ma w głowie weganin?

in #pl-artykuly6 years ago (edited)

Właśnie o tym mówię.
Piszesz publicznie do świata, więc jest szansa że komuś ze świata się to nie spodoba i zaatakuje cię, być może nawet ostro i bezpardonowo. Musisz po prostu liczyć się z takimi reakcjami za każdym razem jak się wypowiadasz (nie ważne czy publicznie czy nie). Tak po prostu jest że ludzie mają różne zdania i różnie na poglądy innych reagują. Wszystko co cię spotyka i co opisałaś jest po prostu konsekwencją twojego wolnego wyboru, a jak mówiłem wolność oznacza odpowiedzialność.

Twierdzisz że opisujesz fakty, ale nie jest to prawda. Używasz obraźliwych określeń i porównań mających nawiązywać do okropnych zbrodni przeciwko ludzkości.
Tutaj masz definicję holokaustu. Nie ma tam nic o zabijaniu zwierząt. Jest o zabijaniu ludzi i w dodatku nie dowolnych ludzi a konkretnie ludzi wyznania mojżeszowego. Czyli jest bardzo precyzyjna definicja holokaustu a rozszerzanie jej jest zazwyczaj chwytem retorycznym, opinią a nie faktem. Nazwanie zabijania zwierząt hodowlanych holokaustem to nie są fakty, to jest twoja ich interpretacja, w dodatku w oczywisty sposób agresywna i obraźliwa.

I ostatnia rzecz. Tematy nie są kontrowersyjne dlatego że ktoś tak uważa lub nie.
Jak coś jest kontrowersyjne to nie znaczy że jest złe lub dobre. Nie oceniam tutaj twoich wyborów życiowych, mówię tylko że postawa którą przyjęłaś wzbudza spory i dyskusje a czasem nawet agresję. Cały artykuł który napisałaś wprost dowodzi że temat weganizmu i wegetarianizmu jest kontrowersyjny. Bo zgodnie z definicją kontrowersja to rozbieżność opinii pociągająca za sobą dyskusje i spory zatem kontrowersyjny temat to taki w o którym ludzie mają różne opinie i na temat którego prowadzą dyskusje i spory.

A co sprawiło że zainteresowałem się wpisem? To że mam bardzo odmienne od ciebie poglądy w kwestii jedzenia mięsa. I swoim komentarzem chciałem sprowokować cię do zastanowienia się, czy aby na pewno poglądy które wyznajesz są jedynymi słusznymi i czy aby na pewno akceptujesz prawo innych do układania sobie takiego jadłospisu jaki chcą?
Bo ja mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie. Że to ty chcesz narzucić innym swoje poglądy i najchętniej jedzenia mięsa byś w ogóle zabroniła. Że to ty oceniasz i krytykujesz ludzi dlatego że mięso jedzą. Dowodzi tego choćby użycie obraźliwych epitetów i porównań w kontekście zabijania zwierząt hodowlanych.

Sort:  

tak, uważam że ludzie którzy jedzą mięso robią źle. taki jest mój system wartości, nigdy nie będę tego popierać i nigdy nie zaprzyjaźnię się z osobą, która je mięso, ale nie zamierzam nikogo do tego przekonywać, ani zmieniać jego przekonań. jeżeli ktoś ma konkretne poglądy według których żyje, to po prostu tak jest, nie oceniam tego. po prostu wybieram, że nie chcę otaczać się takimi osobami. oceniam decyzje - nie ludzi. na Twoim miejscu nie skomentowałabym postu na temat weganizmu, bo po prostu by mnie to nie dotyczyło.

opublikowałam to tutaj, aby wesprzeć osoby podzielające moje zdanie, lub takie, które wahają się co zrobić. jest to trudna decyzja, niesie ze sobą wiele nieprzyjemnych konsekwencji. ale wcale nie musiałoby tak być - po prostu ludzie są zgryźliwi i kochają krytykować - wszystko co piszesz jest "podręcznikowe", słyszałam to już wiele razy. uważam, że powinno się na to zwrócić uwagę. należy krytykować czynienie zła. można mi zarzucać krytykę - ale ja walczę w obronie tych, którzy walczyć nie mogą. a kogo ja krytykuję? tych, którym nie dzieje się żadna krzywda i ciężko jest im zadbać o słabszych, upierają się przy swoich zacofanych poglądach.

czy moje poglądy są słuszne? tam gdzie nikt nie cierpi, tam jest słuszność. po co się kłócić co jest dobre, a co nie? niektórzy wybierają ignorancje cierpienia innych organizmów, a inni nie. ale właśnie tych drugich nie rozumiem.

@runningt żałosne, człowieku jak coś Ci nie odpowiada, to po chol%ere się odzywasz? Ktoś Cię tu zapraszał? Albo ma ochotę czytać te powtarzalne, tępe opinie? Dziewczyna pisze normalną notkę, a Ty tu wyjeżdżasz z tekstami dobrymi na całą książkę. Komu chciałoby się to czytać? Chcesz podyskutować, lub lepiej, pokłócić się? To na forum idź wylewać swoje żale i pretensje. Może jeszcze liczysz, że ktoś tutaj przyzna Ci rację i zmieni swoje poglądy, bo Ty tak uważasz... haha typowy hejcik Internetowy. Idź zaszczepiać swoje mądrości gdzie indziej.


Zdaje sobie sprawę, ale steemit nie kojarzy mi się z np. forum filmwebu, lub innego portalu, gdzie ludzie ochoczo wymieniają swoje poglądy (i na baardzo wysokim poziomie). Co mnie obchodzi opinia człowieka, który komentuje wpis osoby, którą obserwuję? Dokładnie tyle co zeszłoroczny śnieg, lub mniej, a jeśli do tego jest on wypełniony hejtem w stronę stylu życia... Jeśli mój komentarz jest pełen agresji (a to w końcu tylko komentarz) to Ty, drogi użytkowniku nie wiele wiesz na temat agresji, z resztą nazywaj to jak chcesz. Hipokryzji we mnie zero, bo ja nie wjeżdżam na ludzi pod ich wpisami, krytykując z góry na dół ich wiarę, moralność i sposób na życie ( tylko jakiegoś narcystycznego "geniusza", który pięknie się wypowiada pod wpisem, krytykując i obrażając). Jaki ma to sens? Taki jak nasza dyskusja - żaden.

PS. sorry za poziom mojej wypowiedzi, Ty 5 razy edytowałeś/aś swój komentarz, a ja jak jakiś niechluj piszę byle co i nawet nie sprawdzam ortografii... szacun za staranność i spokojne przemyślenie wszystkiego przed ostateczną publikacją. Mogę tylko brać przykład.