Lego Batman Czerwony Karzeł - mądrzy ludzie udzielają mi swoich rad

in #pl-arytkuly2 years ago (edited)

Mądrzy ludzie udzielają mi swoich rad

Lego Batman - czerwony karzeł.jpg

Kiedy zacząłem przygodę z filmami, byłem prowadzony przez dwóch ludzi których zdanie bardzo sobie cenię: Jarosława Cybę, który jest opiekunem kółka AKF Antoniów (ostatnio przemianowanego na Zespół Filmowy Cięcie), oraz mojego Ojca. Ci ludzie diametralnie się między sobą różnią, ale obaj udzielali mi jednej i tej samej rady: krótkie filmy, i śmieszne. Jestem dzieciakiem, robię filmy z klockami lego. To nie jest miejsce na Mrocznego Rycerza. Lepiej kręcić krótkie rzeczy, żeby się na nich uczyć, i kolejne robić lepiej.

No i się posłuchałem.

W czasie prac nad filmem, zaczęły się przemiany społeczne w Stanach Zjednoczonych, co u mnie objawiło się tym, że w sklepie Lego, figurka komisarza Gordona miała skórę o kilka odcieni ciemniejszą niż byłem przyzwyczajony. Ubodło mnie to do żywego, i podczas pisania scenariusza moje myśli naturalnie wędrowały w tym kierunku. Połączyłem to z faktem że miałem zrobić krótką komedię, i w ten sposób narodził się pomysł na Czerwonego Karła.

Kręcenie było krótkie i intensywne. Przyłożyłem o wiele więcej uwagi do budowli i wnętrz, oraz jakości animacji. Jeżeli dobrze pamiętam, to sceny w solarium kręciłem po kilka razy bo jakość mnie nie zadowalała. A potem się okazało że i tak parszywie wyszły, bo ściana po lewej trzęsła się jakby zobaczyła Bogusława Łęcinę z wiertarką.

Nagranie głosów było proste, bo wymagało tylko dwóch ludzi. Dzięki temu mogłem namówić kolegów na wizytę w studiu, i dźwięk był o wiele czystszy niż poprzednio.

Montaż był łatwy, miałem doświadczenie, i nie musiałem dawać żadnych efektów specjalnych.

Koniec końców kręcenie poświęciło znacznie mniej pracy i wysiłków niż poprzedni film, ale poziom satysfakcji też mocno spadł.

Nie jestem zadowolony z tego filmu. Ujęcia są ładne, ale nie ma bijatyk, jest mało Batmana, a żarty są kwestią gustu. Ze Stracha na Wróble, przy wszystkich jego wadach, byłem bardziej zadowolony. Film ten dał mi przynajmniej pewność w jakim kierunku chcę iść: kierunku długich, niedbałych, poważnych filmów akcji.

Tyle z tego wyniosłem.

Filmy które opisuję można zobaczyć pod kanałem yt pod adresem:
https://www.youtube.com/user/stanbujify
Założyłem też kanał na CDA, na wszelki wypadek:
https://www.cda.pl/stanbuj