You are viewing a single comment's thread from:

RE: Pierwiastek męski żąda głosu.

in #pl-autoriposta6 years ago

Dobrze, że nie tylko ja tak mam :D
Często jak chcę poprzeć którąś ze stron i napisać jakiś sensowny komentarz, to po napisaniu spoglądam z 2 perspektywy i del...
Może teraz się uda ;)

Może być tak, że ten wrażliwy i empatyczny facet, którego związek opiera się na szczerości, co wiąże się z pokorą, będą mogli przyjrzeć się jak w lustrze i zbudują razem coś pięknego, opartego na solidnych podstawach, gdzie obie strony zyskują, ponieważ zbudowali potężny konstrukt MY i nawet jako jednostka czują się znacznie silniejsi. I taki facet zrobi wszystko, żeby uchronić, to co dla niego najcenniejsze, w każdy możliwy sposób.
Natomiast ten drugi typ faceta, co opisałaś. Często tak jest, że jego związek jest bardzo płytki i musi łechtać swoje ego różnymi przedłużeniami ego, a wszystko jest oparte na filarach strachu i zazdrości.
To np z takim awanturnikiem z baru po krótkiej kłótni przybije piątkę i napije się piwa, a oberwie się komu innemu ;)

W sumie bym przyznał rację tamtej @waderze

Niby to wiemy, ale i tak podświadome instynkty biologiczne swoje...

Sort:  

Ja też wolę tamten punkt widzenia :)
Trochę z premedytacją przedstawiłam mojego adwersarza jako mężczyznę myślącego stereotypami, który maksymalnie uprościł mój punkt widzenia, wybrał tylko to, co mu pasowało, żeby mnie "utrącić". Stoczyłam wiele podobnych potyczek słownych, zupełnie bezsensownych... w realu już się w takie dyskusje nie wdaję. Natomiast potrafię zrozumieć skąd biorą się takie postawy i stereotypy, to co napisałeś: strach i zazdrość, do tego dodałabym niepewność. W moich oczach postawa typu "macho" najczęściej jest maską, pancerzem.

Dokładnie! Pies, który dużo szczeka, nie gryzie.